İstanbul'u İzmir'e en hızlı şekilde bağlayan otoyolu Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından pazar günü hizmete açıldı. Aksam.com.tr'den Hasan Aytekin, Marmara Bölgesini Ege'ye ve İstanbul'u İzmir'e 3,5 saatlik bir koridorla bağlayan yeni yolu, açılışın ilk saatlerinde test etti. İşte Türkiye'nin taktığı yeni altın kemerden, İzmir'den İstanbul'a yapılan ilk test yolculuğundan notlar...
1
/
31
Yeni otoyolunun önemli bir noktası koridor hissi vermesi oldu.
Biz İzmir'den İstanbul'a gitme niyeti ile yola çıktığımızdan dolayı hedefimize varıncaya kadar yavaşlamamız ve ulaşacağımız yere odaklanmamız gerekmedi.
2
/
31
Yeni otoyol ile İzmir'den Bursa çıkışına kadar hiç duraklamadan 30 km hıza düşmek zorunluluğu olmadan gidilebiliyor.
Bu yolun büyük kısmının yokuş aşağı olma hissi verdiğini de notlarımıza ekleyelim.
3
/
31
Bir önemli fark daha; tünel içlerinde hız sınırının 90 olması...
Yeni otoyol bu noktada da hızlanma hissini yukarı taşıyor. Yeni yapılacak geliştirmelerle bunun daha üst seviyeye çıkarılması, yolun kısalmasına önemli bir katkı yapacaktır.
4
/
31
İzmir'den İstanbul'a giderken 2 saat sonrasında küçük bir mola, otoyolun yeni açılan kısmını ilk kullananlardan olmanın verdiği huzurla Bursa Batı Çıkışı sonrasında uzun bir molaya dönüştü.
5
/
31
İstanbul'a Osmangazi'den geçiş sırasında yolun ikinci ücretini ödedik.
Bu ücretin ise otoyol ve köprü olmak üzere 136,55 TL şeklinde olduğu bilgisini verebiliriz.
6
/
31
Bu noktada OGS yetersizliği halinde otoyol işletmesi size bir fatura örneğini verdikten sonra, tutarın 15 gün içinde cezasız ödenebilme imkânıyla alakalı bir belge veriyor.
7
/
31
Bursa çıkışı sonrası uzun bir dinlenmeden sonra yolumuza Osmangazi Köprüsü’ne doğru devam ettik. Burada İstanbul'a doğru geri sayım yapan trafik işaretlerinin motivasyonu sürücüyü olumlu etkiliyor.
8
/
31
İzmir çıkışında 'İstanbul 434 km' yazan tabeladan 2,5 saat geçmeden 'İstanbul 192 km' haline gelmesi sürücü için önemli bir motivasyon kaynağı daha oluyor.
Bizim İzmir-İstanbul sürüşümüz -molalar çıkarıldığında- 4 saat civarında sürdü. Bunlar dahil edilince bile sabah 6:25'te Osmangazi Köprüsü'nü geçerken İstanbul'a geldiğimizi hissettik.
9
/
31
Marmara'yı Ege'ye bağlayan 'Altın Kemer' olarak nitelendirdiğimiz bu yeni otoyolun İzmir'den İstanbul'a gidişinin tamamını Aksam.com.tr olarak test etmiş olduk.
10
/
31
Aksam.com.tr'den Hasan Aytekin, işte bu altın kemerin açıldığı ilk saatlerde İzmir'den İstanbul'a kadar tüm yolu tek seferde geçerek test etti.
11
/
31
İstanbul-İzmir otoyolunun tamamını test etmek için açılışın yapıldığı Bursa kısmından başlamak yerine yolun tamamını hissedebilmek için İzmir üzerinden başlamaya karar verdik.
Açıldığı saatlerde İzmir'den yola çıkıp İstanbul'a kadar gelip bu yolu ilk kullananlardan olma heyecanını, otoyolun ilk testi ile birleştirdik.
Öncelikle bir gün önceden cumartesiyi pazara bağlayan dakikalarda İstanbul'dan İzmir'e hareket ettik.
Eski güzergâhın son kullanımını gerçekleştirdiğimiz bu gidiş, geri dönüşte yeni güzergâhın ilk kullanımına dönüşecekti.
Bu dönüşümü, eski güzergâhta kapanan işletmelerin yeni güzergâhta açılmaları ile de görmüş olduk.
12
/
31
Bursa çıkışında İzmir-İstanbul otoyolu için OGS geçişinde ilk ödeme 119,75 TL şeklinde çıktı.
13
/
31
İzmir'den İstanbul'a tek seferde gerçekleştirdiğimiz testin otoyol kısmında aldığımız fiş toplamları, çoklarının 500-600 TL kadar olduğu söylentilerine de cevap oldu.
Yolda aldığımız fişlerin toplamı 256,3 TL tuttu.
Benzinlik testini ise bir başka otomobile sakladık.
14
/
31
İstanbul’dan İzmir'e kadar yeni yapılan otoyolu geçerken bizim gibi ilk kullanıcıların ilgisini gördük.
Dönüşler doğal olarak daha çok İzmir'den tatilden dönenler şeklindeydi.
15
/
31
İstanbul dönüşünde yol üzerinde yeni açılan benzin istasyonlarından birinde dikkat çeken bir detay ile karşılaştık.
16
/
31
'30-50, 70-80 YOK ARTIK'
Eski yolda ilerlerken, yeni yapılan otoyolla aralarındaki ilk fark, İzmir'e gidiş sırasında kendini ele verdi.
17
/
31
İstanbul'dan İzmir'e kadar giderken şehir içinden geçen yollar sık sık 70'e indi.
Bazı noktalarda 30'a kadar inen hız sınırlaması yol konforunu çok kötü etkiledi.
18
/
31
Hızlanan dünyada medeniyet hep daha hızlısını istiyor ve İstanbul-İzmir arasında kara yolu için en hızlısı 3,5 saat ile bu otoyol olarak öne çıkıyor.
19
/
31
İzmir'e gidiş sonrası burada araba pazarını dolaşarak, esnafla görüşerek özel bir haber daha hazırladık.
Bunu da yakında sayfalarımızda bulabilirsiniz. İzmir'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın otoyol açılışını takip ettik.
20
/
31
Arkasından İzmir'den İstanbul'a tam açılışın gerçekleşmesini 23:45'e kadar bekledik.
21
/
31
23:45'te İzmir-İstanbul yeni otoyolun bağlantı yoluna girdik.
22
/
31
23:59'da İzmir-İstanbul yeni otoyola dâhil olduk.
23
/
31
Atınova, Kılıç, Soma, Akhisar ve Savaştepe… Yeni otoyol İstanbul'u İzmir'e bağladığı kadar, işte bu ilçeler için de önemli bir ulaşım yolu olacak.
24
/
31
Arkasından İzmir'den İstanbul'a kadar bu yeni otoyolun hayat vereceği duraklardan bir bir geçtik.
25
/
31
00:03'de Manisa il sınırı yazan tabelayı görmek, yeni otoyolun dikkatimizi çeken bir karesi oldu.
26
/
31
Yani bu otoyol sadece iki büyük şehrimizi birbirine bağlamakla kalmayıp İzmir'i Altınova ile, İstanbul'u Savaştepe ile daha fazla buluşturacak.
27
/
31
Benzinliklerinde bir yenilik olarak elektrikli otomobillerin de şarj istasyonlarının bulunduğunun reklamını istasyon içinde bilgilendirme panolarına asmışlardı.
28
/
31
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, pazar günü Türkiye’nin iki büyük yatırımını daha hizmete açtı.
Bunlardan Bursa Şehir Hastanesi sağlık konusunda büyük bir potansiyeli Marmara Bölgesi'nin hizmetine sunarken, İstanbul'u İzmir'e özel bir koridorla birbirine bağlayan yeni otoyol, turizm başta olmak üzere Marmara ve Ege bölgesinin can damarı, altın kemeri olacak.
29
/
31
Bu yolun İstanbul'dan İzmir'e gidişinin birkaç ay sonra lansmanı yapılacak.
Türkiye'nin otomobili projesinden çıkacak yerli otomobille geçebilmeyi ümit ediyoruz.
30
/
31
Aksam.com.tr / Hasan Aytekin
İstanbul'u İzmir'e en hızlı şekilde bağlayan otoyolu Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından pazar günü hizmete açıldı.
Aksam.com.tr'den Hasan Aytekin, Marmara Bölgesini Ege'ye ve İstanbul'u İzmir'e 3,5 saatlik bir koridorla bağlayan yeni yolu, açılışın ilk saatlerinde test etti.
İşte Türkiye'nin taktığı yeni altın kemerden, İzmir'den İstanbul'a yapılan ilk test yolculuğundan notlar...
31
/
31
Bu test için şirketimizin Dacia Logan MCV otomobilini kullandık.
2017 model otomobil yaklaşık 60.000 km'de ve dizel idi. Düz vites olan otomobilin, hız sabitleme gibi bir özelliği de bulunmuyor.