14 Aralık 2024 Cumartesi / 13 CemaziyelAhir 1446

Mustafa Nihat Yükselir Tıkırtı Gazetesi'ne konuk oldu

Tıkırtı Gazetesi'nin bugünkü (8 Eylül 2013) konuğu Star Medya Grubu İnternet Müdürü Mustafa Nihat Yükselir oldu. Yükselir, Stargazete.com'un hızlı yükselişini, internet haberciliğinin olmazsa olmazlarını ve dikkat edilmesi gereken noktalarını canlı yayında Özay Şendir'e anlattı.

8 Eylül 2013 Pazar 07:00 - Güncelleme:
Mustafa Nihat Yükselir Tıkırtı Gazetesi'ne konuk oldu
Star Medya Grubu İnternet Müdürü Mustafa Nihat Yükselir'in açıklamaları şöyleydi:

Gazete okuruyla internet okuru arasındaki fark

"İnternet okuru bir kere hızı seviyor. Çabuk tüketiyor, zor beğeniyor, çabuk bırakıyor.

Zor beğeniyor çünkü alternatif çok. Okur özgürlükçü bir kafaya sahip ve çok araştırabiliyor. Farklı alternatiflere yönlenebiliyor. Dolayısıyla bir okuru elinizde tutmak istiyorsanız onun tüm isteklerini gerçekten çok iyi bilmeniz ve o noktada karşılık da vermeniz gerekiyor. Dolayısıyla bizim karşımızda teknolojiyi bilen, araştırmayı bilen ve çok zor beğenen bir kitle var.

İnternetin diğer iletişim araçlarıyla arasındaki temel fark, burada okuyucunun belirleyici olması. Okur haberi beğenebiliyor, paylaşabiliyor, yorumlayabiliyor, yalanlayabiliyor, itiraz edebiliyor, ekstra kaynak sunarak haberi geliştirebiliyor, eksiğinizi bulabiliyor, sizi şikayet edebiliyor."

Editör kadrosunun önemi

"Burada güç okurda olduğu için okuru pas geçme şansınız yok. Okurun eğilimlerini çok iyi bilmeniz gerekiyor. Siz haberi iyi sunmakla mükellefsiniz. Onun sosyal zekasıyla, entellektüel altyapısıyla dalga geçemezsiniz. Eğer öyle birşeye başvurursanız gidiyor ve birdaha geri gelmiyor. Burada editor kadrosunun önemi ortaya çıkıyor."

"Bizim patronumuz okur"

Eskiden birkaç tane haber sitesi vardı ve alternatifsiz oldukları için insanlar bu sitelere giriyordu. Şimdi ise alternatif çok. Rekabetin artması ile kalite yükseldi ve okurun gücü arttı ve şu anda temelde bizim patronumuz aslında okurdur.

En çok ne okunuyor?

"İnternet okuru surat astıracak türden haberleri pek sevmiyor. Tabi gündeme de bağlı örneğin Gezi olayları ortaya çıktığında politik haberler çok fazla ön plana gelmesi, Suriye'deki olaylar sırasında ordaki gelişmelere yönelmeleri, altın fiyatları ve dolar arttığında ekonomi haberlerinin okunmaya başlaması gibi.. Ama esasında okur 'kendisine dokunan' şeyi okur. Spor haberleri neden çok okunuyor? çünkü herkes bir takım tutuyor. Kendisine ait bir dünya var orada. - Rakip ne yapmış? Kendi takımı ne yapmış? Maç nasıl olacak?- Spor en çok okunan çünkü yelpaze çok geniş.. "

Sosyal medya ve gündem

"Gündemin başka konulara kaymasında sosyal medyanın önemi çok büyük. Paylaşımlar dağ gibi büyüyor ve gündem bambaşka biryere gidiyor."

Hit almak için hile yapmak

"Daha önce bu işi yapan insanlar orada büyük olmanın getirdiği rahatlıkla herşeyi yapmışlar. Rakip yok, denetleyen yok.. Rakipler çıkmaya başladığında ise büyüklerin aslında büyük olmadıkları ortaya çıkıyor. Türkiye'de bir gazetenin Çin'den okur satın aldığı ortaya çıkıyor. Çince yayın yok, Çince bilen yok, Çinliler de Türkçe bilmiyor.. % 30 okur nasıl olur?"

Çıplaklığı kullanmak

"Çıplaklık meselesi bambaşka bir trajedi. Siz çıplaklık içeren bir site veya dergi hazırlayıp yayınlayabilirsiniz ancak bir gazetenin sitesi ise bu yanlıştır çünkü bir gazete markası altındasınız ve gazetecilik yapıyorsunuz."

Yeni projeler neler?

"Biz 24'ün internet sitesini de yeniden dizayn ediyoruz. Star Gazetesi'nin de tasarımını değiştiriyoruz. Aslında 24'ün internet sitesiyle yeni bir hikaye başlıyor. Yani biz şöyle dedik 'bu medya grubunun bir internet gazetesi var. Aynısının tekrar kopyalamaya, yeniden kapmaya, enerji harcamaya gerek yok. 24'ün internet sitesi başka bir başarı hikayesine imza atsın. Web TV ile ilgili ciddi bir çalışma yapıyoruz." dedi.