1976'dan beri rekoru kırılamadı! İşte dünyanın en hızlı uçağının sırrı
1976'dan beri rekoru kırılamadı! İşte dünyanın en hızlı uçağının sırrı
25 Şubat 2020 Salı
1976'dan rekoru kırılmadı! İşte dünyanın en hızlı uçağının sırrı / Kaynak: star.com.tr
1
/
26
ABD'li Lockheed firması 1966 yılında tarihi bir başarıya imza attı.
2
/
26
Soğuk Savaş'ın ortasında üretilen yüksek hızlı uçak, üretiminden 55 yıl sonra uçmaya devam etmeyi başardı.
3
/
26
Bu başarının adı, firmanın Skunk Works bölümünde Kelly Johnson tarafından tasarlanan ünlü yüksek irtifa Mach 3 (sesten 3 kat hızl) hızındaki keşif uçağı olan 'SR-71 Blackbird'
4
/
26
İç ısı sisteminin emisyonunu arttırmak ve gece gökyüzünde kamuflaj sağlayabilmek için kallanılan siyaha yakın boya, uçağın zamanla Blackbird (Siyahkuş) takma adıyla anılmasına neden oldu.
5
/
26
J-58'in tasarımının detayları artık bir sır değil, ancak hiç kimse motorun ve girişlerin teknolojisini kopyalayamadı.
6
/
26
Yirmi yıl önce emekli olmasına rağmen Blackbird, 1976'da elde edilen en ünvanını hala elinde tutuyor.
7
/
26
SR-71 1964-1998 yılları arasında ABD Hava Kuvvetleri'ne hizmet etti.
8
/
26
Uçak, 1976'da dünyanın en hızlı ve en yüksek irtifada uçabilen operasyonel insanlı uçağı ünvanını kazandı.
9
/
26
10
/
26
SR-71, Uydu ve drone teknolojisinin olmadığı dönemde, düşman topraklarına sızmak, tespit edilmeksizin keşif yapmak için ideal bir uçaktı.
11
/
26
Soğuk Savaş'ın ortasında üretilen yüksek hızlı uçak, üretiminden 55 yıl sonra uçmaya devam etmeyi başardı.
12
/
26
13
/
26
Soğuk Savaş'ın ortasında üretilen yüksek hızlı uçak, üretiminden 55 yıl sonra uçmaya devam etmeyi başardı.
14
/
26
SR-71 1976'dan bu yana da dünyanın en hızlı ve en yüksek irtifada uçabilen operasyonel insanlı uçağı
15
/
26
Sadece 32 adet üretilen uçaktan on ikisi kaza sırasında kayboldu.
16
/
26
17
/
26
The Aviationist'te, Cumartesi günü yayımladığı makalede o tarihlerde üretilmiş bir uçağın nasıl bu kadar hızlı uçtuğuna dair çarpıcı bilgilere yer verildi.
18
/
26
Süpersonik hava akışını kontrol etmek ve en iyi performansı elde etmek ve süpersonik hava akışının kompresöre ulaşmasını engellerken en iyi performansı elde etmek için yavaşlatılan havayı yönelendirmek için kullanıldı.
19
/
26
Motorun üstünde ve altındaki bu kapılar, hava akımının bir kısmını göndererek içindeki aşırı hava basıncını azaltma görevi görüyordu.
20
/
26
430 °C Motor girişi ısısı ve 1760 °C sıcaklığa ulaşan brülör kanalının ısıya dayanabilmesi için İnkomel ve Waspaloy gibi nikel süper alaşımları kullanıldı.
21
/
26
Makaleye göre uçak, deniz seviyesindeki testlerde 32 bin pounddan fazla itme gücü sağlayan J-58 turbojet motorları sayesinde maksimum 3.2 Mach hızına ulaştı.
22
/
26
23
/
26
SR-71'in motor girişleri hareketli konik bir sivri uca sahip.
24
/
26
Biğer önemli kısmı by-pass kapılarıydı.
25
/
26
Havacılık tarihçisi Peter Merlin, tasarımı ve parlaklığıyla dikkat çeken uçağın 55 yıl sonra hala gelecekten gelmiş gibi durduğunu söylüyor.
26
/
26
SR-71 için tasarlanan özel bir yakıt kullanarak Mach 3 hızlarında rahatlıkla uçabildi.