23 Eylül 2025 Salı / 1 RebiülAhir 1447

112 hattına 6,6 milyon asılsız çağrı... İstanbul Valiliğinden uyarı

İstanbul Valiliği, bu yılın ilk 8 ayında 112 Acil Çağrı Merkezlerine gelen çağrıların yüzde 62,5'inin asılsız çıktığını, buna rağmen sağlık çağrılarına ortalama 9 dakika 25 saniyede müdahale edildiğini açıkladı.

AA23 Eylül 2025 Salı 21:04 - Güncelleme:
112 hattına 6,6 milyon asılsız çağrı... İstanbul Valiliğinden uyarı

Valiliğin NSosyal hesabından yapılan paylaşımda, acil durumlarda erken müdahalenin hayat kurtardığı belirtildi.

Ancak, idari yaptırımlar ve uyarılara rağmen "asılsız çağrı" sorununun devam ettiği aktarılan paylaşımda, şunlar kaydedildi:

"İstanbul 112 Acil Çağrı Merkezlerimizde, 1 Ocak- 31 Ağustos 2025 tarihleri arasında 10 milyon 621 bin 42 adet çağrı karşılandı. Bunlardan 3 milyon 977 bin 852'si vakaya dönüşürken, vakaya dönüşmeyen çağrı adedi 6 milyon 643 bin 190 oldu. Yılın ilk 8 ayında yapılan aramaların yüzde 62,5'i asılsız çıktı. Asılsız çağrı sorununa rağmen 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen sağlık çağrılarına ortalama müdahale süresi 9 dakika 25 saniye olarak gerçekleşti. Vatandaşlarımızdan 112 Acil Çağrı Merkezlerini gereksiz aramalarla meşgul etmemelerini rica ediyoruz."

Paylaşımda, asılsız çağrılara ait bazı ses kayıtlarının yer aldığı videoya da yer verildi.