04 Mart 2021 Perşembe / 20 Recep 1442
Gece modu

Vatandaşlara ramazan sonrası beslenme önerileri

Uzmanlar, Sağlık Bakanlığının Twitter ve Facebook sayfaları üzerinden vatandaşların bayramda beslenmeye ilişkin sorularını cevaplandırdı

24 Temmuz 2014 Perşembe 07:00 - Güncelleme: 24 Temmuz 2014 Perşembe 21:55

Sağlık Bakanlığının Twitter ve Facebook sosyal ağı üzerinden soruları yanıtlayan uzmanlar, ramazan sonrasında yeterli ve dengeli beslenmek için 3 ana öğünün düzenli tüketilmesi, bu öğünlerde kızartma, kavurma, çok yağlı besinler ile aşırı tatlılardan kaçınılması gerektiğini bildirdi.

Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyatetik Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Eda Köksal ve Sağlık Bakanlığı Obezite, Diyabet ve Metabolik Hastalıklar Daire Başkanlığından Diyetisyen Nermin Çelikay, bayramda sağlıklı beslenmeye yönelik tavsiyelerde bulundu.

Bayram ziyaretlerinde geleneksel lezzetlerin sıralandığı ikram tabaklarını mercek altına alan uzmanlar, özellikle tatlılar konusunda dikkatli olunması gerektiğini belirtti. Uzmanlar sorular üzerine, günlük alınan kalorinin dengelenmesi açısından tatlılarda yarım porsiyonun üzerine çıkılmaması ve sütlü tatlıların her zaman öncelikli olması gerektiğini ifade etti.

Uzmanlar, ramazan ayı sonrasında yeterli ve dengeli beslenmek için 3 ana öğünün düzenli tüketilmesi, bu öğünlerde kızartma, kavurma, çok yağlı besinler ile aşırı tatlılardan kaçınarak yeterli sıvı alınması, meyve ve sebzeler ile tam tahılların posa içeriği açısından son derece sağlıklı olduğunu vurguladı.

-"Su diyeti" uyarısı

Son zamanlarda ramazan ayını da fırsat bilerek bazı vatandaşların sadece su içerek "su diyeti" diye ifade edilen zararlı bir alışkanlık edindiğinin altını çizen uzmanlar, bu durumun vücutta geri dönüşü olmayan hasarlar meydana getirebileceği ve kesinlikle uygulanmaması gerektiği uyarısında bulundu.

Ramazanda vücudun uzun süreli açlığa alışma durumunun devam ettirilerek bunun diyet olarak sürdürülmesinin doğru olmadığını ifade eden uzmanlar, "Açlık bazal metabolizma hızını yavaşlatan ve vücudu strese sokarak kilo vermenize değil kilo almanıza neden olan bir süreçtir. Bu nedenle bu kadar uzun süreli açlıklar sonrası biraz bile yemeye başladığınız anda vücudunuz bunları yağ olarak depolayacak ve sizin normalden daha fazla kilo almanıza neden olacaktır" bilgisini verdi.