Microsoft Türkiye, QNB Finansbank ve Habitat Derneği’nin işbirliği ile hayata geçirilen Kodu Cup Türkiye 2017’de çocuklar, ‘Minik Parmaklar Geleceği Programlıyor’ projesinde aldıkları kodlama eğitimi sonrası yazılımını yaptıkları oyunlarıyla yarıştılar. Bu yıl ‘Yeni Nesil Turizm’ temasıyla düzenlenen yarışmada 8-11 yaş grubunda İzmir’den katılan The Spirit of Adventure, 12-14 yaş grubunda ise Ankara’dan Coding Explorers takımları ödülün kazananı oldu. Kupayı heyecanla kaldıran genç dehalar hayallerini star Pazar’a anlattı.
KÜLTÜR MİRASINI TANIMALI VE KORUMALIYIZ
Kodu Cup 2017’nin 12-14 yaş grubu şampiyonları Ankara’dan katılan Deniz Öykü Dizbay, İhsan Emre Özerdem ve Batu Taşlı oldu. Coding Explorers adıyla yarışa katılan her biri 13 yaşındaki dehalar geliştirdikleri oyun ile hem turizme katkı sağlamayı hem de doğal mirasların korunması konusuna dikkat çekmeyi hedefledikleri Windmill adlı oyunla yarışmaya katıldılar. Sanal ortamda Türkiye’nin kültürel ve tarihi yerlerini tanıtan oyunun logosu aynı zamanda farkındalık oluşturmak amacı ile yenilenebilir enerji kaynağı Windmill yani rüzgar gülü olarak belirlendi. Rüzgar gülünün bir yaprağına 3D ortamında Türkiye’deki bölgeleri yerleştirdiler; Kalehöyük, Hasankeyf, Pamukkale, Afrodisyas ve Saman Dağı. “İnsanlar bu yerlere gidip oradaki medeniyetleri keşfetsin hem de bunu yaparken doğal ortamlara zarar vermemeye dikkat etsinler istedik” diyen gençler ilerleyen dönemlerde oyunun geliştirilebileceğini ve profesyonel hale getirilebileceğini de ekliyorlar.
HAYALLERE DOĞRU BÜYÜK ADIM
Hayallerinden bahseden çocuklar. ileride yazılım yapmayı, bu işte profesyonelleşmeyi düşünüyor. Özerdem “Şu an bilgisayarda oyunlarını oynadığım şirketlerde çalışıp onlar gibi yazılımlar geliştirmeyi hayal ediyorum” derken Deniz Öykü Dizbay da ona katılıyor ve ekliyor: Elektrik-elektronik mühendisliği okumak istiyorum. Microsoft gibi bir şirkette neden genel müdür olmayayım ki?
TÜRKİYE’Yİ DEV TUR’DAN KORUYORLAR
Yarışmanın minikleri Veysel Tunç, Berkin Afyoncu ve Kutay Tosun 8-11 yaş kategorisinde The Spirit of Adventure grubu olarak şampiyonluklarını ilan ettiler. İzmirli grubun üyesi Tunç oyunlarını “Dört ana bölüm ve bir de eğitim bölümünden oluşuyor. Bölümler Kapadokya, Yerebatan Sarnıcı, İztuzu Plajı ve Ihlara Vadisi gibi ülkemizin önemli tarihi ve doğal miraslarında geçiyor” diye anlatıyor. Tosun da “Oyunu geliştirmeye başladığımızda yurtdışındaki bölgeleri yapmayı planlamıştık. Daha sonra araştırdık ve ülkemizde zarar gören, yok olma tehlikesi yaşayan bölgeler olduğunu gördük. Bu konuya dikkat çekmek için de Türkiye’den yerler seçtik. Oyunda dış güçler Türkiye’nin turizm anlamında kalkınmasını ve gelişmesine engel olmak için Dev Tur şirketi ile anlaşıyor. Bu şirket de turizm bölgelerini yok etmeye çalışıyor. Ana karakterimiz bu şirkete savaş açıyor. Oyundaki amacımız, çocukları hem eğlendirmek hem bir şey öğretmek. Ülkemiz için turizmin ne kadar önemli olduğunu vurgulamak istedik” diyerek oyunun hikayesini anlatıyor. “Oyunumuzun ana karakteri olan Robosiklet” diye söze giren Afyoncu: Karakter bizi yansıtıyor aslında. Benim kararlılığım, Kutay’ın maceracılığı, Berkin’in ise kreatifliğini görebileceksiniz.