İlk olarak Cunda Lansmanında kullandığım i20’yi bu kez detaylı olarak inceledim. Yeni Hyundai i20, Hyundai Assan İzmit Fabrikasında üretiliyor. Araç için tamamen ayrı bir üretim platformu ayrılmış durumda. Aracın JUMP, STYLE ve ELITE olarak üç farklı donanım versiyonu bulunuyor. Yeni Hyundai i20, önceki modeline göre daha uzun bir yapıya sahip. 4035 mm uzunluğu olan yeni i20, 1734 mm genişliğinde ve 1474 mm yüksekliğinde. Araca profilden baktığımızda dikkat çeken en önemli yenilik ise C sütunundaki siyah renk tasarımı. Stop lambalarının önceki modele göre daha şık ve modern göründüğünü söyleyebiliriz. Ön kokpit üst donanım seviyelerinde çift renkli tasarımıyla kalite ve konfor algısını yükseltiyor.
Dokunmatik multimedya sistemi aracın ELITE paketinde bulunsa da dizel motor seçeneğinde bu paket alınamıyor.
Dizelde ELITE paket bulunmuyor
Test aracım 1.4 litrelik dizel motora ve STYLE donanım paketine sahipti. Opsiyonel olarak alınabilinen panoramik cam tavan hem aracın görselini güzel kılıyor hem de içinin ferah olmasını sağlıyor. Cam tavanın perdeleri tam ortadan öne ve arkaya doğru iki parça halinde açılıyor. 1.4 lt’lik dizel motorda Elit donanım paketinin ve bu donanımdaki özelliklerin test aracımızda bulunmamasını garipsedim. Özellikle de bluetooth’un olmayışını. İç bölümde mavi ışıklar dikkat çekiyor. Koltuk ve direksiyon ayarı ile ideal sürüş pozisyonunu bulmak kolay olsa da kol dayama ünitesi ileri geri hareket etmediği için yetersiz kalıyor. Direksiyon ve üzerindeki kumandalar ergonomik. Manevra yaptıktan sonra direksiyonun kendi kendine düz pozisyona gelmemesi ise dikkat çeken bir başka detay. Arkada oturan yolcular için baş mesafesini artırmak adına oluşturulan oyuklar faydalı. Ortada şaft tünelinin bulunmayışı ise 3 kişi oturmayı kolaylaştırıyor. Ancak sağ ve sol tarafta oturan yolcular için bulunan baş oyukları ortadaki yolcu için düşünülmemiş.
YOL TUTUŞU GAYET BAŞARILI
Yeni i20’de yol tutuş gayet başarılı. Siz yanlış bir şey yapmadığınız sürece kayma yaşanmıyor. Direksiyon tepkileri de yerinde. Süspansiyonlar genel olarak konfordan ödün vermiyor ve iyi çalışıyor. Önceki versiyona göre kabin içindeki ses Yalıtımı geliştirilmiş. Aracın tüm donanım paketlerinde bulunan ortak iç donanım özellikleri ise; Direksiyon Kumandalı Müzik Sistemi, Yol Bilgisayarı, USB ve AUX girişi, Aydınlatmalı ve Soğutmalı Torpido Girişi, Manuel Klima, Elektrik Kumandalı ve Isıtmalı Dikiz Aynaları, Elektrikli Ön Camlar. Elektrikli camlardan sadece sürücü tarafı Auto moduna sahip. Far düğmelerinde ‘Auto’ modu bulunmuyor. Farları kendiniz açıp kapatmak zorundasınız.
Şehir içi tüketim 5.9 litre
Üç farklı motor seçeneği bulunan Yeni i20’de benim kullandığım 1.4lt 90 hp dizel motor 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilmiş. Vites geçişleri hafif kemikli olsa da rahat. 4000d/d’da 90 hp güç üreten motor 1500-2500d/d aralığında 240 Nmtork değeri sunuyor. Son sürat ve hızlanma verilerine bakınca 240Nm’lik torkunu pek de hissettirmediği ortaya çıkıyor. Maksimum hızı 175km/s olan aracımızın 0-100km/s hızlanması ise 12.1sn. Fabrika tüketim değerleri; şehir içi 4.9lt, şehir dışı 3.5lt, karma 4.1lt. Testimiz boyunca 5.9 litrelik şehiriçi kullanım değeri elde ettim. Bu tüketim değerlerinde aracı ağırlığı da büyük rol oynuyor. Test aracımız 1337 kg ile rakipleri karşısında ağır kalıyor. Aracın bagaj hacmide 295 lt den 301 lt`ye yükseltilmiş durumda ve sınıfı için iyi. Tasarımı ve duruşuyla sınıfının ötesinde duran i20’ye bu segmentte araç alacakların bakmasında fayda var.