12 Aralık 2024 Perşembe / 11 CemaziyelAhir 1446

‘Rapor’dan dönüş hakkı verildi

Milli Eğitim Bakanlığı, rapor alarak 66 ayını doldurmuş çocuklarını okula göndermeyen ailelere ‘vazgeçme’ hakkı tanıdı. Milli Eğitim Bakanı Dinçer “Kurum olarak duygusal olmayız, gereğini yaparız” dedi.

AHMET FATİH ERTURAN2 Ekim 2012 Salı 07:00 - Güncelleme:
‘Rapor’dan dönüş hakkı verildi

Milli Eğitim Bakanlığı, 66 ayını doldurmuş çocuklarını okula göndermemek için rapor alan ailelere “vazgeçme” imkanı tanıdı. Bakanlık, çocuğunu okula göndermek isteyen velilerin raporlarını geri çekerek okula gönderebilmesinin yolunu açtı.Çocuğunun bedenen ve zihnen gelişiminin birinci sınıfa başlamak için yeterli olmadığına dair alınan rapor sayısı 23 bin 910’a ulaştı. Çocuğu 66 aylık olan 7 bin 309, 67 aylık olan 5 bin 646, 68 aylık olan 6 bin 941, 69 aylık olan bin 490, 70 aylık olan bin 163, 71 aylık olan 784 ve 72 aylık olan ve çocuğunun eğitimini bir yıl erteletmek isteyen 577 veli rapor aldı. Rapor alınırken ise en çok “ince motor kas gelişimi yetersizliği” sebep gösterildi. 

İsterlerse raporları iade edilecek

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, isteyen velilerin rapor aldıkları halde çocuklarını okula gönderebileceklerini söyledi. Dinçer, kayıt sürecinin devam ettiğini hatırlatarak, “Kurum olarak biz asla bu konuda duygusal olamayız. Biz o konularda, işin gereği ne ise onu yaparız” dedi. Bakanlıktan yapılan açıklamada da velilerin aldığı raporun mağduriyete neden olmayacağı belirtilerek “Okullarımız öğrenci velilerinden gelen dilekçeleri işleme alacak ve çocuğunu okula devam ettirmek isteyen veliye raporu iade edilecek. Hiçbir öğrencimiz eğitimden mahrum bırakılmayacak” dendi.

Eş durumundan nakil isteklerini yüzde 95 yerine getirdik

Ömer Dinçer, 17 bine yakını sınıf öğretmeni olmak üzere, 25 bin civarındaki öğretmenin eş durumundan yer değişikliği talebinde bulunduğunu belirterek, “Eş durumundan bu zamana kadar taleplerin yüzde 95’ini karşıladık. Şu anda eş durumundan atama olmadığını iddia eden zannediyorum, bin-bin 500 kişi kalmıştır. Buradan eş durumundan atanan öğretmenlerimizin bir teşekkür etmesini bekliyorum” dedi.

İl emrine atamaya kaldırdık

Bakanlığın 120 bin öğretmene daha ihtiyacı olduğunu kaydeden Dinçer, mevcut öğretmenlerin de rasyonel bir şekilde dağıtıp istihdam edilip edilmediğinin de önemli olduğunu söyledi. Dinçer, “Geçen yıl 153 bin norm fazlası öğretmenimiz vardı. Ama 54 bin civarında ücretli öğretmen istihdam etmiştik. Norm fazlası öğretmen vaktiyle, il emri ataması uygulaması yapılmış. Bu yıl il emrini kaldırdım. Zaten bize yönelik eleştirilerden birisi de buradan çıkıyor. Atamaları da nokta atama şeklinde yaptık” diye konuştu.

593 bin matematik, 495 bin yabancı dil 479 bin öğrenci de Kuran-ı Kerim’i seçti 

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, 593 bin öğrencinin matematik uygulamaları, 495 bin öğrencinin yabancı dil ve 479 bin öğrencinin de Kuran-ı Kerim derslerini seçtiğini bildirdi. Anadolu Ajansı Editör Masası’na konuk olah Dinçer, ortaokullardaki seçmeli dersler le ilgili şu bilgileri verdi:

-Matematik Uygulamaları dersi en çok tercih edilen derslerimiz arasında. Takriben 593 bin öğrencimiz bu dersi seçti. Yabancı dil dersi 2. sırada yer alıyor. 495 bin öğrencimiz de bu dersi seçti. Üçüncü sırada yaklaşık 480 bin öğrencinin seçtiği Kuran-ı Kerim dersi var. Hazreti Muhammed’in hayatı dersini yaklaşık 305 bin, Spor ve Fiziki Etkinlikler dersini yaklaşık 300 bin öğrenci tercih etti. Okuma Becerileri 259 bin, Bilişim Teknolojileri dersi 221 bin, Temel Dini Bilgiler 180 bin, Bilim Uygulamaları 161 bin, Zeka oyunları 138 bin, Görsel Sanatlar 101 bin, Müzik 72 bin, Yazarlık ve Yazma Becerileri 68 bin, Drama 57 bin ve Yabancı Diller ve Lehçeler 25 bin öğrenci tarafından seçildi.”

-Bu sonuçların seçimlik dersleri tanımlarken çok isabetli karar verildiğinin göstergesi olduğunu kaydeden Dinçer, “Ben Yaşayan Diller ve Lehçeler dersinin daha fazla seçileceğini, Kürtçe dersinin daha fazla ilgi göreceğini tahmin ediyordum. Yabancı Dil dersinin ikinci sırada olması ise toplumun bilinç düzeyini ifade ediyor.

-Üniversiteye giriş sistemini henüz değiştirmiyoruz. Bu sistemi koruyoruz ancak sınavı birden çok yapacağız. TOEFL’da olduğu gibi çocuk kendini hazır hissettiğinde yılda birden çok kez yapılan sınavlar için randevu alarak giriş yapacak ve hangisinde daha başarılıysa onu kullanabilecek.