Facebook EMEA (Avrupa, Ortadoğu, Afrika) Müdürü Diego Oliva, Türkiye'ye ilk kez 18 yaşında geldiğini, Türkiye'nin de içinde bulunduğu coğrafyadaki kültürü iyi tanıdığını belirtti. Geçtiğimiz hafta Facebook CEO'su Mark Zuckerberg ile Rusya'da temaslarda bulunduklarını not düşen Oliva, küresel alandaki faaliyetlerinin altındaki amacı şu sözlerle açıkladı:
'Son 20 yılda dünyada çok şey değişti. Türk ekonomisi bu süreç içinde yüzde 100 büyüdü. İngiltere ve Fransa'nın ekonomik büyümeleri ise sırasıyla yüzde 40 ve 30 olarak gerçekleşti. İtalya'nın ise yüzde 20. Vatandaşı olduğum Meksika'nın ekonomisi ise bu sürede yüzde 64 büyüme gösterdi.'
'Bugün dünyanın en iyi fikirlerini herhangi bir yerde bulabiliyorsunuz. Bence Türkiye bu konuda öncü ülkelerden biri olacak' dedi.
"DEĞİŞEN TEK ŞEY TEKNOLOJİ"
Oliva, 'Facebook olarak neden paylaşıyoruz?' sorusuna cevap olarak, 'İnsan sosyal bir hayvan. Bu yeni bir şey değil. Facebook bilinmeyen bir şey keşfetmedi. Biz insanların sevdiği, onların umursadığı şeylerle aralarında bağlar kuruyoruz' ifadesini kullandı.
'Değişen tek bir şey var, o da teknoloji' diyen Oliva, 'Teknoloji çok hızlı değişiyor ama biz o kadar hızlı değişmiyoruz. Telefon icat edildiği zaman, Graham Bell icadının insanların etrafına toplanacağı ve dünyanın başka köşelerinden gelen mesajları dinleyecekleri bir yayın cihazı olacağını düşündü. Televizyon benzer bir evrim gösterdi. Ancak internet aynı değil' dedi.
"İNTERNET İNSAN DEMEK"
Oliva, 'İnternet ilk başta verinin etrafında oluştu. Yapılan işlem veriyi elde etmekti. Ama bugün amaç veriyi değil, insanları bulmak. Facebook olarak, dünyanın önümüzdeki yıllarda nasıl olacağı hakkında kafa yormuyoruz, insanları bir araya getiriyoruz' ifadesini kullandı.
Değişmeyen şeylerden biri de 'nasıl iletişim kurduğumuz' diyen Oliva, 'Bir paylaşımda bulunmak istediğinizde, bunu karşınızdaki kişinin anlayacağı bir hikayeye çeviriyorsunuz. İnsanlar yüz yıllardır bunu yapıyor. Facebook bugün, size hiayelerinizi yaratma şansını sunuyor' dedi.
'BENZERİ OLMAYAN RAKAMLAR'
Oliva, son olarak Facebook hakkında bazı rakamlara değindi:
Küresel aktif kullanıcı sayısı: Bir milyar,
Mobil üzerinden Facebook kullanıcısı: 600 milyon,
Türkiye'deki Facebook kullanıcısı: 36 milyon,
Türk kullanıcıların aylık beğeni rakamı: 3.3 milyar.
Oliva, yukarıdaki rakamları verdikten sonra, küresel alandaki oranlara bakıldığında, Türkiye'deki rakamların 'önceden eşine rastlamadıkları' türden olduğunu söyledi.
"MOBİLDE İNTERNET RAKAMLARINI GEÇMEK İSTİYORUZ"
Oliva ile konuşmasının ardından kısa bir söyleşi gerçekleştirdik.
Mark Zuckerberg'in bahsettiği 'mobile odaklanacağız' sözü neler içeriyor?
Amacımız mobil cihazlar üzerinde kullanıcıların paylaşımını en iyi seviyeye çıkarmak, bundan keyif almalarını sağlamak. Amacımız, mobilde internette elde ettiğimiz rakamları geçmek. Ortaklarımızla beraber mobil alanında büyümeyi ve kullanıcılarımızın internette olduğundan daha fazla mobilde etkileşim yapmasını istiyoruz. Mobilde en iyi tecrübeyi sağlamak istiyoruz ve bunun için mobil üreticileri ile çalışıyoruz.
Zuckerberg ayrıca Google gibi bilgi arama hizmetleriyle ilglenmeyi düşündüğünü söylemişti. Bu konuda nasıl gelişmeler bekleyebiliriz? Bir Facebook arama motoru olabilir mi?
İnsanların etrafında oluşan hizmetlere odaklanıyoruz. Odaklandığımız bir hizmet, Facebook'un arama motoru. Buradaki isteğimiz insanların arkadaşları ve aileleri aracılığıyla en iyi paylaşımı yapmasını sağlamak.