19 Nisan 2024 Cuma / 11 Sevval 1445

Türkiye’deki mikro KOBİ’lerin yarısı web sitesi kullanmıyor

Küçük işletmelerin teknoloji sağlayıcısı GoDaddy’nin yaptığı araştırmaya göre Türkiye’de küçük işletmelerin yarısının web sitesi yok. Ancak 2 yıl içinde kurmayı planlayanların oranı yüzde 70.

9 Ekim 2015 Cuma 07:00 - Güncelleme:
Türkiye’deki mikro KOBİ’lerin yarısı web sitesi kullanmıyor

Dünyanın en büyük, küçük işletme odaklı teknoloji sağlayıcısı GoDaddy’nin yaptırdığı araştırmanın sonuçlarına göre, Türkiye’deki mikro KOBİ’lerin yüzde 47’sinin halen web sitesi yok. İnternette görünmez durumda olan binlerce mikro KOBİ’nin web sitesi sahibi olmamasının nedeni ise buna zaman ayrılamamaları ya da bir web sitesini gereklilik görmemeleri.

ZAMAN YOK

Araştırmaya katılan mikro KOBİ’lerin yüzde 27’si bir web sitesi oluşturmaya zamanları olmadığını söylerken, yüzde 22’si işletmelerinin bir web sitesini gerektirecek büyüklükte olmadığına inanıyor. Diğer yandan, katılımcıların yüzde 25’i ise web sitesinin işletmelerine bir katkısı olmayacağını düşünüyor. GoDaddy EMEA Bölge Başkan Yardımcısı Stefano Maruzzi, anketin sonuçlarını şöyle değerlendiriyor: “Herkesin online olduğunu varsayıyoruz ancak anket sonuçlarımız bunun doğru olmadığını gösteriyor. Örneğin, anketimize katılan mikro KOBİ’lerin yüzde 20’si bir web sitesi oluşturmak yerine Facebook kullanmayı tercih ediyor. Bununla birlikte, Türkiye’deki KOBİ’lerin online olmazlarsa rekabet açısından dezavantajlı bir konumda olacaklarına inandıklarını görüyoruz ve ankete katılanların yüzde 70’i önümüzdeki iki yılda bir web sitesi oluşturacaklarını belirtiyor.” GoDaddy’nin RedShift Research’e yaptırdığı araştırma kapsamında 2015’te 4 bin 9 adet işletme (en az 1, en fazla 5 çalışana sahip) ankete katıldı.

SATIŞLARINI ARTACAĞINI PLANLIYORLAR

- Türkiye’de web sitesi olmayan küçük işletmelerin oranı yüzde 47.

- Önümüzdeki 2 yıl içinde web sitesi kurmayı planlayan küçük işletmelerin oranı ise yüzde 70.

- Web sitesi kurmayı planlayan ve 3-5 yıl içinde yüzde 1-50 büyüyeceğini düşünenlerin oranı yüzde 39.

- Site kurmayı planlayan ve yerel müşteri tabanlarının genişlemesini bekleyenlerin oranı yüzde 48.

- Web sitelerini kurdukları ilk yıl içinde satış yapmayı planlayan küçük işletmelerin oranı yüzde 63.