Aracın sürüş modlarını değiştirdiğiniz zaman aracın vites geçişleri ve gaz tepkimesi değişmeye başıyor. Sport + modunda ise ESP tamamen devre dışı kalıyor ve arkadan itişli bu otomobil ile fazlasıyla eğlenebiliyorsunuz.
Aracın iç mekanındaki detaylardan biri de Harman Kardon ses sistemi. Aracın güzel ses yalıtımı ile bu ses sistemi içeride güzel müzikler dinlemenizi sağlıyor.
Aracın koltuklarında da GT-Line detaylarını görmek mümkün.
7 inç boyutundaki multimedya ekranının kullanımı oldukça kolay. Dokunmatik hassasiyeti de günümüz telefonlarından farksız olan Stinger biraz daha büyük bir ekrana sahip olabilirmiş. Navigasyon gibi seçeneklere sahip olan bu sistemi isterseniz altta bulunan tuşlar ile de idare edebiliyorsunuz.
Gerçekten farklı bir otomobil olduğunu bizlere gösteren Kia Stinger, her noktasında günümüz Kia'larının standartının çok üstünde olduğunu bizlere kanıtlıyor. Eğer D Coupe segmentinde 4 kapılı otomobille farklı olmak istiyorsanız, Kia Stinger'ı gerçekten denemelisiniz.
Stinger, farklı ve agresif tasarım çizgileri ile ön plana çıkıyor. Standart Kia modellerinden çok farklı bir tasarıma sahip olan modelin detayları da onun agresif görünmesini sağlıyor. Kaput üzerindeki sahte çıkışlar da bunu destekler nitelikte.
Aracın bu farklı görüntüsünü oluşturan en önemli detay farlar. LED teknolojisine sahip olan farlar, aracın Kia modellerinden ayrışmasını sağlıyor. GT-Line S modelindeki detaylar ile fazla agresif görünen otomobilin bir çok işlevsel detayı bulunuyor.
Tamponlar üzerindeki hava girişleri, aracın hem lastiklerini hem de frenlerini soğutmayı başarıyor. Dikey yapısı ile dikkat çeken bu girişler, aracın pistlerde de güzel işler yapacağını bizlere gösteriyor.
Stinger'ın diğer Kia modellerine benzeyen tek noktası ön ızgara. Kia Stinger'ın tasarımı ile bütünleşen bu ızgara, aynı zamanda teknolojik detayları da üzerinde barındırıyor. Araç üzerindeki 360 derece kamera sistemi ve çarpışma önleyici sistemi barındıran ön ızgara koyu krom detaylar ile aracı daha elit ve daha kaliteli gösteriyor.
İşlevsel detaylardan biri olan yan hava çıkışları, davlumbaz içerisindeki sıcak havanın hızla taliye edilmesini sağlıyor ve aracın fren, lastik performansın sürekli üst düzeyde kalması sağlanıyor.
Aracın tüm detaylarında koyu krom detaylar görmek mümkün. Aynalar üzerindeki bu kaplamalar da aracın sportif görüntüsüne biraz daha elit bir görüntü katıyor.
Aracın her noktasında bolca detay görmek mümkün. Aracın stoplarından arka çamurluğa uzayan reflektörler aracın yan görüntüsünde biraz ilginç görünüyor. Göz alışana kadar garip görünen bu detay, gözünüz alıştığınızda oldukça güzel görünüyor.
Aracın arka tasarımında da sportif detaylar bizi karşılıyor. Aracın en güçlü versiyonundan en güçsüz versiyonuna kadar 4 egzoz çıkışı ve hızlı otomobillerde gördüğümüz difizöre sahip olan otomobil, sportif görüntüsünü arka tasarımda da sürdürmeyi başarıyor.
Ön tasarımı gibi arka tasarımında da önceki Kia modelleri ile ayrışan otomobilin, Coupe tasarımı arka tasarımına da yansımış. LED stop lambaları sanki tüm arkayı kaplamış gibi görünüyor.
Otomobil dünyası giderek değişiyor ve gelişiyor. Standart otomobilleri ile aklımızda kalan markalar, bir anda kendini herkese hayran bırakabiliyor ve sizleri de şaşırtmayı başarıyor. Kia'da bu markalardan biri. Tüm dünyada çok fazla ilgi çeken modeli Stinger ise test konuğumuz.
Tüm Kia modellerinde gördüğümüz klima kontrollerine sahip olan Stinger'ın diğer Kia'lar ile en büyük benzerliği sadece bu diyebiliriz.
Stinger'ın en güçsüz versiyonu olan test aracımızda 2.0 litrelik T-Gdi motor görev yapıyor. 243 beygir güç ve 353 Nm torka sahip olan bu otomobil, 0-100 km/s hızlanmasını 6 sn'de tamamlayabiliyor. Ülkemizde yer almayan 3.3 litrelik V6 motor ise bu aracın en güçlü versiyonunu oluşturuyor. 2 litrelik motorda sadece arkadan itişli olarak sunulan otomobil, sportif sürüşle konforlu sürüşü bir arada sunabiliyor.
Aracın iç tasarımına geçtiğimizde ise daha önce hiç bir Kia modelinde görmediğimiz bir tasarım bizleri karşılıyor. Çok fazla gri ve krom detaylara sahip olan iç mekanda multimedya ekranını kontrol ettiğiniz tuşlar fazlasıyla kaliteli bir hisse sahip.
Aracın iç mekanında karbon fiber kaplamalarda dış tasarımdaki sportifliği iç mekanda da sürdürmesini sağlıyor.
Aracın neredeyse tüm noktaları gibi Kia modellerinden tasarlanan vites topuzuna ise alışmak oldukça kolay. 8 ileri orana sahip olan tork konvertörlü şanzıman, çok iyi vites geçişlerine sahip.