14 Aralık 2024 Cumartesi / 13 CemaziyelAhir 1446

Öğretmen sayımızı 10 yılda ikiye katladık

Moderatörlüğünü Sevilay Yükselir'in yaptığı %100 Siyaset programının bu akşamki konuğu Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'ydı.

20 Eylül 2013 Cuma 07:00 - Güncelleme:
Öğretmen sayımızı 10 yılda ikiye katladık
İşte yeni sınav sistemi ve öğretmen atamaları konularının masaya yatırıldığı programdan öne çıkan açıklamalar...

Öğretmen sayımızı 10 yılda ikiye katladık

'Şimdi bakın, önce mevcut tabloyu hatırlayalım. 2003 yılında öğretmen sayımız yaklaşık 400 bin civarındaydı, bugün 810 bin. Demek ki biz bu son 10 yılda bütün cumhuriyet tarihi boyunca alınan öğretmen sayısı kadar öğretmen almışız. Yani öğretmen sayımızı ikiye katlamışız 10 yılda. Şimdi bütün okullarımızda sınıf mevcutlarını ideal seviyeye getirirsek, yani maksimum 30 kişilik sınıflardan oluşturursak, öğretmen açığımız 125 bin. Bu koşulları sağladığımızda öğretmen açığımız 125 bin. Şu anda 250 bin civarında talep var. Yeni mezunlarla birlikte önümüzdeki yıllarda bu daha da artacak demektir. Böyle bir karşılıklı arz talep dengesizliği var. Bu yıllar öncesinde görülmüş, bakandan bakana değişen uygulamalar söz konusu değil. Ben göreve başladığımın haftasında bir projenin sonuç toplantısına katıldım orada da söyledim. Neydi o proje Nimet hanım zamanında başlatılmış olan 'Öğretmen istihdam projeksiyonları projesi' Bu proje önümüzdeki on yıllarda hani alanda ne kadar öğretmene ihtiyacımız var, bununla mezun olacak öğrenciler arasında denge sağlamak için başlatılmış bir projeydi. Şimdi biz önümüzü görebiliyoruz ama mevcut bir birikim var ve bu bu birikimi eritme şansımız bu koşullar altında yok. Dolayısıyla biz ancak ihtiyacımız kadar ve bütçe imkanlarının el verdiği ölçüde öğretmen istihdam edebiliyoruz. Her gittiğimiz yerde haklı olarak gençler kendi mezun oldukları bölümün öğretmenlik kontenjanının arttırılmasını istiyorlar. Son alımlarda 40 bin öğretmen alacağımızı ilan ettiğimiz günden itibaren her branştan öğretmenlerimiz, öğretmen adaylarımız kendi kontenjanlarının arttırılmasını istediler. Biz bütün imkanlarımızı ve talepleri dengeleyen bir model çalışması yaptık. Bu yıl hangi illerimizde hangi alanlarda öğretmene ihtiyacımız var buna baktık. Yani bizim ihtiyaç kriterlerimiz, hangi branşta ne kadar çok öğretmene ihtiyacımız var ve bu ihtiyaçlar illere göre nasıl dağılıyor. Sonra bunlar arasında bir denge oluşturmaya çalışıyoruz. Bu branşlara göre aldığımız öğretmenleri de illere göre dağıtıyoruz' ifadelerini kullandı.