17 Eylül 2025 Çarşamba / 25 RebiülEvvel 1447

Avrupa Toyota C-HR için sıraya girdi

Toyota’nın Sakarya fabrikasında üretilen ve Türkiye’nin ilk hibrit otomobili olan C-HR’a Avrupa’dan talep yağıyor. Türkiye’den 61 ülkeye ihraç edilecek olan C-HR için Avrupa’dan 100 bin talep geldi.

Kaan ZENGİNLİ21 Kasım 2016 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
Avrupa Toyota C-HR için sıraya girdi

Türkiye’de üretilen ve henüz konsept aşamasındayken bile katıldığı tüm fuarlarda bütün ilgiyi üzerinde toplayan Toyota C-HR’a tüm dünyadan büyük talep var. Türkiye’den ABD ve Kanada da dahil olmak üzere dünyanın 61 ülkesine ihraç edilecek olan Toyota C-HR’a Avrupalıların talebi ise büyük boyutlara ulaştı. Toyota C-HR için sıraya giren Avrupalılar, 2017 için Türkiye’de üretilen Toyota C-HR’dan 100 bin adet istiyorlar.

İÇ TASARIMDA TÜRK

Tüm dünyanın büyük ilgi gösterdiği Toyota C-HR’ın iç tasarımda bir Türk mühendisin de imzası bulunuyor. 10 yıldır Toyota Avrupa’da görev alan Kıdemli Mühendis Mehmet Fatih Kale, C-HR’ın iç tasarımı için standartların dışında çalıştıklarını ve dokunsal kaliteye büyük önem verdiklerini söyledi. 34 yaşındaki başarılı mühendis Kale “C-HR’ı Avrupa için tasarladık ancak iç tasarım o kadar çok beğenildi ki Japonya bile Ar-Ge için know how’ı bizden almak istiyor” dedi.

ZORLU TEST

Toyota C-HR’ın, Türkiye’deki üretimi öncesinde mükemmel sürüş dinamiklerine ulaşmak için Avrupa’nın önemli kentleri ve ülkelerinde uzun test sürüşleri gerçekleştirildi. Şehiriçi sürüşleri için Milano, hızlı otoyol sürüşü için Almanya, virajlı yol sürüşleri için de İsviçre, Güney Fransa ve İngiltere’nin yollarına çıkan Toyota C-HR’ın, direksiyon ve süspansiyon ayarları ise ürünün Baş Mühendisi Hiroyuki Koba tarafından Nürburgring pistinde test edildi.

Son yıllarda yükselen bir grafiğe sahip olan C-crossover segmentinde yerini alan Toyota C-HR, coupe hatlarıyla sportifliğini öne çıkarırken, farklı olmak isteyen, yeni ürünleri deneyimlemekten hoşlanan ve görsel çekiciliğe önem veren dinamik kullanıcıları hedefliyor.

100 KİLOMETRE’DE 3.8 LİTRE TÜKETİM

Toyota C-HR’ın 1.2 litrelik turbo benzinli motoru yüksek yakıt verimliliği sunarken, hibrit versiyonu ise yakıt verimliliğine yeni bir boyut kazandırıyor ve son derece sessiz ve sarsıntısız bir sürüşün önünü açıyor. 1.2 litrelik turbo benzinli motor 116 HP güç ve 185 Nm tork üretiyor. 100 km’de ortalama 5.9 litre yakıt tüketen motor ortalama 134 gr/km CO2 salınım değeriyle çevreci ve tutumlu bir yapı vaat ediyor. 122 HP güç üreten yeni hibrit motor 1.8 litre VVT-i motora sahip. Toyota’nın gelişmiş hibrit güç ünitesi, sadece daha yüksek bir verimlilik seviyesi sunmakla kalmıyor aynı zamanda çok daha etkin bir performans sağlıyor. Toyota C-HR Hybrid 3.8 lt/100 km ortalama yakıt tüketirken 86 gr/km ortalama CO2 emisyon salımı gerçekleştiriyor.

ÖNERİLEN VİDEO

Mersin'de ters yönde dehşet! Ters yönde ölümle burun buruna

Kapat
Video yükleniyor...