12 Aralık 2024 Perşembe / 11 CemaziyelAhir 1446

Türkiye’yi stratejik pazar seçen Skoda’nın gözü en küçük sınıfta

Küçük sınıftaki Citigo’yu satışa sunan Skoda, Türkiye’yi dört stratejik pazardan biri olarak belirledi. Skoda, Türkiye’de bu yıl yaklaşık 10 bin adet satış hedefliyor.

Belma Toprak/[email protected]29 Ekim 2012 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
Türkiye’yi stratejik pazar seçen Skoda’nın gözü en küçük sınıfta

VOLKSWAGEN Grubu markalarından Çek orijinli Skoda, son dönemde birçok markanın yaptığı gibi Türkiye’yi stratejik pazar olarak belirledi. Rusya, Çin ve Hindistan’la birlikte Türkiye’yi dört hedef pazar arasına koyan Skoda, ülkede gördüğü büyük potansiyeli değerlendirmek için art arda yeni modellerini piyasaya sunuyor. A segmentindeki yeni modeli Citigo’yu piyasaya sunan Skoda, yeni yılla birlikte de özellikle Türkiye pazarını hedeflediği yeni sedan modeli Rapid’i yollara çıkaracak. Skoda’nın Türkiye’ye verdiği önemin göstergesi olarak Skoda Auto Başkanı Winfried Vahland, önümüzdeki hafta İstanbul’da Autoshow Fuarı’nı ziyaret edecek. Skoda Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Emir Berduk Marşan, markanın 2018 yılına kadar tüm dünyada satışlarını iki katına çıkarma hedefi olduğunu belirtti. Marşan “2011 yılında dünyada Skoda satışları 864 bindi. 2018’de hedef 1.8 milyon adet. Bu hedef doğrultusunda Türkiye; Rusya, Çin ve Hindistan’da birlikte dört stratejik pazardan biri olarak belirlendi. Türkiye’de potansiyel çok yüksek. Parlak geleceği var. Onun için stratejik olarak gereken önemi veriyorlar” diye konuştu.

Hedef yüzde 3 pazar payı

Marşan, Türkiye’de 2018’e kadar yüzde 3’ün üzerinde pazar payına ulaşmayı hedeflediklerini ifade etti. Skoda Türkiye’de 2010’da 3 bin 500, 2011’de 7 bin 600 adet satışa ulaşmıştı. Bu yıl 9 ayda yaklaşık 7 bin adet satış yapan Skoda, 2012 sonu itibariyle yaklaşık 10 bin adet satışa ulaşacağını öngörüyor.

Küçük Citigo 26.632 TL 

zSKODA markasının yeni yüzünü temsil eden ve A segmentindeki ilk modeli olan minik şehir otomobili Citigo, 26 bin 632 TL’den başlayan fiyatlarla satışa çıktı. Sadece ASG şanzıman ile satışa sunulan Elegance donanım seviyesi 30 bin 653 TL’den satılıyor. Fiat Panda, Chevrolet Spark, Hyundai i10 gibi otomobillere rakip olan Citigo ile Skoda’nın hedefi bu segmentten yüzde 50 pay almak. 5 kapılı seçeneğiyle pazarda yerini alan Citigo, markanın Türkiye’de satışa sunulan 6. modeli.

100 km’de 4.5 litre yakıyor

3.56 metre uzunluğa, 1.65 metre genişliğe ve 1.48 metre yüksekliğe sahip olan Citigo’nun 234 litrelik bagaj hacmi, arka koltukların yatırılması ile 942 litreye çıkabiliyor. Citigo, Türkiye’de 60 HP’lik 1.0 litre hacimli ve 3 silindirli benzinli motorla satılmaya başlandı. 60 HP’lik motor, 5 ileri manuel şanzımanıyla 100 kilometreye 14.4 saniyede çıkarken, 100 km’de ortalama 4.5 litre yakıyor.