16 Aralık 2024 Pazartesi / 15 CemaziyelAhir 1446

'Papatya Gibisin' kime yazıldı?

Radyo Turkuvaz’da Hey Gidi Günler programının bu haftaki konukları 45’lik romantik prensi Bora Ayanoğlu ve Tango parçalarının unutulmaz sesi Erdener Koyutürk oldu.P op Müziği tarihine yapılan bu yolculukta anılarla Tanju Okan, Esin Engin gibi usta isimler anıldı.

27 Kasım 2012 Salı 07:00 - Güncelleme:
'Papatya Gibisin' kime yazıldı?
Program konuklarından Erdener Koyutürk’ün açıklamaları

“Papatya Gibisin adlı eseri ilk kez açıklıyorum Babam Necdet Koyutürk askerdeyken teğmen arkadaşının kız kardeşine yazmıştır”

Bunu annem vefat ettiği için rahatlıkla söyleyebiliyorum şimdi.Üstelik bir haftada yazılmış bir eserdir.Herkes bugüne kadar bu papatya kimdir diye sordu hem babama hem bana.Burada ilk kez açıklamış oluyorum.Babamın gönlünü kaptırdığı teğmen arkadaşının kız kardeşine yazılmıştır.

“Nazan Öncel’e ilk plağını ben yaptım”

Tango dışında da eserler yaptım hatta bugün çok önemli yerlere gelmiş isimlerin ilk plakları benden çıkmadır.Mesela Nazan Öncel.Sanatçının kimliğine göre şarkı yapmak çok önemli.Mesele yıllar öncesinin Ajda Pekkan’ı ile bugünün Ajda’sına aynı şarkıyı yapamazsınız. Tarkan içinde öyle önün kimliğini bozacak şarkılar söylememesi gerekir.Tarkan için ayrı ve özel şarkılar yapılmalı.

Hey Gidi Günler programının bir diğer konuğu Bora Ayanoğlu ise müzik dolu yaşamını ve anılarını Radyo Turkuvaz ailesi ile paylaştı.

“Beni Öztürk Serengil keşfetti”

Benim yaptığım ve Esin Engin’in seslendirdiği parçayı Öztürk Seerengil haberimiz olmadan filminde seslendirmiş.Babam vasıtasıyla kendisini tanıyorum ,yüzyüze konuşmuşluğumuz yok ama.Bir gün Şişliye doğru yürüyorum beş parasızım.Arkamdan bir ses.Son model arabasından bana seslendi.Beni o karanlıkta bile tanımış.Üstelik sadece fotoğraflardan tanırken beni.O güzel konuşmasıyla beni yarın plak şirketine götüreceğini söyledi.Öylede oldu.Onun sayesinde profesyonel anlamda müziğe başlamış oldum.Hakkını asla ödeyemem.

“Biz para kazanmak için değil kalp kazanmak için müzik yaptık”

Bizim dönemimizde her şey çok zordu.Müzik yapmakta tabi.Gitarımız bile yoktu.Gemilerde çalışanlara eski gitarımızı verip yerine yenisini getirtirdik.Hiçbir zaman çok para kazanmak olmadı hedefimiz.Hepimiz çok idealisttik.Biz gerçekten var olmak için olduk.Bugün sizler hala bizi aradan otuz,kırk yıl geçsede dinleyin diye.

“Türkiye’de feminist içerikli şarkılar yazan ilk erkek benim.”

Benim şarkılarıma bakarsanız hep bir mesaj var.Kadın içerikli şarkılar yazdım en çok.O dönemlerde ezilen kadının yanında olmak gerekiyordu.Bende şarkılarımla onalara destek olmak istedim.

“Şarkılarımı tanınmadan önce o dönemin starlarına okuttum.”

Henüz tanınmadığım zamanlar yazdığım şarkılar tanınsın diye o dönemin büyük isimlerine okuttum.Fabrika kızı parçamı da bu yüzden Alpay’a okuttum.Alpa dönemin en büyük isimlerindendi.Şarkı ona çok yakıştı.Bugün hala zirvede olan şarkıları yaptığım için çok mutluyum.Keşke kıymetimiz bilinse.

“Bora Ayanoğlu ve Erdener Koyutürk ikilisinden Müslüm Gürses’e mesaj”

Bir dönem arabesk etkisi artınca bizler geri çekildik.Tercih meselesiydi bu.Zamanla arabesk yapan arkadaşlarımızın çok kaliteli ürünler verdiğini gördük.Orhan Gencebay bunların başında gelir.Şimdilerin hiçbir popçusu starı Orhan’ın eline su dökemez.Müslüm Gürses’inde.Ama Müslüm Gürses keşke caz söyleseydi.Çok özel bir gırtlak yapısı var.Hatta müzikallerde bile oynayabilirdi.Kendisine acil şifalar diliyoruz.Bırakmasın bizi.Yapacak daha çok işimiz var …