19 Nisan 2024 Cuma / 11 Sevval 1445

Vatandaşların yeni kabusu: Sigorta oyunu!

Vatandaşların yeni kabusu yıldırma politikalarıyla gündeme gelen sigorta şirketleri oldu. Özellikle 0850’li numaralardan arayan firmalar, geçmiş döneme ait sigorta yapıldığını iddia ederek vatandaşları kandırmaya çalışıyor.

27 Aralık 2013 Cuma 07:00 - Güncelleme:
Vatandaşların yeni kabusu: Sigorta oyunu!
Şikayetvar’ın haberine göre: Özellikle 0850’li numaralardan arayan ve daha önce sigorta yapıldığını iddia eden firmalar, vatandaşları kandırmaya çalışıyor. Daha önce herhangi bir işlem yaptırmadığı sigorta şirketi tarafından aranan kullanıcılar, bir yanlışlık olabileceğini aktarsa da firma çalışanları ses kayıtlarının olduğunu söyleyerek göz dağı veriyor. Sigorta iptalinin de mümkün olduğunu belirten firmalar bu seferde cayma bedeli adı altında fahiş ücretler talep ediyor.

Firmaların telefon numaralarına ve kişisel bilgilerine nasıl ulaşabildiğine anlam veremeyen kullanıcıların şikayetleri şöyle:

“26.12.2013 tarihinde bir firma tarafından arandım (daha önce hiç bilmediğim bir firma) Aralık 2012 tarihinde firmalarına 2 yıllık sözleşme yaptığımı ve şuan ilk yıl taksiti olarak yaklaşık 290 lira civarında borcum olduğunu söyledi. Ben de bu kişiye böyle bir hizmet talebim ve sözleşmem olmadığını söyledim. Bunun üzerine süren tartışmamızda bana 27.12.2013 tarihi itibari ile sözleşmemin 2.yılına gireceğini ve toplamda 580 lira borcum olacağını bunu da benim ödemek zorunda olduğumu tehditkar şekilde beyan etti. Geçen yıl ki ses kaydımın dinletilmesini yoksa şikayetçi olacağımı söyledim ve telefon yüzüme kapatıldı.”





“10/12/2013 tarihi, saat 12:00 sıralarında, 0850’li bir telefondan arandım. Telefondaki bayan, 1 yıl önce firmalarına abone olduğumu ve 2.yıl için 299 lira ödeme yapmam gerektiğini söyledi. İptal edersem de daha fazla para ödeyeceğimi söyledi. Ellerinde onay verdiğime dair ses kaydı olduğunu iddia ettiler. Ben böyle bir onay vermediğimi ve telefon kayıtlarını dinlemek istediğimde o bilgilere şu anda ulaşamayacaklarını söylediler.”


“Geçtiğimiz gün 0850’li bir numaradan arandım. Telefondaki bayan, 1 yıl önce acil destek hizmetlerine abone olduğumu ve 2.yıl için 299 TL. ödeme yapmam gerektiğini söyledi. Ödeme yapmazsam 3 katı fazla para ödeyeceğimi, adresime ödeme ihbarnamesi geleceğini söyledi. Poliçenin ev adresime gönderildiğini de ayrıca aktardı. Bu hizmeti onayladığıma dair telefon kayıtlarının da olduğunu belirtti. Telefon kayıtlarını dinlemek istediğimde ise o bilgilere şu anda ulaşamayacaklarını söyledi. Kendilerinin art niyetli olduğunu ve bu oyunlara gelmeyeceğimi söyledim. Benim TC numarama ve ev adresime nasıl ulaşabiliyor bunlar anlamıyorum. Bu durumu ciddiye almalı mıyım?


“Cep telefonumu arayan firma, geçen sene 444'lü numaradan sağlık ve güvence sigortası yaptığını bunun 2 yıllık olduğunu ve 1. yıl ücretsiz 2. yıl ise ücrete tabi olduğunu belirtti. İki yıllık bir anlaşmayı onayladığımı bunun ilk yılının ücretsiz ikinci yılı içinse 299 TL ödemem gerektiği ödemezsem icra takibi yapılıp, faiziyle beraber ödemek zorunda kalacağım belirtildi. Benim adres bilgilerim kendilerinde mevcut. Ses kaydımın kendilerinde mevcut olduğunu savcılığa başvurmam durumunda dinleyebileceğimi söylediler.