Güney Koreli otomobil üreticisi Hyundai'nin Türkiye'de üreterek Avrupa'ya sattığı i20 modeli baştan sona yenilendi. Yeni i20'nin resmi görselleri ve teknik detayları paylaşıldı. Markanın duygusal sportiflik parolasını Avrupa'da ilk defa hayata geçirecek model olan yeni i20'de teknolojik güvenlik sistemleriyle dikkat çekti. Yeni i20'nin dünya tanıtımı gelecek ay Cenevre Otomobil Fuarı'nda yapılacak.
1
/
8
Markanın “Duygusal Sportiflik” tasarım diliyle yeni radyatör ızgarası, dinamik görünümlü ön ve arka tamponları, arkaya doğru uzayan yan çizgisi, C sütunu tasarımıyla güçlendirilen hatları, bumerangı andıran bir stop lambaları güncellenmiş.
2
/
8
B sınıfına yeni standartlar geliştirme iddiasında bulunan yeni i20’de, ölçüler selefine göre tavanda - 24 mm alçaltılmış, gövdede +30 mm genişletilmiş, uzunlukta +5 mm artırılmış , dingil mesafesinde +10 mm genişletilmiş.
3
/
8
İç mekanda gösterge panelinde görsel olarak birleştirilen dijital alanda 10.25 inçlik yeni bir dokunmatik ekran kullanılmış. Kablosuz olarak sunulan Apple CarPlay ve Android Auto ile uyumlu olduğu açıklanan yeni i20’nin orta konsolunda kablosuz şarj ünitesi de bulunuyor.
4
/
8
Hyundai i20’de seriye yeni eklenen Mavi, Alev Kırmızı, Turkuaz, Kumsal Gri ve Mika Siyah ile birlikte 10 farklı gövde rengine yer verilecek. Ayrıca, yeni i20’de daha fazla kişiselleştirme için siyah tavan rengi de opsiyonel olarak sunuluyor.
5
/
8
Yeni Hyundai i20 ile sunulan standart güvenlik özellikleri arasında trafikte dur kalkları kolaylaştıracak Araç Kalkış Uyarısı (LDVA), uzun yolların önemli destekçisi Şerit Koruma Yardımı (LKA), Sürücü Dikkat Uyarısı (DAW) ve park yapmada kullanılacak Arka Çapraz Trafik Çarpışma Yardımı (RCCA) dikkat çekiyor.
6
/
8
Yeni i20’de bagaj alanı ise +25 litre artırılarak bagajda toplam 351 litre kapasiteye ulaştırıldı.
7
/
8
MOTOR SEÇENEKLERİ Hyundai, iki motorla beraber üç şanzıman seçeneği sunuyor. Modelin en dikkat çeken motor seçeneği 1.0 litrelik T-GDi ünite. Bu motorda 100 ve 120 beygirlik iki farklı güç çıkışı mevcut. Ayrıca Hyundai, i20 modelinde ilk kez 48-volt yarı hibrit aktarma organına yer veriyor. Bu yeni system sayesinde yüzde 3 ila 4 oranında yakıt sarfiyatı ve aynı zamanda emisyon oranlarında azalma elde ediliyor. Yedi ileri DCT ve yeni geliştirilen 6 ileri manuel (iMT) şanzımanla kombine edilen 48-volt yarı hibrit, hızlanma esnasında da performansa katkıda bulunuyor.
8
/
8
Bu motorun haricinde 1.2 litrelik MPi, 4 silindirli benzinli üniteye de yer veriliyor. Beş ileri şanzımanla sunulan bu motor, 84 beygir güç üretiyor. Selefi ile karşılaştırıldığında yüzde 4 ağırlığı azaltılan Hyundai i20, sürüş keyfinden ödün vermeden daha ekonomik bir yakıt tüketimi elde ediyor. İzmit’teki Hyundai Assan fabrikasında üretilecek olan araç, 45’ten fazla ülkeye ihraç edilerek ülke ekonomisine katkıda bulunmaya devam edecek. Hyundai yeni i20’yi 3 Mart’ta Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtacak ve yılın ikinci yarısında Avrupa’da satışa sunacak.