26 Nisan 2024 Cuma / 18 Sevval 1445

Adalar Kaymakamlığı'ndan İBB'ye ret

İstanbul Büyükşehir Belediyesinin (İBB) 60 elektrikli aracın sahada kontrollerinin yapılması, güzergahlarının belirlenmesi ve test sürüşlerinin yapılması için Adalar Kaymakamlığına yaptığı başvuru, Karayolları Trafik Kanunu'na aykırılık nedeniyle reddedildi.

AA19 Haziran 2020 Cuma 10:51 - Güncelleme:
Adalar Kaymakamlığı'ndan İBB'ye ret

Alınan bilgiye göre, İETT, Adalar'da kullanılmak üzere alınan 60 elektrikli aracın sahada teknik kontrollerinin yapılması, çalışacağı güzergahların belirlenmesi ve test sürüşlerinin yapılması için Adalar Kaymakamlığından izin talep etti.

Kaymakamlık tarafından talep üzerine yapılan çalışmada, söz konusu elektrikli araçların 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 20/1-a/1 ve 91. maddelerinde belirtilen tescil ve trafik sigortası ile ilgili belgelerinin olmadığı tespit edildi.

Talebin reddini kararlaştıran Adalar Kaymakamlığı, mevzuat gereği zorunlu belgelerle birlikte müracaat halinde talebin değerlendirmeye alınacağı, ilgili belgeler olmadan araçların trafiğe çıkması durumunda Karayolları Trafik Kanunu'nun ilgili maddelerince idari para cezası uygulanacağı ve araçların trafikten men edileceğini İETT'ye bildirdi.

İBB BAŞKANI İMAMOĞLU'NA ADALAR'DA "ELEKTRİKLİ ARAÇ" TEPKİSİ

Adalar'da, atlı faytonların yasaklanmasının ardından İstanbul Büyükşehir Belediyesince (İBB) elektrikli araçların hizmete alınması protesto edildi.

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, elektrikli araçların hizmete alınması için belediye yetkilileri ve beraberindekilerle Büyükada'ya gittiği sırada, iskelede toplanan bir grup vatandaşın protestosuyla karşılaştı.

Kendilerine "Adaların Atları Platformu" adını veren grup, ellerindeki dövizler ve sloganlarla elektrikli araçların kullanımına tepki gösterdi.

Grup adına açıklama yapan Zeynep Alpar, yaşam alanlarına otobüsün sokulmasını istemediklerini söyledi.

Motorlu araçlarla Adalar'ın her noktasına daha fazla insanın gideceğini savunan Alpar, "Bu Adalar'da orman yangınlarına, bisiklet kazalarına, atlar ve insanlar üstünde büyük baskıya neden olan turizmi, rant hırsını körükleyecek, yapılaşmayı da artıracak yanlış bir hamle." diye konuştu.

İBB'yi at karşıtı tavır içerisinde olmakla suçlayan Alpar, belediyenin elindeki at sayısını, atların ölüm nedenlerini, nasıl sahiplendirileceğini açıklamak yerine yanıltıcı reklam videoları çektiğini söyledi.

"Otobüs atın kurtarıcısı değil, katilidir." diyen Alpar, şunları kaydetti:

"Atlar ve Adalar için seçenekler 'faytonda atların eziyet görmesi' ile 'motorlu araçlarla şehirleşmek' gibi iki şıkka indirgeniyor. Biz buna karşı kendimiz için ne istiyorsak atlar için de aynısını istiyoruz. Hapsedilmemek, uygun barınma ve yaşam ortamı, denetlenen ve doğru şartlarda çalışmak, Adalar'dan sürgün edilmemek. Adalar'da kullanılmak istenen motorlu araçlar, adada yaşayanların ulaşım ihtiyacına hizmet etmiyor. Adalar'a gelip otobüsle ormanda tur atmak, ulaşım da ihtiyaç da değil."