4 Temmuz 2025 Cuma / 9 Muharrem 1447

İki Türk şirketinden teknoloji şovu

Avrupa’nın en büyük tüketici elektroniği fuarı IFA’da iki Türk şirketinden önemli adım geldi. Fuarda 4 yeni teknolojisini tanıtan Arçelik, ABD üretim hedefini,Vestel ise Japon teknoloji devi Toshiba ile yaptığı işbirliğini açıkladı.

Yelda Şumnulu2 Eylül 2016 Cuma 07:00 - Güncelleme:
İki Türk şirketinden teknoloji şovu

ARÇELİK: Amerika pazarında üreterek büyüyecek

Beyaz eşyada global markası Beko ile Avrupa’da lider olan Arçelik, yeni pazar ABD’de hedeflerini büyüttü. Şirket, ABD veya Meksika’da tesis kuracak.

ARÇELİK global marka olma hedefi kapsamında Amerika ve Asya Pasifik’teki büyümesini hızlandırmak için çalışmalarına hız verdi. Arçelik AŞ Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, ABD pazarına 5 yıl önce Blomberg markasıyla girdiklerini, şimdi de Beko markasıyla giriş yaptıklarını belirterek, “Amerika çok farklı bir pazar. Şu an inovasyon yaptığımız yatırımla büyük fark yaratacağız. Bu pazara yayılmamız zaman alacaktır. Şu anda ABD’deki ürünleri Türkiye’de üretiyoruz. Ama ürün satışı artınca ABD’de ya da Meksika’da üretim tesisi kuracağız ya da şirket satın alacağız” dedi. Dünyanın en önemli tüketici elektroniği fuarlarından biri olan ve 2-7 Eylül arasında Almanya’nın Berlin şehrinde düzenlenen IFA Fuarı öncesinde basın toplantısı düzenleyen Bulgurlu, Arçelik’in 7 ülkede 18 bin çalışanının bulunduğunu kaydederek, 130 ülkede 30 markayla faaliyet gösteren küresel bir marka olduklarını söyledi.

BEKO MARKASI NEW YORK’TA

Hakan Bulgurlu “Global markamız Beko, Avrupa’da solo beyaz eşya pazarında lider konumunda. Avrupa’daki güçlü konumumuzu korurken, Asya Pasifik ve Amerika gibi yeni pazarlara giriş yapıyoruz. Asya Pasifik’te iddialı hedeflerimiz var. İpek Yolu’nu Beko Yolu’na dönüştürmeyi amaçlıyoruz. Beko ile faaliyet gösterdiğimiz tüm pazarlarda ilk üç içinde yer almayı hedefliyoruz. Beko, İngiltere, Fransa, İspanya gibi birçok büyük pazarda büyümeye devam ediyor” diye konuştu. Amerika pazarda büyümeyi sürdürmek için Şikago’da bir ofis kurduklarını, Manhattan’da artık Beko ürünlerinin görüleceğini kaydeden Bulgurlu, Boston’da da Ar-Ge merkezi kurduklarını açıkladı. Hakan Bulgurlu, tüketicinin hayatını kolaylaştıran yeniliklere odaklandıklarını anlatarak, binden fazla Ar-Ge mühendisiyle daha tasarruflu ürünler üretmek için çalıştıklarını anlattı. Bulgurlu, şunları söyledi: “Bizim vizyonumuz tüketicinin her günkü hayatını kolaylaştırmak üzerine kurulu. 11 tane Ar-Ge merkezimiz var. Bir sihirli değnek hayalimiz var. 2030’a kadar gelişmekte olan ülkelerin nüfusu 1 milyar kişi artacak. Bu bizim için büyük potansiyel.”

BARCELONA BUZDOLABI HAZIR SIRADA BEŞİKTAŞ VAR

Beko ve FC Barcelona global birlikteliklerini, ortak markalı yeni buzdolabı ile taçlandırdı. Beko ve Barcelona markalı buzdolabı, bulaşık makinası ve fırınlardan oluşan dört ürün gamı ilk aşamada Barcelona’da satışa sunulacak. Talebe göre bu ürünler diğer pazarlara da sunulacak. Arçelik A.Ş. Türkiye’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Can Dinçer’in verdiği bilgilere göre beyaz eşyada ilk kulüp ürünü. FC Barecelona temalı buzdolapları şu anda Barcelona Spor Kulübü’nün soyunma odasında mevcut. Barcelona’nın yıldızı Eric Abidal ile yeni buzdolaplarını tanıtan Dinçer, ilk aşamada dört ürünle başladıklarını, bunun gelecek dönemlerde artacağını belirterek, “İspanya’da şu anda Beko’nun pazar payı yüzde 7. Barcelona sponsorluğundan sonra pazar payımız hızla arttı” dedi. Dinçer, benzer bir çalışmanın Türkiye pazarında da Beşiktaş Jimnastik Kulübü ile yürütüldüğünü belirterek, görüşmelerin sonuçlarını çok yakında açıklayacaklarını söyledi.

iFA’DA 251 ÜRÜN

IFA Fuarı’nda, Beko, bugüne kadarki en yüksek sayı olan 251 adet yeni ürününü tüketicilerle buluşturuyor. Can Dincer, Bu yıl IFA’da soğutucu, pişirici, yıkayıcı ve bulaşık makinası olmak üzere 4 üründe 4 yeni teknolojiyi anlatacaklarını kaydetti.

VESTEL: Toshiba TV’ler Avrupa’da ondan sorulur

Japon devi Toshiba’nın televizyonlarının Avrupa’daki satış, pazarlama ve üretim haklarını aldıklarını açıklayan Vestel, ilk satışını ise İngiltere’ye yapacak.

VESTEL Japonya’nın önde gelen teknoloji markası olan Toshiba’nın televizyon alanındaki tüm ürünlerinin Avrupa’daki satış, pazarlama ve üretim hakkını aldı. Vestel CEO’su Turan Erdoğan, Toshiba’nın 50 milyar dolarlık cirosu ile dünyada tüketici elektroniği pazarında önemli bir paya sahip olduğuna dikkat çekerek, kısa zamanda Avrupa’da yüzde 5 pazar payı ile 2 milyon adetlik satışa ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı. IFA’da düzenlenen basın toplantısında ‘sürpriz’ olarak nitelendirdiği işbirliğini duyuran Turan Erdoğan, anlaşmanın dün sabah sağlandığını aktardı. Yaklaşık bir yıldır anlaşma için görüşme yaptıklarını aktaran Erdoğan, Toshiba’ya yüzde 5’lik pazar payına ulaşmak için 3 yıllık bir zaman taahhüdünde bulunduklarını aktardı.

İLK SATIŞ İNGİLTERE’YE

Erdoğan, yaklaşık 20 yıldır, hem Sharp hem de Toshiba markası ile üretim ortaklığı yaptıklarına işaret ederek, şu açıklamayı yaptı: “Sharp markasında sadece beyaz eşya, Toshiba’da ise sadece TV ürünlerinin lisansını aldık. Birbirleri ile rekabet etmiyorlar. Bu markalar zamanında Avrupa’da yüzde 25 pazar payına ulaşmış. Daha sonra stratejik kararlarla bu pazarlardan çıkmışlar. Şimdi yüzde 1-2’lik paylara düşmüşler.  Biz yüzde 5 pazar payı hedefi ile orada markalarının devamlılığını sağlayacağız.” Turan Erdoğan, şimdik yalnızca Avrupa pazarı için yapılan anlaşma çerçevesinde İngiltere merkezli bir satış ve yönetim organizasyonu kurulacağını ve Toshiba markalı TV’lerin ilk satışının da İngiltere’de yapılacağını söyledi. Yaklaşık 2 aylık bir çalışmanın sonunda ilk satışların başlayacağını kaydeden Erdoğan, “Bu iki marka artık mühendis de tutmak istemiyor. Tüm hizmetleri bizden alıp son kontrolleri yapıyor” dedi.

BÜYÜMEDE HEDEF % 30

Bu yılki büyüme hedeflerine ilişkin de bilgi veren Erdoğan, geçen yıl yüzde 24 olan büyüme rakamını bu yıl yüzde 30’a taşıyacaklarını aktardı. 152 ülkeye ihracat yaptıklarını üretimde de büyüdüklerini aktaran Erdoğan, “Manisa osbde 120 dönüm yer aldık bazı ürünlerde kapasite artışı olabilir. Şu an bin 400 mühendis ile çalışıyoruz. Hedefimiz bunu 2 bine taşımak. Ar-Ge yatırımlarımıza devam edeceğiz” bilgisini verdi.

99 TL’YE SANAL GÖZLÜK

Tasarım, teknoloji ve enerji verimliliğine odaklanan Vestel, IFA’daki 26’ncı yılında 730 yeni ürününü 3 bin metrekarelik standında sergiliyor. Vestel’in en dikkat çeken yeni ürünlerinden biri ise görücüye çıkardığı sanal gerçeklik (VR) gözlüğü oldu. Firmanın standında katılımcılar bu VR gözlükle şehrin en yüksek binasından atlayıp, yıkılan bir köprünün üzerinden koşarak geçerek adrenalin dolu zaman geçirme fırsatı yakaladı. Turan Erdoğan, gözlüklerin 99 liraya satışa çıkacağını açıkladı. Vestel bünyesinde geliştirilip üretilen Venus markalı telefonlarla ilgili hedeflerini de açıklayan Erdoğan, Türkiye’de 1 milyon adet olarak belirledikleri satış hedefine yaklaştıklarını aktardı. Erdoğan, ihracatta ise 2 milyon adetlik satış hedeflediklerini ancak biraz daha zamana ihtiyaç duyduklarını aktardı.

ÖNERİLEN VİDEO

Kepçenin temas ettiği binanın çökme anı kamerada

Kapat
Video yükleniyor...