20 Nisan 2024 Cumartesi / 12 Sevval 1445

Bekçi alımı başvuru şartları nedir?

Bekçi alımları ile ilgili başvuru süreci ve şartları ile ilgili ayrıntıları bu haberimiz üzerinde derledik.

14 Şubat 2019 Perşembe 07:00 - Güncelleme:
Bekçi alımı başvuru şartları nedir?

Emniyet Genel Müdürlüğüne 8 bin çarşı ve mahalle bekçisi alımı için son dakika gelişmesi yaşanıyor. 2019'un gelmesiyle birlikte beklentileri artan bekçi adayları, bir süredir gündemde olan yeni bekçi alımına yönelik ilk açıklama geldi.

BEKÇİ ALIMI BAŞVURU NASIL YAPILIR?

(1)  Giriş sınavına başvurular, Bakanlık tarafından belirlenen yer ve ilan edilen tarihler arasında şahsen yapılır.

(2) Eksik belgeyle veya posta yoluyla yapılan başvurular ile başvuru zamanı geçtikten sonra yapılan başvurular kabul edilmez.

(3) Başvuruda bulunan adaylardan Başkanlıkça belirlenen miktarda sınav ücreti alınır. Ücretler Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü hesabına yatırılır. Şehit veya vazife malulü olanların eş veya çocuklarından sınav ücreti alınmaz.

BEKÇİ ALIMI BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER

(1) Başvuru yapan adaylardan;

a) T.C. kimlik numarası yazılı beyanı,

b) Sınav başvuru dilekçesi,

c) Diploma veya geçici bitirme belgesinin fotokopisi,

ç) Son bir yıl içinde çekilmiş dört adet biyometrik fotoğraf,

d) Kendisi ve evli ise eşinin bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinde belirtilen engel hallerinin bulunmadığını ifade eden yazılı beyanları,

e) Şehit veya vazife malulü olanların eş veya çocuklarından, şehitlik veya vazife malullüğü belgesinin ilgili kurumca onaylı örneği,

f) Sınav ücretinin yatırıldığına dair banka dekontu,

g) Askerlik terhis belgesi fotokopisi,

ğ) Yaş düzeltmesi yaptıranlar için yaş düzeltme belgesi istenir.

(2) Aranılan nitelikleri taşıyan ve birinci fıkrada istenen belgeleri getiren adayların şahsen başvuruları Bakanlıkça uygun görülen müracaat kabul komisyonlarınca alınır.

(3) Başvuru ile ilgili olarak istenen belgelerde gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin başvuruları geçersiz sayılır.