Facebook’un reklama yönelik girişimlerinin büyük bir eksi olarak sosyal ağın hanesine yazıldığını belirten Horowitz, kullanıcıları sınırladığı gerekçesiyle Twitter’a taş atmaktan da çekinmedi.
Business Insider‘ın New York’ta düzenlediği konferansta konuşan Google’ın Başkan Yardımcısı, Facebook’un geçmişte bir sosyal ağ olduğunu ancak şu anda işe yaramaz reklam uygulamalarıyla bu özelliğini kaybettiğini iddia etti. Sosyal ağlar arasında en çok aktif kullanıcıya sahip Facebook’un gerçek dünyadan koptuğunu da sözlerine ekleyen Horowitz, şirketin gelir yaratmak için kullanıcılarını parazit reklamlara maruz bıraktığını söyledi.
Horowitz’in eleştirilerinden Twitter da nasibini aldı. Horowitz, sosyal ağlarda insanların daha özgür ve gerçek dünyaya bağlı olmaları gerektiğini savunurken, düşünceleri 140 karakterle sınırlamanın yersiz olduğunu vurguladı.
Facebook’un kullanıcıların haber akışına yerleştirdiği verimlilikten uzak bir reklam yapısına sahip olduğuna da değinen Horowitz, kendilerinin ise bütün dikkatlerini Google+’ın kullanıcıların gerçek hayatla olan bağlarını koruyan bir ürüne dönüşmesine verdiklerini ifade etti.
Diğer yandan Horowitz’in Google+’ın geleceği hakkındaki söylemleri ise reklamdan bunalan kullanıcıların ilgisini çekecek nitelikte. Zira kendilerinin Google+ kullanıcılarını reklamlarla sıkıştırmadıklarını dile getiren Horowitz, esas amaçlarının para kazanmak olmadığının altını çizdi.