4 Temmuz 2025 Cuma / 9 Muharrem 1447

TEOG 2016 çıkacak konular sorular ve çıkmış sorular

Milyonlarca aday TEOG sınavını büyük bir stres içinde bekliyor. 27-28 Nisan tarihlerinde TEOG sınavları yapılacak. Bizde geçmiş dönemlerde yapılan TEOG sınavlarında çıkmış soruları sayfamıza taşıdık. MEB'den bugün ise TEOG soruları sızdı iddiasına açıklama geldi.

22 Nisan 2016 Cuma 07:00 - Güncelleme:
TEOG 2016 çıkacak konular sorular ve çıkmış sorular
TEOG sınavı çıkmış sorular ve TEOG'da çıkacak sorular başlıkları altında sınava girecek öğrencilerimize bir haber hazırladık. Bilindiği üzere TEOG sınavına her yıl milyonlarca öğrenci giriyor. TEOG merkezi ortak sınavda hangi konular çıkacak? Türkçe'de kitap okuyan ve yorumu kuvvetli öğrenci başarılı olurken, matematikte birkaç işlemli sorularda dikkatli olan kazanıyor. TEOG hakkında detaylı bilgi star.com.tr'de
 
TEOG SINAVINDA BU SORULARA DİKKAT! 
 
Son yıllarda hem üniversite hem de Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi (TEOG) sınavlarında uzun paragraflardan oluşan sorular öğrencilerin "dikkat" sorunu yaşamalarına neden oluyor. Öğrenciler bazen 100 kelimeyi aşan paragraf sorularını okumaktan sıkılıyor ve ilk cümlelerine bakarak soruları yanıtlamaya çalışıyor. Bu da sorunun hatalı yanıtlanmasına neden oluyor. Bu yüzden de Türkçe sınavında uzun paragraflı soruları, okuma alışkanlığı olan, günceli takip eden, genel kültürü sağlam, yorum kabiliyeti gelişmiş öğrenciler daha başarılı oluyor.
 
Uzmanlar da sınava girecek öğrencileri soruların tümünü sıkılmadan okumaları konusunda uyarıyor. Uğur Okulları Akademik Kurulu da öğrencileri korkutan bu uzun paragraflı soruların daha kolay olabileceğine dikkat çekerek, Türkçe'de en büyük hatanın bu soruları yanlış okumaktan kaynaklandığını vurguluyor. Final Eğitim Kurumları uzmanları da Türkçe sınavının okuduğunu anlama ve yorumlamaya dayalı olduğunu belirterek, "Bu sınavda pragraf soruları ağırlıkta. Öğrenciler soruları doğru okumalı ve anahtar sözcükleri doğru belirlemeli. Fiilimside; çekimli eylemle, eylemsilerin farklarını iyi kavramalı cümlenin temel öğeleri konusu doğru öğrenilmeli. Dilbilgisi sorularında da bilgiyle alakalı hatalar yapılıyor" uyarısında bulunuyor.
 
TEOG TÜRKÇE DERSİ NASIL ÇALIŞILMALIDIR?
 
Türkçe dersine ilişkin ipuçlarına göre, derse çalışılırken dilbilgisinde ayrıntılı konu anlatımlı kitapların kullanılması, not çıkarılmasının alışkanlık haline getirilmesi ve bu notların sürekli yanında bulundurulması gerektiği vurgulandı.
 
Türkçe dersinde başarılı olmanın ipuçlarında şu noktalara dikkat çekildi:
 
*Fiilimsiler konusuna çalışılırken sadece fiilimsi eklerini ezberlemekle konuyu kavrayamayız, önemli olan fiilimsi eklerin anlamsal olarak ne ifade ettiğini bilmektir. Fiilimsi eklerini ezberlemeden anlamsal olarak ne ifade ettiğini anlayınız.
 
*İkinci dönem ortak sınav müfredatında yer alan fiilde çatı konusunu daha rahat anlayabilmeniz için cümlenin ögeleri, fiiller ve ekler konuları iyi bilinmelidir. Çünkü fiilde çatı konusuyla sorularda, ilk olarak cümledeki yüklem bulunmakta, daha sonra bu yüklemin fiil olup olmadığı tespit edilmekte, yüklemin fiil olduğu anlaşıldıktan sonra bu eylemin cümledeki özne ve nesne ile olan ilişkisi incelenmekte, bunu incelerken de ayrıca fiilin içinde bulunan bazı ekler de göz önünde bulundurulmaktadır.
 
*Paragraflarla ilgili sorular çözülürken önce soru okunup sonrasında paragraf okunmalıdır. Böylelikle paragraf okunurken sorunun cevabı taranıp zamandan kazanılmış olur.
 
*Cümlenin ögeleri, cümle yapısı, anlatım bozuklukları gibi konularda kitap okuma alışkanlığı süreklilik kazanmalıdır. çünkü doğru cümle yapılarını göre göre yanlış olan cümle farkına varılmadan hissedilmiş olur
 
*Konu tekrarları yaparken her konu bitiminde çıkardığınız sorularla kendinizi kontrol edip konuyu anlayıp anlamadığınızla ilgili çok net bilgi sahibi olabilirsiniz.
 
 
TEOG MATEMATİK DERSİ NASIL ÇALIŞILIR? 
 
Matematik dersinin sayısal düşünmeyi ve işlem yapabilme yeteneğini gerektiren bir ders olduğu ve ezbere dayalı olarak kavranmasının mümkün olmadığına dikkat çekilen kitapçıkta, dersin mutlaka ders ortamında dinlenirken kavranmaya çalışılması, dersin dinlenirken ve çalışılırken de mutlaka not tutulması, bakarak değil yazarak çalışılması gereken bir ders olduğunun unutulmaması önerisi yer aldı. Derse ilişkin ipuçları şöyle:
 
*Test yöntemi ile ezber yöntemler yerine konunun mantığı çözülmelidir.
 
*Formüllerini bildiğinizi düşündüğünüz ama soru çözerken hatalarınızın çıktığı konuları tekrar etmelisiniz.
 
*Geçmiş sınav soruları mutlaka çözülüp değerlendirilmelidir.
 
*Soru köklerindeki verilerin tümünü okumalısınız. Soruda parantez içindeki ifadelere dikkat etmelisiniz.
 
*Kareköklü sayılarda daha hızlı ve pratik olmak için 1'den 20'ye kadar olan sayıların karelerini öğrenmelisiniz. Bu işlemler tam kare ve tam kare olmayan işlemlerde işinize yarayacaktır.
 
*2. ortak sınavlarda konuların daha yoğun olması sebebiyle 7. sınıfın bazı konuları (rasyonel sayılar da işlemler, cebirsel ifadelerde işlemler, denklemler, silindir, koordinat sistemi) mutlaka tekrar edilmelidir.
 
*Konu tekrarları yaparken her konu bitiminde çıkardığınız sorularla kendinizi kontrol edip konuyu anlayıp anlamadığınızla ilgili çok net bilgi sahibi olabilirsiniz.
 
TEOG FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ NASIL ÇALIŞILIR?
 
Fen ve teknoloji dersinin en iyi derste öğrenileceğine vurgu yapılan kitapçıkta, şu ipuçlarına yer verildi:
 
*Mitoz ve mayoz bölünmeyle ilgili soruları çözebilmek için bölünmenin aşamalarını bilmek gerekir. Bunun için de bu aşamalar pekiştirilene kadar çizim yapmalı, eğer görsel zekaya sahip iseniz animasyonlar daha etkili olacaktır. Sorularda da hata yapmamak için şekiller çok dikkatli incelenmelidir.
 
*Grafik ya da tablo sorularda öğrendiğiniz bilgilerle bağlantı kurmanız önemlidir.
 
*Paragraf sorularında genellikle seçeneklerde verilenlerin tamamı doğru ifade olur. Ancak orada sadece paragrafta anlatılan bilgiye göre sorunun cevabı aranmalıdır.
 
*Tablo sorularında önce soru okunmalıdır.
 
*Eşleştirme sorularında mutlaka eşleşen ifadeler yanlarına yazılmalı ve seçenek belirlenirken hata yapılmamalıdır.
 
*Konular öğrenilirken bütün içinde düşünülmelidir. Örneğin mitoz ve mayoz bölünmenin kavranabilmesi için DNA'nın özelliklerini, eşlenmesini, kalıtımı, eşeyli üremeyi iyi bilmeniz gerekir. Aksi durumda bilgiler yerine oturmayacak ve kısa sürede unutulacaktır.
 
TEOG SINAVI ÇIKACAK SORULAR İÇİN TIKLAYIN 
 
TEOG YABANCI DİL SINAVI NASIL ÇALIŞILIR?
 
Yabancı dil öğrenilmesi için Türkçe'nin dil bilgisi yapısının iyi bilinmesini önemine işaret edilen kitapçıkta, öğrenilen kelimelerin günlük hayatta kullanılması, sınavda bilinmeyen bir kelimeyle karşılaşıldığında, bilinen bir kelime ile benzerliği olup olmadığına bakılması ve cümlenin bütününden anlamın çıkarılmaya çalışılması önerisi yer aldı. İngilizce dersinde başarı için ipuçları ise şöyle:
 
*"Why", "who", which, "how" gibi soru sözcüklerine dikkat edin. Bu sözcükler paragraf, diyalog ve tablo sorularında karşımıza çıktığı için çok önemlidir. Kullanılan soru kalıbının anlamına uygun cevaba yönelin.
 
*Soruların çoğunluğu okuduğunu anlama şeklinde olduğu için kelime bilginizi genişletin.
 
*Kişisel özellikleri anlatan kelimeleri öğrenirken kişinin güçlü ve zayıf yönlerini anlatan kelimeler şeklinde gruplandırarak çalışın.
 
*Paragraf ve hikayeyi okumadan önce soruları okuyarak parça hakkında genel bir bilgi edinin.
 
*Birçok soru diyalog şeklinde sorulmaktadır. Diyalogda sorulan şaşırma, onaylama, üzülme gibi ifadeleri iyi bildiğiniz zaman soruda genel olarak ne demek istediğini anlarsınız.
 
TEOG İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ NASIL ÇALIŞILIR? 
 
Bu derse çalışılırken altını çizerek ve kendine has notlar tutarak çalışılmasını önemine vurgu yapılan kitapçıkta, derse ilişkin şu ipuçlarına yer verildi:
 
*Amasya Genelgesi'ne çalışırken Kurtuluş Savaşı'nın amacını, gerekçesini ve yöntemini belirten maddeleri kaçırma ve değerlendirebilirsin.
 
*"Milli egemenlik" vurgusunun yapıldığı konuları kaçırma! Mesela, Erzurum Kongresi'nde milli egemenlik vurgusu yapan maddeler nelerdir?
 
*Sivas Kongresi'nde cemiyetlerin birleştirilmesinin amacı nedir? Bilgilerini gözden geçirebilirsin.
 
*Kendine has bir tarih şeridi oluşturup ve mütarekeleri, kongreleri buna yerleştirebilirsin.
 
*Sınava çalışırken sebep-sonuç ilişkisine bakabilir. "Ne", "neden" sorularını sorup ve cevap arayabilirsin.
 
*Antlaşmalara çalışırken "Niçin bir araya gelindi?", "Madde ne için oluşturuldu?" ve "Amaç ne idi?" sorularını kullanabilirsin.
 
TEOG DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNE NASIL ÇALIŞILIR?
 
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin yapısı gereği çok fazla soyut bilgi, kavram ve ilke içerdiğine, bu nedenle ezberlenirse unutulabileceğine dikkat çekilen kitapçıkta, konuları çalışılırken bilinmeyen kelimelerin çıkarılması, akılda kalınanların not edilmesi, maddeler halinde notlar tutulması tavsiyelerine yer verildi. Başarı için de şu ipuçları kitapçıkta yer aldı:
 
*Bütün ünitelere ait kavramları formüle ederek öğrenebilirsiniz. Kader: ölçü, yasa, kanun/ Tevekkül: çalışma/tedbir + dua/Allah'a güvenme/ Külli irade: Allah'ın sonsuz olan iradesi/ Cüz'i irade: İmanın sınırlı olan iradesi/İrade: Tercih edebilme gücü dileme ve dilediğini yapabilme, karar verebilme gücü.
 
*Şema hazırlayabilir ve olabildiğince fazla örnek bulabilirsiniz.
 
*Bilinmesi gereken ilgili kavramların listelenmesi, yanına kısaca notlar alınmalı.
 
*Kavramlar çalışılırken kalıcı olması için benzeşim kurulmalı.
 
 
MEB'den TEOG soruları sızdı iddiasına açıklama
 
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sistemi kapsamında düzenlenen ikinci tur ortak sınavlarının Türkçe testi 'B' kitapçığının sosyal medyada sızdığı iddia edilmişti. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bu iddialara ilişkin açıklama yaptı. Yapılan açıklamada iddiaların gerçeği yansıtmadığı, geçen yılki kitapçığın üzerinde oynandığı belirtildi.
 
"Sözü edilen 'kapak formatı' gerçekleştireceğimiz 'Merkezî Ortak Sınav'da kullanılacak kitapçık kapaklarıyla yazı karakteri, şablon ve mizanpaj yönünden bütünüyle farklı" denilen açıklamada sınav güvenliğine dair herhangibir prosedür ihlali ve sızma söz konusu olmadığı vurgulandı.
 
"Bakanlığımız söz konusu iddialarla ilgili olarak iddianın dile getirildiği ilk andan itibaren konunun önemine binaen ivedi bir şekilde etraflıca incelenmesi için Rehberlik ve Denetim Başkanlığına inceleme/soruşturma talimatı verildi" denilen açıklamada şu ifadelere yer verildi:
 
"Yapılan inceleme/soruşturma neticesinde ilk etapta sosyal medya aracılığı ile ortaya çıkan, daha sonrasında yazılı ve görsel basına da konu olan 'sınav kitapçığı kapak görüntüsü'; internet ve sosyal medya dünyasında 'trolleme' denen dezenformasyona dayalı bir algı çalışmasının ürünü. Bu 'sınav kitapçığı kapak görüntüsü' önceki sınavlarımız sonrası yayımlanan 'basın nüshası'nın üzerinde oynanmış biçimi. Sözü edilen 'kapak formatı' gerçekleştireceğimiz 'Merkezî Ortak Sınav'da kullanılacak kitapçık kapaklarıyla yazı karakteri, şablon ve mizanpaj yönünden bütünüyle farklı. Sınav güvenliğine dair herhangibir prosedür ihlali ve sızma söz konusu olmayıp iddiaların tamamen uydurma ve asılsız olduğu tespit edildi. Millî Eğitim Bakanlığı, başta öğrencilerimiz olmak üzere kamuoyunun sosyal medya üzerinden kasıtlı ve sorumsuzca yayılan bu tür yalan haberlere itibar etmemesini saygıyla duyurur."
 
TEOG'a İmam Hatip damgası
 
Ortaokul 8'inci sınıfta okuyan 1 milyon 174 bin 427 öğrencinin katıldığı TEOG'a İmam Hatipliler damgasını vurdu.
 
Ortaokul 8'inci sınıfta okuyan 1 milyon 174 bin 427 öğrencinin katıldığı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınav sonuçları açıklandı.
 
Açıklanan sonuçlara göre Türkiye’nin birbirinden farklı illerinde eğitim gören imam hatipli öğrencilerin bir kısmı, tüm soruları doğru yanıtlayarak tam puanla Türkiye sıralamasında birinciliği paylaştılar.
 
İmam Hatip Ortaokullarında eğitim gören öğrencilerden bazıları, Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük, Yabancı Dil ile Din kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinden sorulan 120 sorunun tamamını doğru cevaplayarak TEOG’da büyük bir başarıya imza attılar.
 
İmam hatipli öğrencilerin TEOG sınavında elde ettikleri başarıyı tebrik eden ÖNDER İmam Hatipliler Derneği Genel Başkan Halit Bekiroğlu “İmam hatip okullarımızın başarısı bir tesadüf değildir. İmam hatip davasına gönül vermiş tüm herkesin ortak çabası ve gayreti ile dün elde edilen başarılara bugün yenileri eklenmektedir. İslam coğrafyasına ve insanlığa hizmet etmek için atılan tohumlar yeniden meyvelerini vermeye başlamıştır. İmam hatip camiamız başta olmak üzere tüm ülkemizin yüz akı olan öğrencilerimizi yürekten kutlar, gayret ve başarılarının daim olmasını temenni ederim.” dedi.
 
TEOG sınav sonuçlarında imam hatip öğrencilerin elde ettiği sonuçları değerlendiren Bekiroğlu, başarının sadece TEOG puanıyla sınırlı olmadığını da hatırlatarak “Her bir öğrencimizin ailesi, öğretmenleri, arkadaşları ve ülkesi için biricik ve kıymetli olduklarını bilmelerini istiyoruz. TEOG puanlaması, okul derslerinde elde edilen akademik bir başarının göstergesidir. Biz biliyoruz ki, her çocuğumuzun yapmaktan zevk aldığı kültürel, sanatsal, sportif faaliyetler ve hobiler vardır. Kendilerini o yönde geliştirip ileride bu alanlarda meslek sahibi olarak hizmet etmek isteyen gençlerimiz var. Yetenek ve ilgilerinin doğrultusunda tercih yapmak isteyen evlatlarımızın da her zaman yanlarında olmaya ve elimizden gelen desteği vermeye hazır olduğumuzu belirtmek isterim.” dedi.
 
TEOG Sınavında tüm soruları doğru cevaplayarak tam puan alan imam hatip öğrencileri:
 
Ayşe Çilek  - Selçuklu Hazım Uluşahin İmam Hatip Ortaokulu
 
Bahadır Güngör - Biga İmam Hatip Ortaokulu 
 
Bekir Sadık Altunkaya  - Samsun Osmangazi İmam Hatip Ortaokulu
 
Berk Kıl - Mersin Yenişehir Yunus Emre İmam Hatip Ortaokulu
 
Hafsa İkra Ersoy  - Simav İbrahim Eren İmam Hatip Ortaokulu
 
Özlem Közoğlu  - Konya Selçuklu Mehmet Nuri Küçükköylü İmam Hatip Ortaokulu
 
Rabia Nisa Kalkan - Hendek İmam Hatip Ortaokulu
 
Seda Nur Salim - Tavşanlı Fatih İmam Hatip Ortaokulu
 
Yağmur Yücebaş -  Biga İmam Hatip Ortaokulu
 
Zülâl Kars - Başakşehir Emin Saraç İmam Hatip Ortaokulu
 
Sehle Nur Afşar - Zonguldak Çaycuma İmam Hatip Ortaokulu
 
Sema Nur Gamlı - İstanbul Kadıköy Mehmet Akift Ersoy İmam Hatip Ortaokulu
 
Ahsen Dilara Halıcı – İzmit Evliya Çelebi İmam Hatip Ortaokulu
 
Necmettin Yeşilbaş – İzmir Torballı Necip Fazıl Kısakürek İmam Hatip Ortaokulu
 
Muhammed Yasin Sümer - Uşak Merkez İmam Hatip Ortaokulu
 
Fatma Seda Yıldırım - Uşak Merkez İmam Hatip Ortaokulu
 
 
 
 

ÖNERİLEN VİDEO

Bursa'da deprem anı kamerada

Kapat
Video yükleniyor...