Google, Yandex, Bing, Yahoo gibi dünyaca ünlü şirketlerin pazar payını paylaştığı arama motoru sektörüne Turkcell ‘Yaani’ markasıyla girdi. Türkiye’de pazarın yüzde 96’sını Google, yüzde 4’ünü de Yandex paylaşırken, Turkcell ‘Yaani’ ile pazardan pay alma hedefinde. Türkçe olarak kullanılacak ‘Yaani’ arama motorunun özelliklerini dün düzenlenen lansmanda anlatan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu “Türkiye’nin arama motorunun adı Yaani” dedi.
YERLİ BİR ÜRÜN
Terzioğlu, kendi arama motoruna sahip olmanın Türkiye’yi dünyada sayılı ülkeler arasına soktuğunu söyledi. Verilerin işlemediği sürece elde veri olmasının pek bir anlamı olmadığını kaydeden Terzioğlu “Bugüne kadar geliştirdiğimiz servisler sadece Türkiye’de değil dünyada da milyonlarca kişi tarafından kullanılıyor. Şimdi Yaani ile bir adım daha atarak en fazla veri üreten servislerden birisi olan arama motoru pazarına giriyoruz. Bu Turkcell’in değil Türkiye’nin arama motoru. Hepimizin desteği ile büyüyecek. Bugüne kadar geliştirdiğimiz servisler sadece Türkiye’de değil dünyada da milyonlarca kişi tarafından kullanılıyor. Şimdi Yaani ile bir adım daha atarak en fazla veri üreten servislerden birisi olan arama motoru pazarına giriyoruz. Bu Turkcell’in değil Türkiye’nin arama motoru. Hepimizin desteği ile büyüyecek” dedi.
Aramalar kotadan düşmeyecek
Geçtiğimiz yıl Türkiye’nin en büyük veri merkezini Gebze’de açtıklarını kaydeden Terzioğlu, “Veri merkezini yapıp işin içinden çıkamayız. Önemli olan bu veri merkezi üzerinde çalışan servisleri de geliştirmek. Yaani’nin verilerini de Gebze Veri Merkezi’mizde saklayacağız. Türkiye’nin kullanım alışkanlıklarına göre tasarlanan Yaani, Türkçeyi çok iyi anlıyor. Biz arama yaptıkça o öğreniyor. Bu sayede her seferinde karşımıza daha iyi arama sonuçları çıkartacak” dedi. Uygulamayı indiren Turkcell’lilere 1 GB internet kotası tanımlanırken, Yaani ile yapılan aramalar ve sonuçlarının gösterildiği sayfalardaki data kullanımı kullanıcının internet kotasından düşmediğini belirten Terzioğlu, “Ek olarak, Turkcell’lilerin hatlarına Yaani’yi kullandıkça her ay 1 GB’lık internet paketi tanımlaması yapılıyor” dedi.
HEDEF % 25 PAZAR PAYI
Arama motorunun isminin neden Yaani olduğu sorusuna ise Terzioğlu şu cevabı verdi : “Türkiye’nin arama motoruna isim ararken, hem Türkçe hem akılda kalıcı ve basit olmasını istedik. Türkçede çok fazla kullandığımız bir kelime olan ‘Yaani’ bizim hedefimiz olan Ortadoğu ve Rusya pazarlarında da kullanılan bir kelime. Arapçada benzer anlama geliyor, Rusçada da söylemesi çok kolay.”
YÜZDE 25 PAZAR PAYI
“Öncelikli hedefimiz elbette Türkiye” diyen Terzioğlu “Ancak global servislerdeki deneyimimiz de bize bir şey öğretti: Türk insanının beğendiği uygulamalar yurt dışında da çok başarılı oluyor. Türkiye’de başarılı olduktan sonra bölgesel ölçekte başarılı olmamak için hiçbir neden yok. Bizim Yaani ile öncelikli hedefimiz Türkiye’de yüzde 25’lik pazar payına ulaşmak” dedi. Terzioğlu, Yaani’nin yakında e-ticaret altyapısına da sahip olacağını söyledi.
TÜM CİHAZLARA YÜKLENECEK
Terzioğlu “Bundan sonra geliştireceğimiz tüm T serisi akıllı cihazlarımızda da Yaani yüklü olarak gelecek. Amacımız Türkiye’de satılan tüm cihazlarda ilk kurulum aşamasında Yaani’nin arama motoru olarak kullanıcıya sunulması” dedi.