4 Mayıs 2025 Pazar / 7 Zilkade 1446

Anadolu’ya İtalyan konsepti kahveyi taşıyacak

Türkiye’ye İtalyan Lavazza markasını getiren Lavazza Türkiye CEO’su Sertaç Akyüzol şimdi de Best Coffe markasıyla Anadolu taşıyacak. Önümüzdeki seneden itibaren hızlı büyüme sürecine girecek olan Best Coffe’de hedef Anadolu dahil 90 şube açmak.

18 Temmuz 2015 Cumartesi 07:00 - Güncelleme:
Anadolu’ya İtalyan konsepti kahveyi taşıyacak

İtalyan kahve zinciri Lavazza’yı Türkiye’ye getiren Lavazza Türkiye CEO’su Sertaç Akyüzol, şimdi de Best Coffe Shop markası ile Türkiye’de büyüme hedefliyor. Bugün itibariyle 55 şubesi bulunan Best Coffe Shop’u Anadolu’ya yaymak istediklerini söyleyen Best Coffe Shop Yönetim Kurulu Başkanı Akyüzol’in hikayesi biraz ilginç. 2003 yılında Telsim’in genel müdürlüğünden ayrıldıktan sonra ‘geleceği olan bir sektörde ne yapabilirim’ arayışına girip ciddi bir boşluk olduğuna karar verdiği kahve makinelerini tercih etmiş. Bu işe girince otomat makinelerinde de aynı ihtiyacın olduğunu görünce faaliyet alanlarına otomat satışı ve işletmeciliğini de eklemiş. Kahve makinesi olunca kahve de olsun diyerek kendi markaları Valente’yi oluşturmuş. Daha sonra da dünyanın en büyük kahve üreticilerinden İtalyan Lavazza’nın Türkiye temsilciliğini almışlar. Lavazza Türkiye şu anda HORACA denilen ev dışı tüketimin önemli bir kısmına kahve makinesi ve kahve satışı yapıyor. Türkiye kahve pazarını büyüttüklerini söyleyen Sertaç Akyüzol ve ekibi şu günlerde ‘bebeğimiz’ dedikleri Best Coffe Shop’lara odaklanmış durumda.

90 şube açacaklar

Best Coffee Shop’ların bu yıl hedefi 100 kafeye ulaşmakmış ancak hem seçim hem de dövizde yaşanan artış nedeniyle bu rakamın 90’da kalacağını bekliyorlar. Akyüzol “Biz franchise yöntemiyle çalışıyoruz, var olan durum yatırım iştahını bir miktar azalttığı için hedefin bir miktar altında kalacağız ancak gelecek yıl ciddi hazırlık yapıyoruz” diyor. “Marmara Bölgesi’nı dışında bırakarak diğer kentlerdeki kafeler için bölge bayilikleri vereceklerini belirtiyor. Şu anda çalışmalara başladık adayları değerlendiriyoruz, yeni teklifleri alıyoruz. Daha sonra ciddi bir eğitim süreci başlayacak 2016 yılında da art arda yeni kafelerimiz açılmaya başlayacak” şeklinde konuşan Akyüzol, yeni bir alana girmek isteyen yatırımcılara çağrı yaparak “Hem gıda sektörü gelişiyor hem kahve tüketimi artıyor. Yatırım yapmak isteyenler için cazip bir teklif sunuyoruz” diyor.

Makarna da var pizza da

Çoğu Marmara Bölgesi’nde olmak üzere şu anda 55 tane kafeleri olduklarını belirten Akyüzol “Türkiye’de en iyi kahveyi biz satıyoruz. O konuda taviz veremeyiz. Bunun yanına da tam bir İtalyan tarzını yansıtan menümüz var. Makarna, pasta, sandviç ve dondurma vardı şimdi pizzaya da başladık. Her kafemizde bu ürünlerin hepsini aynı standartta bulmak mümkün. Öte yandan tüm bunları oldukça rekabetçi bir fiyatla satıyoruz” diyor.

TÜRKLER SÜTLÜ ÜRÜNLERİ TERCİH EDİYOR

Akyüzol’dan dünyada en fazla kahve tüketen ülkenin yılda kişi başına 13 kg tüketimle Finlandiya olduğunu öğrendik. Soğuk ülkelerde daha çok filtre kahve tüketildiğini hatta büyük galonda içildiğini söyleyen Akyüzol, “Dünya ortalaması 5-6 kg. Kuzey ülkeleri dile hitap eden filtre kahveyi tercih ediyor, Türkiye’nin de arasında olduğu daha sıcak güney ülkeleri espressocu. Ancak Türkiye’de sütle yapılan kahve çeşitlerine talep daha fazla. Oysa kahvenin içine şeker ve süt koyarsanız, o kahve kaliteli mi değil mi anlayamazsınız” saptamasını yapıyor. Türkiye’nin henüz kahve içmeyi bilmediğini zamanla öğreneceğini de sözlerine ekliyor.