25 Şubat 2021 Perşembe / 13 Recep 1442
Gece modu

Mağaza ağı ve online satış artacak

Darty ev Electro World'ü bünyesinme katan Bimeks'in yönetim kurulu başkanı Akgiray,2014'te online pazarın büyüyeceğini düşünerek yatırımlarını artıracaklarını belirtti.

27 Aralık 2013 Cuma 07:00 - Güncelleme: 27 Aralık 2013 Cuma 17:45

TEKNOLOJİ perakende sektörünün, 2013’te de sağlam ve sürdürülebilir büyüme trendine devam ettiğini belirten Bimeks Yönetim kurulu Başkanı Murat Akgiray “sektör, genel tüketici elektroniği pazarından pay almaya da devam ediyor. nitekim son 3 yılda teknoloji perakende sektörünün genel elektronik perakende pazarındaki payının yüzde 5’in üzerinde artması bunu teyid ediyor” dedi. “Pazardaki en önemli gelişmenin Bimeks’in, sektörün en büyük satın almalarını yapması oldu” diyen Akgiray “ekim ayında electroworld’ü İngiliz perakende devi Dixons’tan satın aldık. Aralık ayında da Fransız markası Darty’nin Türkiye operasyonunu almak için anlaşmaya vardık. Bimeks, sektörde olacağı öngörülen konsolidasyonu da böylece başlattı. Yabancı şirketlerin çekilmesiyle Bimeks, Teknosa, Vatan gibi büyük yerli şirketlerin daha dengeli bir rekabet içinde olacaklarını öngörebiliriz” dedi. 2014’ün perakende şirketlerinin online ticaret ve omnichannel kavramıyla daha yakından yüzleştikleri bir yıl olacağını kaydeden Akgiray, şunları söyledi: “Omnichannel, mağaza ağı ile online satışın sürdürülebilir bir modelde entegre edilmesi demek. Bunu başarabilen firmalar için 2014 yeni fırsatların yeşerdiği bir yıl olacak.” Akgiray “2014 ve 2015’de, ağırlıklı olarak MİO (Mağaza İş Ortaklığı) modelimizle açacağımız mağazalarla, nihai hedefimiz 81 ilin tamamında var olmak ve 2015’te 150-160 civarında mağazaya sahip olmak. Ayrıca, teknoloji perakendeciliğinde oyunun kurallarını değiştirecek multichannel (online) perakendecilik, 2014 yılında ivme kazanacak” diye konuştu.

 

Çok Yakında Teknosa 81 İlde

Teknosa Genel Müdürü necil Oyman “Türkiye teknoloji perakendeciliği sektörünün lider markası olarak, 2013 yılını başarılı sonuçlarla tamamlıyoruz. İlk 9 ayda, yılın başında koyduğumuz hedeflerin de üzerinde bir performans göstererek, yüzde 36 büyüdük. Bu dönemdeki ciromuz 2 milyar 141 milyon TL’ye ulaştı. Yıl sonu ciromuzun 3 milyar TL’ye ulaşacağını öngörüyoruz” dedi. 77 ildeki 295 Teknosa mağazası ve teknosa.com ile öncü olmaya devam ettiklerini belirten Oyman “2013 sonunda, online ciromuz 2012’ye kıyasla yaklaşık 3 katına çıkmış olacak” dedi.

Online Kanalda Büyüyeceğiz

Necil OYMAN-Teknosa Genel Müdürü

2013’te teknoloji perakende sektöründeki konsolidasyona dikkat çeken Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü kılınç Orhan erdemir “2014 yılında tek bir yabancı teknoloji perakendecisinin Türkiye’de kalacağını, 2015 yılında ise onun da gideceğini düşünüyorum. sektördeki yabancılar pazardan çekilirken, bunları satın alan firmalar da verimsiz mağazaları kapatacak. Hatta yabancıların Türkiye’deki franchise mağazaları farklı perakendecilerin çatısı altına geçebilir. Bunun sonucunda toplamda 1-1.5 milyar TL civarındaki bir pazar payının büyük bölümünü yerli firmalar paylaşacak. Bu durum cirosal açıdan yerlileri büyütürken, kalan tek yabancının pazar payını daha da kaybetmesini hızlandıracak” diye konuştu. “2014 yılında teknoloji marketlerinin Türkiye’deki tüm teknoloji pazarındaki payını yüzde 30’dan yüzde 34’e çıkaracağını tahmin ediyorum” diyen erdemir, şunları söyledi: “old olarak 2014’te pazarın üzerinde büyümeye devam edeceğiz” diye konuştu.