Türkiye otomotiv pazarı 2014’te yüzde 10 daralma yaşarken, bazı markalar için de sıçrama yılı oldu. Pazar payını artıran nadir markalardan biri olan Skoda da daralan pazarda büyüyen ender markalar ligine girdi. Skoda, 2014’te 14 bin 537 adet araç satarak 2014 yılında bir önceki yıla göre yüzde 13.2 oranında büyüme kaydetti. Marka pazar payını da yüzde 0.6 artırarak 2.48’e yükseltti. Türkiye pazarının bu denli iyi performans göstermesi, global çapta yankı uyandırdı. Skoda yönetimi daralan pazarda büyümeyi başaran Türkiye distribütörü Yüce Auto’yu mektupla kutladı. 2014’ün Skoda için Türkiye’de son 20 yılın en başarılı yılı olduğunun vurgulandığı mektup, markanın en yetkili ismi Skoda Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Werner Eichhorn’dan geldi. Skoda’nın Türkiye pazarı ile ilgili yıllık değerlendirme toplantısında bir araya geldiğimiz Yüce Auto Genel Müdürü Tolga Senyücel, Skoda’nın en yetkili isminden gelen teşekkür mektubunun önemli olduğunu ve kendilerini motive ettiğini söyledi. 2015 yılında 2 yeni modelin piyasaya sürüleceğini söyleyen Şenyücel, bunlardan birinin yeni Fabia, diğerinin ise yeni Superb olduğunu belirtti.
2 yeni model geliyor
Fabia ile Skoda’nın yeniden B segmentine gireceğini ifade eden Şenyücel şunları söyledi: “B segmentinde konumlanan Fabia’nın kendi şöhretini de geçen bir ismi var. Bizim yapmış olduğumuz bilinirlilik araştırmalarında Fabia, Octavia’dan sonra ürün gamı içerisinde en çok bilinen modelimiz. Bu açıdan Fabia lansmanı bizim için ayrı bir önem taşıyor. Bu ürünle beraber yeniden bu segmente bir giriş yapmak istiyoruz. Öte yandan Fabia geldiğinde ilk etapta kendi içimizde yüzde 15 civarında bir paya sahip olacak. Diğer ürünümüz D segmentinde, büyük sınıfta rekabet ettiğimiz Superb modeli.”