239 yolcusuyla kaybolan uçakla ilgili flaş gelişme
239 yolcusuyla kaybolan uçakla ilgili flaş gelişme
6 Mart 2017 Pazartesi
2014'te Pekin'e uçarken 239 yolcusuyla birlikte kaybolan ve bir daha izi bulunamayan Malezya Havayollarına ait uçakla ilgili flaş bir gelişme yaşandı.
1
/
51
2014 yılının Mart ayında 227 yolcu ve 12 mürettebat toplam 239 kişiyle Kuala Lumpur-Pekin seferini yapan Malezya Havayollarına ait 370 sefer sayılı Boeing 777 uçağı esrarengiz bir şekilde radardan kaybolmuştu.
2
/
51
Uçağın kaybolmasının ardından Malezya ve Çin ortak arama kurtarma çalışmalarına başladı.
3
/
51
Uçak bulunamadıkça uçağın akıbetiyle alakalı öngörüler de üst üste gelmeye başladı.
4
/
51
Hatta öyle ki uçağın akıbetiyle alakalı bazı yorumlar komplo teorilerini aratmıyordu.
5
/
51
Bu süreçte uçağın bir yolunu bulup uzaya gitmeyi başardığını bile iddia edenler oldu.
6
/
51
Kimisi ise kaybolan insanlar için sessizce dua etmeyi ve ümidini sürdürmeyi seçti.
7
/
51
Uçağın akıbetiyle alakalı ortaya atılan iddialar arasında en çok ses getireni İngiliz pilot Simon Hardy'nin iddiasıydı.
8
/
51
İngiliz Sunday Times gazetesine konuşan Hardy, uçağın kayboluş sebebini bulduğunu iddia etti.
9
/
51
İngiliz Sunday Times gazetesinin haberine göre, İngiliz pilot Simon Hardy 239 yolcu ve mürettebatla radarda kaybolan ve bir daha izine rastlanmayan 'MH370' sefer sayılı uçağın, uçuş verilerini 6 ay boyunca kendi geliştirdiği matematiksel bir teknikle inceledi.
10
/
51
Simon Hardy'nin iddiasına göre, Malezya Hava Yolları uçağı pilotu Zahari Ahmed Şah tarafından kasıtlı olarak düşürüldü. İngiliz pilot Hardy, sır uçağın şimdiye kadar izine rastlanmamasının ise, yanlış yerde aranmasına bağladı.
11
/
51
İngiliz pilot Simon Hardy'ye göre, pilot Zahari Ahmed Şah doğup büyüdüğü ada olan Penang'ın üzerinde seyir halindeyken uçağı düşürdü.
12
/
51
Boeing 777 tipi uçağın radardan kaybolmasının nedenini düşmeden önce tam 8 defa Malezya ile Tayland arasında mekik dokumaya bağlayan Simon Hardy, 'Böyle bir duruma daha önce hiç şahit olmamıştım. Ama kontrol kulelerinin afallaması için çok iyi bir metod' dedi.
13
/
51
Uçağın Malezya ve Tayland arasında 8 defa mekik dokuduktan sonra son uçuşunu kesin bir U dönüşle Penang Adası üzerinden yaptığını belirten İngiliz pilot Hardy, sonrasında 'MH370' sefer sayılı uçağın okyanusa düştüğünü söyledi.
14
/
51
Pilot Simon Hardy bu teorisini güçlendirmek için Zahari Ahmed Şah'ın özel yaşamına da bakıyor. 33 yıl aktif pilotluk yapan Zahari Ahmed Şah, 18 bin 365 saat uçuş yaptı.
15
/
51
Bu kadar deneyimli bir pilotun hata yaparak uçağı düşürmesine şans tanınmıyor. Zahari Ahmet Şah 18 bin saatten fazla uçuş yapmasına rağmen evine bir uçuş kabini kurmuş ve boş zamanlarında burada pratik yapmış.
16
/
51
Hardy'nin bu teorisini destekleyenler arasında İngiltere'nin en önemli uçuş güvenliği uzmanlarından David Learmount da bulunuyor. Learmount, uçağı aramaya devam eden Avustralyalı uzmanların bu teoriyi 'akılcı' bularak Simon Hardy ile bağlantıya geçtiğini söyledi.
17
/
51
Tüm bunların yanında, Hardy'nin yaptığı açıklamaların üzerinden de 2 yıl geçmesine rağmen 370 sefer sayılı uçak halen bulunamadı.
18
/
51
Yaklaşık 3 yıl boyunca Malezya ve Çin tarafından 120 bin kilometre karelik alan arandı ve uçağa ait bir ize rastlanmadı.
19
/
51
Tarihin en kapsamlı arama çalışmalarının yapıldığı ve hem karadan hem de okyanusun dibinden yürütülen aramalarının yoğun şekilde yapıldığı 370 sefer sayılı uçağın bulunması için tam 160 milyon dolar para harcandı.
20
/
51
3 yıl süren çalışmaların hiçbir sonuç vermemesi üzerine Malezya ve Çin tarafından geçtiğimiz ay arama çalışmalarına son verildiği duyuruldu.
21
/
51
Kaybolan uçaktaki insanların yakınları karara tepki gösterirken arama çalışmalarına devam edilmesi adına 50 milyon dolar ekstra fon oluşturmak için çalışma başlattı.
22
/
51
Uçakta bulunan kabin memurlarından birinin eşi Jacquita Gomes, yetkililerin daha fazla uzman desteği alarak aramalara yeniden başlamaları gerektiğini söyledi.
23
/
51
Jacquita Gomes: “Arama çalışmalarının durdurulmasının nedeni, devam etmelerini gerektirecek inandırıcı hiçbir bulguya erişmemiş olmalarıydı. Bence daha fazla uzman desteği almalılar. Oturup, şimdiye kadar ellerinde ne olduğuna baksınlar, bütün verileri yeniden değerlendirsinler. Nerede bir yanlışlık olmalı, onu görsünler.”
24
/
51
Tabii Malezya Havayollarına ait uçak,şimdiye dek kaybolan tek uçak değildi. İşte sol yıllarda radarla iletişimi kesilen ve esrarengiz şekilde ortadan kaybolan diğer uçaklar.
25
/
51
155 yolcu ve 7 mürettebatla Endonezya Surabaya Adası`ndan Singapur'a giden Endonezya özel havayolu şirketi AirAsia'ya ait yolcu uçağı, havalandıktan yaklaşık 1 saat sonra Java Denizi üzerinde seyrederken Belitung Adası civarında Cakarta hava trafiği kontrol kulesiyle teması kaybetti..
26
/
51
Bölgede Arama kurtarma çalışmaları başlatıldı ancak uzun süre bir sonuç alınamadı. Haberin duyulmasının ardından Surabaya Havaalanı`na gelen uçaktaki yolcuların yakınları uzun süre gözyaşları içerisinde haber bekledi.
27
/
51
Uçağın kaybolmasından 2 gün sonra 30 Aralık 2014 tarihinde uçağın enkazına ait bazı parçalar bulundu. 12 Ocak 2015 tarihinde uçağa ait kara kutu Cava Denizinde, uçağın kuyruk kısmının çıkarıldığı yerden yaklaşık 3,5 km uzakta bulundu.
28
/
51
Tüm arama kurtarma çalışmaları boyunca uçakta bulunan 162 kişiden 72'sinin cansız bedenine ulaşılırken 90 kazazedeye ait cansız bedenlerin ise halen bulunamamıştır.
29
/
51
25 Mayıs akşamı bir pilot ve bir havaalanı çalışanı American Airlines`a ait Boeing-727 dar gövdeli yolcu uçağını kaçırmaya karar verdi. 2 arkadaş Angola Quatro de Fevereiro Havalimanı`nda gizlice uçağa sızmayı başardı..
30
/
51
Uçağın uçması için en az 3 mürettebata ihtiyaç vardı ancak bu 2 arkadaş uçağı havalandırmayı başardı. Kontrol kulesi Atlantik Okyanusu`na doğru havalanan uçakla irtibata geçmeye çalışsa da uçaktan olumsuz yanıt geldi ve uçak kuleye sinyal gönderimini durdurdu..
31
/
51
FBI ve CIA olayı dünya çapında araştırma kararı aldı ancak uçaktan da uçağı kaçıran 2 adamdan da bir daha hiç haber alınamadı..
32
/
51
Antonov 72 tipi bir askeri kargo uçağı Afrika`nın Paris`i olarak bilinen aynı zamanda Fildişi Sahilleri`nin en büyük şehri olan Abidjan`dan Namibya`ya sınırlarında yer alan Rundu şehrine gitmek üzere havalandı..
33
/
51
Uçuşundan bir süre sonra bir anda sinyal vermeyi kesen uçak, esrarengiz bir şekilde kayboldu ve kendisinden bir daha hiç haber alınamadı..
34
/
51
Uçağın Angola Hava Kuvvetleri`ne ait savaş uçakları tarafından düşürülmüş olabileceği iddia ediliyor. Ancak Angola`dan konuyla ilgili açıklama yapan bir yetkili olmadı..
35
/
51
Pakistan Uluslararası Havayolları Uçuş 404 - 25 Ağustos 1989.
36
/
51
Pakistan Uluslararası Havayolları`na ait 54 kişi taşıyan Fokker F-27 Tipi uçak ülkenin kuzeyinde bulunan Gilgit`ten başkent İslamabad`a gitmek üzere yerele saate göre 07.36`da havalandı..
37
/
51
Pilot 08.50`de kuleye rutin radyo sinyalini gönderdi, bu uçaktan alınan son sinyaldi. Bu sinyal alındığında uçağın Himalayalar`ın en yüksek tepelerinden biri olan Nanga Parbat yakınlarında olduğu ve uçağın aniden yükselen bir kayaya çarparak parçalandığı tahmin edildi..
38
/
51
Pakistan ordusu 4 gün boyunca 8 bin metre yükseklikte uçağı aradı ancak uçağın en küçük bir parçasına dahi rastlanmadı.
39
/
51
Sivil Keşif Uçağının Kaybolması - 1 Kasım 2008
40
/
51
Kanadalı bir maden şirketi için keşif yapan Beech King Air tipi uçak 2`si Amerikalı 1`i Kanadalı toplam 3 kişiyi taşıyordu. Güney Amerika ülkesi Guyana yakınlarında uçakla irtibat kesildi. Kötü hava koşullarından dolayı birkaç saat arama yapılamadı. Ardından Guyana Hava Kuvvetlerine ait uçak ve helikopterler arama kurtarma çalışması başlattı fakat herhangi bir bulguya rastlanmadı..
41
/
51
Merpati Nusantara Havayolları Uçuş 6715 - 10 Ocak 1995
42
/
51
Endonezya`ya menşeili bir havayolu şirketi olan Merpati Nusantara Havayolları`na ait Canada DHC-6 tipi uçak 10`u yolcu 4`ü mürettebat toplam 14 kişi taşıyordu. Uçak Endonezya sınırlarındaki Bima Havalimanı`ndan havalandı, varış hedefi Ruteng Havalimanı idi. Ancak kötü havakoşullarından dolayı pilot kontrolü kaybetti..