42 yıl sonra tekrar beyazperdeye aktarılan "Fatih'in Fedaisi Kara Murat" 16 Ocak'ta gösterime girdi. Üst seviye görsel tekniklerle çekilen filmde, ayrıca bir çok tarihi obje de kullanıldı.
Polonyalı Görüntü Yönetmeni Andrzej Bartkowiak'ın danışmanlığını yaptığı,"Fatih'in Fedaisi Kara Murat" filmi, 16 Ocak'ta vizyona girdi. Türk sinemasında, 1966 ve 1972'de iki ayrı versiyonla çekilen, Cüneyt Arkın ve Kartal Tibet'in canlandırdığı "Kara Murat" karakteri, bu kez Fatih Usta ile hayat buluyor. Yaklaşık 2 bin 500 kişinin görev aldığı filmin çekimlerinde, 440 yıllık orijinal el yazması Kur'an-ı Kerim ile Fatih Sultan Mehmet'in kılıcının tıpkı yapımı, 600 yıllık ibrik, orijinal Osmanlı otağ çadırları kullanıldı.
DÖVÜŞ SAHNELERİNDE DUBLÖR KULLANILMADI
"Kara Murat" canlandıran Fatih Usta'nın dublör kullanmadığı filmde, renk düzeyi ve görsel zenginliğin seyirciyi şaşırtması hedefleniyor. Senaryoyu Fatih Usta ile yazan yönetmen Aytekin Birkon, filmi hazırladıkları 4 yıllık sürece, gerekli eğitimleri alarak başladıklarını, yapımın Türkiye sınırları içinde kalmasını istemediklerini söyledi. Birkon, "Bartowiak, bu filmin kesinlikle anamorfik çekilmesi gerektiğini söyledi ve biz de alan derinliğinin daha fazla olduğu, dünya sinemasının yüzde 90'ının tercih ettiği lensi kullandık" dedi.
Bu düzeyde renk ilk kez kullanılıyor
Filmin birçok özelliğinin yanında renk konusunda da iddialı olduğunu vurgulayan filmin yönetmeni Aytekin Birkon, "Bu düzeyde renk, Türkiye'de bir ilk. Seyirci, görsel anlamda hiç Türk filmi izliyormuş gibi olmayacak ama içindeki hikaye, verilen mesajlar, bizden. Biz bu filmle fantastik, tarihi karakterlerimizin, hikayelerin, dünyadaki birçok filmden değerli olduğunun altını çiziyoruz" diye konuştu.