11 Mayıs 2019 Cumartesi
Volkswagen'in yerden yüksek ticari aracı Amarok, sunduğu lüks detaylar ve güçlü 3.0 litrelik V6 dizel motoruyla test konuğumuz oldu.
Pikap pazarındaki rekabet artık dayanıklılıktan daha çok konfora yönelmeye başladı. Pikap müşterilerinin artık bu araçları iş aracından daha çok gündelik araçları olarak görmeleri bunu gerektirdi. Volkswagen'de bu uyuma en hızlı şekilde uyum sağlayan markalardan oldu. İlk satışa çıktığında Volkswagen'in hiç bilmediği bir pazara neden gireceğini soran otomobil severler, Amarok'u kullandıktan sonra bu fikirlerini değiştirmeye başladılar. Yerden yüksek yapısı, kilitli diferansiyele sahip 4Motion sistemi gibi detaylara sahip olan Amarok, keskin çizgilere sahip olsa da Volkswagen karakteristiğini yansıtmayı başarıyor.
Önünde Volkswagen'in ticari ailesinde gördüğümüz keskin çizgiler yer alan Amarok'un Aventura versiyonunda tampon altındaki metal kaplama da dikkat çekiyor. Xenon far sistemine ve LED gündüz farlarına da bu versiyonda kavuşan Amarok, önden heybetli görülüyor.
Kare formlu tasarlanan farların aydınlatma performansı ne yazık ki Amarok'un büyüklüğüne yakışır düzeyde değil. Kısa farlarda yetersiz kalan Amarok, uzun farları yaktığınızda ise önünüzde seyreden aracın şoförüne şimşek etkisi yaratabiliyor. U tipli LED gündüz aydınlatmaları da Amarok'un daha modern görünmesini sağlıyor.
Aracın ön ızgarasında yer alan V6 yazısı, Amarok'un kalbinde bir canavarın olduğunu bizlere gösteriyor. 3.0 litrelik V6 motor Amarok'ta dışarıya korku verecek kadar sesli çalışabiliyor.
20 inç çapındaki jantlar Amarok'un cüssesi ile iyi bir birliktelik oluşturuyor. Geniş tabanlı lastikler de aracın yol tutuşuna büyük bir katkı sağlıyor. İnce yanaklar ise aracın arazide sivri bölgelerden geçmemesi gerektiğini bizlere gösteriyor. Yanda yer alan basamaklar ise yerden yüksek Amarok'un içine inip binmeyi kolaylaştırıyor. Basamakların altında yer alan aydınlatmalar da gece zifiri karanlık ortamlarda önünüzü görmeyi kolaylaştırıyor.
Kabinin yanında aracın çekiş sistemi hakkında bizlere bilgi veren bir stiker yer alıyor.
Kabinin kapağındaki V6 TDI yazısı, aracın çift turbolu bu V6 motor olduğunu dışarıya gösteriyor. Yan tarafta olduğu gibi arkada da yer alan 4Motion yazısı, aracın çekiş sistemini bizlere gösteriyor.
Aventura donanıma özel kabinde yer alan bu ek parça aracın arkasında biraz daha sportif bir görünüm vaat ediyor.
Amarok'un arkasına geçtiğimizde ise günümüz pikaplarından ayrılan bir tasarım görmek mümkün değil. Devasa krom tampon, devasa büyüklükteki stop lambaları aracın heybeti hakkında bize bilgi veriyor. Çok ağır sayılmayan bagaj kapağını indirip kaldırmak ise fazlasıyla kolay.
Amarok Aventura'nın en büyük avantajı ise Volkswagen Passat'ın en üst donanımında gördüğümüz koltuklara sahip olması. İnanılmaz konforlu olan bu koltuklar, araçla yaptığımız uzun yolculukta en ufak bir yorulma hissi yaşamamıza neden oldu. Tamamen nappa deri olan koltukların dokunma hissi de fazlasıyla iyi.
Multimedya ekranı yine Volkswagen modellerinde gördüğümüz ekranın birebir aynısı. Kullanımı oldukça kolay, menüler arasında kaybolmadığınız ekrandan her türlü seçeneğe de erişebiliyorsunuz.
Aracın vites kolunun yanında yer alan düğmeler, koltuk ısıtma, ESP, arka diferansiyel kilidi ve eğim iniş kontrol sistemini kontrol edebilmenizi sağlıyor. Araçta bulunan bu donanımlar aracın arazide de ne kadar güçlü olduğunu bizlere gösteriyor. 8 ileri otomatik şanzımana sahip olan otomobilin şanzımanı ise arazide daha efektif çalışıyor. Kısa olan 1 ve 2. vites oranları nedeniyle araç çok fazla vites değişimi zorunda kalsa da 0-100 km/s hızlanmasını 7.6 sn'de tamamlıyor.
İç tasarımda ise Volkswagen'in binek otomobillerinde gördüğümüz tasarımı görmek mümkün. Sert plastiğin her bölgede yer aldığı otomobilde ön konsoldan kalite beklemek zaten yersiz olurdu. Deri direksiyon simidi gibi detaylar ise Volkswagen'in binek modellerinden alınmış. Yumuşak direksiyon sistemi ise size bir Amarok değil de Polo sürüyormuş hissiyatı veriyor.
3.0 litre 258 beygir gücündeki V6 dizel motor, Amarok'un en güçlü seçeneği olarak karşımıza çıkıyor. 580 Nm torka sahip olan bu motor, 2300 yaş ağırlığa sahip olan bu devasa aracı adeta ok gibi fırlatıyor. İç mekana çok fazla ses yansıtmayan motor ve aracın içindeki binek otomobillere yakın olan ses yalıtımı sizin bir pikap yerine bir Passat'ta gittiğiniz hissiyatını yaşamanıza neden oluyor. Fabrika verisine göre 8.4 litrelik ortalama tüketime sahip olan otomobil bizim testimizde şehirler arası 6.7 litre şehir içi 11 litre yakıt tüketim değerine ulaştı. Bizde bu cüssede bir pikap için normal olan bu tüketim değerinden sonra o paraya Passat alırım yerine o paraya Amarok alırım deme vaktinin geldiğini düşünüyoruz.
Arka kabinde aydınlatma seçeneği sunan Amarok, bu seçeneği sadece aracın el freni çekili ve vites P pozisyonunda iken kullanıma sunuyor.