16 Aralık 2024 Pazartesi / 15 CemaziyelAhir 1446

LOFT 2015'e kadar 170 mağaza açacak

1968 yılında Fransa'da doğan, 1997 yılında ise Eroğlu Grubu’na katılan Loft, 2015'e kadar 170 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.

29 Kasım 2012 Perşembe 07:00 - Güncelleme:
LOFT 2015'e kadar 170 mağaza açacak
1968 yılında Fransa'da doğan, 1997 yılında ise Eroğlu Grubu’na katılan Loft, 2015'e kadar 170 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Loft Mağazacılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı ve Eroğlu Holding Yönetim Kurulu üyesi Şahin Eroğlu, 2013’ten çok umutlu olduklarını ve yıllık yüzde 43 büyüme öngördüklerini açıkladı. Eroğlu, 2015’te ise yüzde 167 büyüme öngörüsüyle, 400 milyon TL ciro hedeflediklerini, Türkiye ve yurtdışı pazarlarda ise 50 milyon TL yatırım yapacaklarını açıkladı. Loft’un 2012 yılı değerlendirmesini yaparak,gelecek hedeflerini açıkladığı toplantıda konuşan Loft  Mağazacılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı ve Eroğlu Holding Yönetim Kurulu üyesi Şahin Eroğlu, Loft markasının “efsane” algısını daha da pekiştirecek yatırımlar yapacaklarını açıkladı.
Loft’un gerek tasarımları gerekse ürün kalitesi ile pazardaki markalardan farklılaştığını belirten Eroğlu, “Moda denildiğinde ilk akla gelen gençlik markası olarak, hedef kitle nezdinde geliştirdiğimiz marka bağlılığını kuvvetlendirmeye devam ediyoruz. Loft 90’lı yıllardaki başarısı ile “efsane jean markası” olarak tanımlanırken günümüzde dahada ön plana çıkan “tasarım gücü” ile çizgisini koruyarak efsaneyi yeni nesillere taşımaktadır. Her yeni koleksiyonunda modaya yön verecek özellikli ürünler sunan Loft konumunu “Modaya Yön veren marka olarak belirlemiştir” dedi.
2012 yılının Loft açısından oldukça verimli bir yıl olduğunu kaydeden Eroğlu, 2012 yılında 12 Milyon TL’ye varan yatırım yaparak 150 milyon TL ciroya ulaştıklarını ifade etti. Yurtdışında çok büyük yatırımları olan Eroğlu Grubu’nun markası olmanın avantajlarını yaşadıklarını kaydeden Şahin Eroğlu şöyle konuştu:
“Şu anda 9’u yurtdışında olmak üzere 63 mağaza ve 250’yi aşan satış noktasıyla 14 bin m²'de hizmet veriyoruz. 2013 yılında Ukrayna ve Rusya’da yapacağımız yatırımlarla yurtdışında 25 mağazaya, yurtiçinde de 10 mağaza açarak 35 mağazaya ulaşacağız. 2013’de yüzde 43 büyüme ile 220 Milyon TL ciro öngörüyoruz”.
Loft’un 2015’e kadar başta Doğu Blok’u ülkeleri olmak üzere Ortadoğu, Batı Asya ve Doğu Avrupa ülkelerine yapacağı yatırımlarla yurtdışında 40 bin metrekare alanda hizmet vereceğini ifade eden Eroğlu, yurtiçinde 100, yurtdışında 70 olmak üzere 170 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerinin altını çizdi. Hızlı bir büyüme sürecinde olduklarını  belirten Şahin Eroğlu,2015 yılı için ciro hedeflerinin, yurtiçi ve yurtdışı dahil olmak üzere yüzde 167 büyüme öngörüsüyle, 400 Milyon TL’nin üzerinde olduğunu, Türkiye ve yurtdışı pazarlarda yatırım öngörüsünün ise 50 Milyon TL olduğunu söyledi.
Selvedge koleksiyonu Japonya’da el tezgahlarında dokunuyor
2012 sonbahar-kış sezonu için hazırladığı Selvedge Özel Koleksiyonu hakkında da bilgi veren Eroğlu, denim kumaşlarının en prestijllisi olarak tabir edilen ve el tezgahlarında dokunan gerçek “japon selvedge “kumaşlardan yapılmış bu jean pantolonların en önemli özelliğinin paça kenarlarındaki renkli çizgiler olduğunu belirtti. Normal bir jean pantolon 1.40 cm’den oluşurken, Selvedge jean’lerin 2.40 cm denim kumaştan yapıldığını ifade eden Eroğlu, “Kalın onzlu bu kumaşlar zaman içinde değişen renk ve görünümleriyle en özel yıkama işlemlerinin bile veremeyeceği bir “yaşanmışlık hissi” vermektedir” dedi.
“Turistler perakende pazarını canlandırıyor”
Türkiye perakende sektörü hakkında da bilgi veren Şahin Eroğlu, son yıllarda hızla açılan AVM’lerle perakende sektörünün çok büyüdüğünü ifade ederek “Bu büyümenin Türkiye’de devam edeceğini düşünüyorum. Özellikle turistlerin ilgisi inanılmaz seviyelerde. Mağazalarda yüzde 55-60 yabancı müşteri ağırlıyoruz. Geçen yıl Arap Baharı sebebiyle kısa süreli bir düşüş olsa da bu yerine geldi. Yurtdışında çok olumlu bir gidiş trendimiz var. Tanıtımla bunu devam ettirmek lazım” şeklinde konuştu.