25 Nisan 2024 Perşembe / 17 Sevval 1445

Çağrı merkezleri istihdam fabrikası olmaya devam edecek

ilke ekonomisine büyük katkılar sağlayan ve yarattığı istihdamla pek çok sektörün üzerinde katma değer yaratan çağrı merkezleri, büyüme potansiyeli çok yüksek sektörlerin başında geliyor.

29 Aralık 2013 Pazar 07:00 - Güncelleme:
Çağrı merkezleri istihdam fabrikası olmaya devam edecek

Çağrı merkezleri derneği başkanı Metin Tarakçı “2012 yılı araştırma sonuçlarına göre, ülkemizdeki çağrı merkezleri pazarı, 2.4 milyar tl’ye ulaştı. sektörün anadolu ekonomisine yıllık ortalama katkısı ise 50 milyon tl. Çalışan sayısı 80 bin kişi. Çağrı merkezi sektörü, yatırım yaptığı bölge ekonomisine yedi kat fazla hareket kazandırıyor. diğer sektörlere oranla düşük yatırım bedeli ile istihdam sağlama avantajı olan sektörde, ortalama bir kişi için istihdam yaratma bedeli, 10-15 bin tl arasında. 2023 hedefimizle uyumlu adımların atılması durumunda, çağrı merkezi sektöründeki çalışan sayısının 350 bine ulaşılması hedefinin yakalanabileceğini söyleyebilirim” dedi. Çağrı merkezi sektöründe büyümenin ve verimliliğin önündeki en temel engellerden birinin yapılan yatırımların geri dönüşü olduğunu belirten tarakçı “sınırlı kaynaklarla yapılan yatırımların geri dönüşünü tahmin edebilmek giderek zorlaşıyor. Çağrı merkezleri, tesis ve teknoloji yatırımı açısından yüksek maliyetli yatırımlar. bu sebeple belli bir ölçeğin altında olan kobi’ler açısından bu yatırımları gerçekleştirmek çok kolay olmayabiliyor. kobi’ler işlerine ve hedeflerine paralel şekildebu yatırımı daha önceden yapmış firmalar ile işbirliği yapabilir” dedi. 2015 yıLında 100 Bin çaLışan küresel çapta, 250 kişiye bir müşteri temsilcisi düştüğünü belirten metin tarakçı, şunları söyledi: “türkiye’de ise 2 bin kişiye sadece bir müşteri temsilcisi düşüyor. sektörün büyük bir büyüme potansiyeline sahip olduğunu görüyoruz. dolayısıyla kobi’lerin, kısa ve orta vadede, çağrı merkezi yatırımı yapacaklarını öngörebiliriz.” türkiye’de toplam bin 100 civarında çağrı merkezinin faaliyet gösterdiğini belirten metin tarakçı “sektörde istihdam edilen müşteri temsilcisi sayısı şu anda 67 bin civarında. bu sayının 2015 yılında 100 bine ulaşması bekleniyor” diye konuştu.