Avrupa'nın en büyük perakende ayakkabı zinciri Alman DEICHMANN, Türkiye yatırımlarına hız veriyor. 2006 yılından bu yana Türkiye'de faaliyet gösteren şirket, bu yıl Almanya'dan sonra en büyük yatırımı 16 mağaza açarak Türkiye'ye yapacak. Şirketin orta vadeli planı ise, Türkiye'yi Ortadoğu pazarı için üs yapmak. Bu güne kadar Türkiye'ye 130 milyon TL yatırım yapan DEICHMANN, bu amaçla orta vadede 130 milyon euro yatırım planlıyor. Dün düzenlenen basın toplantısında şirketin Türkiye'ye dair planları hakkında bilgi veren DEICHMANN Türkiye Genel Müdürü Atilla Özkul, “Türkiye üzerinden Ortadoğu ülkelerine açılmayı planlıyoruz. Bu konu Almanya merkezimizde sürekli masaya yatırılıyor ve konuşuluyor” dedi.
Almanya'dan sonra en büyük yatırım Türkiye'ye
DEICHMANN'ın 2014 ekonomik performansını gelecek planlarını paylaşan Özkul, geçtiğimiz yılı 6,5 milyon çift üzeri ayakkabı ve aksesuar satışı, yüzde 20 büyüme ve 270,6 milyon TL'lik ciro ile kapattıklarını açıkladı.
Bu performansla Türkiye'nin İspanya'dan sonra en hızlı büyüyen ikinci pazarları olduğuna dikkat çeken Özkul, 2015 yılında global anlamda 150 mağaza açacaklarını ve bunun 16'sının Türkiye'de gerçekleşeceğini bildirdi. Özkul, yeri netleşen bölgeleri Van, Diyarbakır, Çanakkale, Hopa, Bafra ve Ayvalık olarak saydı. Türkiye genelinde özkaynaklarıyla yatırımını gerçekleştirdikleri 110 mağazayla hizmet verdiklerini belirten Atilla Özkul, hedef mağaza sayısını 400 olarak açıkladı. Bu mağaza adedine 2024 yılına kadar ulaşacaklarının altını çizen Özkul, şu anda bin olan çalışan satısını da minimum 4 bine çıkaracaklarını söyledi. Özkul, her mağaza açılışının kendileri için 1 milyon TL'lik yatırım anlamına geldiğini vurguladı.