Castrol Yunanistan fabrikasını kapatıyor
MADENİ yağ sektörünün en önemli markalarından Castrol, Yunanistan fabrikasını talep azlığı nedeniyle kapatma kararı alırken, Türkiye’deki faaliyetlerini büyütüyor. Bu ülkede doğacak ihtiyacı ise ticari araçlar için Türkiye’deki fabrikasından karşılayacak olan Castrol, Gemlik fabrikasını markanın Avrupa’daki en önemli üç üretim merkezinden biri yapma kararını da hayata geçirdi. 150 milyon litre kapasiteli Bursa Gemlik fabrikasında geçen yıl 80 milyon litre madeni yağ üretimi yapan Castrol, ihracatını artırarak fabrikanın tam kapasite çalışmasını hedefliyor. Bu hedefe ulaşmada da Avrupa’ya ihracatın artırılması önemli rol oynayacak.
150 milyon dolar yatırdı
Castrol Türkiye ve Hazar Bölgesi Direktörü Kerim Kermen, 2012 yılında Castrol dünyası içerisinde büyüme hızı en yüksek olan ülkenin yüzde 17 ile Türkiye olduğunu belirtti. Castrol’ün son 10 yılda Türk madeni yağ pazarına 150 milyon dolarlık yatırım yaptığını kaydeden Kermen, hedeflerinin Türkiye’yi Almanya ve Belçika’nın yanında Avrupa’nın 3 üretim üretim merkezinden biri yapmak olduğunu belirtti. Şu anda üretimin sadece yüzde 10’unun ihraç edildiğini belirten Kermen, 5 yıl içinde ihracatı 30 milyon litreye çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti. Kermen, şunları söyledi: “Yunanistan ve Rusya’ya da Castrol içinde öne çıktığımız yanımız olan ağır hizmet yağları göndermeye başladık. Amacımız bu ihracatı binek yağlara da yaymak ve coğrafyayı Avrupa ve Kuzey Afrika’yı da içine alacak şekilde daha da genişletmek. Castrol Yunanistan fabrikasını kapatıyor. Daha ucuza üretim yapan Gemlik fabrikası var. Ülkede talep de düştü. Ağır vasıta için Türkiye’den gitmeye başladı ürünler. Binek için de Türkiye’den gönderme yönünde çalışmalarımız var.” Kermen, Gemlik’te iç pazar satışlarının yüzde 85’ini üretildiğini ifade etti.
GTi, PEUGEOT 208 İLE YENİDEN DOĞDU
1980’Lİ yıllarda dinamik ve küçük otomobil arayanlardan büyük ilgi gören 205 GTi, 208 ile yeniden canlanıyor. 208 ailesine ‘sportif’ üye olarak katılan 208 GTi, haziran ayında 57 bin 900 TL’den başlayan fiyatıyla satışa sunulacak. Temel aldığı standart üç kapılı araca göre daha alçak ve daha geniş olan Peugeot 208 GTi 1,6 litrelik turbo beslemeli benzinli motora sahip. 208 GTi’da 200 beygir gücünde 1.6 THP benzinli motor yer alıyor. 1.6 THP motor, RCZ ve DS3 gibi diğer performans odaklı Peugeot ve Citroen modellerinde de kullanılıyor. 0-100 km/s hızlanma 7 saniyenin altında gerçekleşiyor. Karoserinin tamamı sportif olan 208 GTi, parlak siyah arka tampon altından geçen egzoz, trapez şeklinde çift çıkışla sonlanıyor. Rüzgar yönünde ilerleyen dinamik kromajlı cam çıtaları ünlü 205 GTi’ye gönderme yapan bir imza şeklinde sonlanıyor.