Türkiye'de Türk Hava Yolları dışında faaliyet gösteren iki önemli özel havayolu şirketi Pegasus ve Atlasjet, havadaki paylarını artırmak için girdikleri fiyat ve kalite rekabetini yine reklamlara taşıyor.
Koltuk aralığı ve zamanında kalkma oranına vurgu yapılan reklamlarlarda 'muzip' göndermeler dikkat çekiyor.
Atlasjet 2011 yılında koltuk aralıklarını öne çıkartmak için reklamlarında "İkinciyiz ama bizimki 77 santim" sloganını kullanmıştı.
Pegasus Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, Atlasjet'in reklamlarına "Bizimki 77 santim değil ama tam zamanında kalkıyor" şeklinde cevap vermişti. Artan rekabet 3.5 yıl sonra benzer reklamları yeniden gündeme getirdi.
Atlasjet, iki hafta önce Pegasus'un kendi internet sitesindeki verilerden yararlanarak yapılan "Artık tam zamanında kalkmıyor, üstelik halen 77 santim değil" başlıklı haberde, uçuşlarındaki rötarların arttığının görülmesi üzerine harekete geçti.
Şirket "Hem 77 santim değil hem de zamanında kalkmıyorsa çok mutsuz olursunuz" içeriğiyle yeni bir reklam hazırlıyor.
SOSYAL MEDYADA BAŞLATILACAK
Gelecek hafta içerisinde öncelikle Twitter ve Facebook gibi sosyal medya alanlarında başlatılması planlanan reklam kampanyasının daha sonra çeşitli basın yayın organlarında da ilan şeklinde yer alması planlanıyor.
Atlasjet yetkilileri, hazırladıkları reklamlarda yayımlanan istatistikleri göz önünde bulundurduklarını belirtiyorlar.
Hosteslerimize para teklif etmeyiniz
Atlasjet daha önceki reklamlarında koltuk aralarındaki mesafe için ‘Bacaklarınızı çok seviyoruz', ‘Biz ikinciyiz ama bizimki 77 santim', '77 santimin kıymetini oturanlar bilir', fiyat için ‘69'u çok seveceksiniz', zamanında kalkış için ise ‘Kalkmıyorsa sizi uyarırız, çünkü biz ikinciyiz' sloganını kullanmıştı.
Şirketin paralı ikramları hedef alan ‘Lütfen hosteslerimize para teklif etmeyiniz' başlıklı reklamı tartışmalara yol açmıştı.