18 Ocak 2022 Salı / 15 CemaziyelAhir 1443

‘Türk şirketlerine fuarlarda çifte standart var’

Yurt dışında düzenlenen büyük çaplı fuarlar, Türkiye’nin 2023 ihracat hedefine ulaşması açısından büyük önem taşıyor. Ancak sektör temsilcileri ve fuar katılımcıları yurt dışı fuarlarında Türkler’e haksızlık yapıldığını düşünüyor.

14 Mart 2017 Salı 07:00 - Güncelleme: 14 Mart 2017 Salı 07:00

11 yıldır stand tasarımı ve uygulama hizmeti alanında faaliyet gösteren Hes Design’a göre Türk şirketlerine yurt dışında çifte standart uygulanıyor.  Yurt dışı fuarların Türkiye’nin ihracatını artırması açısından kritik öneme sahip olduğunu ifade eden Hes Design CEO’su Ersin Erdoğan, “Fuar organizasyonlarını eskinin ‘İpekyolu’ ticaret sistemine benzetmek yanlış olmaz. Daha kompakt deyimi ile fuarlar bir pazar yeri. Bugün bir semt pazarında bile yer kavgaları nedeniyle büyük husumetler yaşanıyor. Fuarlarda yeriniz ne kadar iyi olursa, o kadar göz önünde oluyorsunuz. Bugüne kadar 11 yılda 50’ye yakın Türk şirketinin yurt dışı fuar standını tasarladık ve ürettik. Her gittiğim fuarda Türk firmalarına bilinçli olarak yer konusunda çifte standart uygulandığına şahit oldum. Bu hem Türkiye’ye, hem de Türk şirketlerine yapılan büyük bir haksızlık. Sektör paydaşlarının bu konuya el atması gerekiyor” dedi. Erdoğan “Fuarcılık işine ülke meselesi olarak bakıyoruz. Türkiye üreten ve her geçen yıl daha fazla ihracat gerçekleştirme hedefi olan bir ülke. Daha fazla ihracat için üretim yapan şirket sayımızın ve buna bağlı olarak fuarcılık sektörünün gelişmesi lazım” dedi.