TÜRK popuna damgasını vuran Barış Manço’nun özgün tarzı, tişörtlere yansıdı. Koton firması, 7’den 70’e herkesin sevgilisi sanatçının entelektüel ve mizahi kişiliğinin yanı sıra giyim tercihleri ve aksesuvarlarından özel bir koleksiyon hazırladı.
Markanın Ayazağa tesislerinde önceki gün gerçekleştirilen lansmana, Barış Manço’nun eşi Lale Manço, oğulları Batıkan ile Doğukan Mançonun yanı sıra çok sayıda medya mensubu katıldı. Koleksiyon hakkında bilgi veren markanın yönetim kurulu üyesi Gülden Yılmaz, sanatçının 70. yaş gününün kutlanacağı 2013’ü, ‘Barış’ yılı olarak kutlamak istediklerini belirtti. Koleksiyonda Manço’nun 70’li yıllardaki siyah beyaz fotoğrafları yeniden yorumlandı. Tasarımlarda Manço’nun kaleminden çıkmış grafikler, kabartma baskılar, pop-art desenler ve şarkı sözleri, kadın, erkek ve çocuk olmak üzere 50 parçalık ürün yelpazesi bulunuyor.
Onu yeni kuşaklar da tanımalı
70. yaş gününde Barış Manço adına birçok etkinlik düzenlemek istediklerini söyleyen sanatçının eşi Lale Manço, “Barış Manço’yu misyon olarak da gelecek kuşaklara taşımak zorundayız. Bu koleksiyonla hayranları onu sadece yüreğinde değil üzerinde de taşıyabilecek” dedi. ‘Barış Çocukları’ projesi hakkında bilgi veren Lale Manço, “31 Ocak’ta Barış Manço Müzesi’nde düzenlenecek etkinlikte şarkılar eşliğinde heykelini de açacağız” diye konuştu. Sanatçının oğulları Batıkan - Doğukan Manço da vapur etkinliği hakkında şu bilgileri verdiler: “3 Şubat pazar günü Moda’dan Barış Manço gemisi bir kez daha kalkacak. Bunu her yıl yapıyoruz fakat hafta içine denk geldiği için insanlar gelemiyordu. Şarkılar eşliğinde yapacağımız Boğaz turunun ardından Kanlıca İskelesi’ne geçerek kabrini ziyaret edeceğiz.”