18 Nisan 2024 Perşembe / 10 Sevval 1445

Online şikayet sistemi kurmak zorunlu

Online şikayet sistemleri, 1 Nisan-30 Haziran 2014 arasında yapılacak test uygulamasının ardından aktif olarak hizmet vermeye başlayacak.

aa29 Aralık 2013 Pazar 07:00 - Güncelleme:
Online şikayet sistemi kurmak zorunlu

Telefon ve internet firmalarının internet ortamında oluşturacağı online şikayet sistemleri, 1 Nisan-30 Haziran 2014 arasında yapılacak test uygulamasının ardından aktif olarak hizmet vermeye başlayacak. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK),  tüketici şikayet sisteminin altyapısının oluşturulması ve uygulama çalışmalarının tamamlanması amacıyla işletmecilere 1 Nisan 2014'e kadar süre tanıdı. 1 Nisan-30 Haziran arasında yapılacak test uygulamasının ardından internet ortamlarında oluşturulan tüketici şikayet sistemleri aktif olarak hizmet vermeye başlayacak. BTK Başkanı Tayfun Acarer,  AA muhabirine yaptığı açıklamada, elektronik haberleşme hizmetlerinde tüketicilere makul fiyatlarla kaliteli hizmet sunulmasına önem verdiklerini belirterek, bu hizmetlerden yararlanan vatandaşların karşılaştıkları sorunların çözümü için Kurulun yeni bir karar aldığını bildirdi. Kararla işletmecilere, internet ortamında tüketici şikayet sistemi oluşturma yükümlülüğü getirildiğini ifade eden Acarer, şunları kaydetti: "Sabit telefon, cep telefonu ve internet gibi elektronik haberleşme hizmetleriyle ilgili tüketici şikayetlerinin şeffaf, hızlı, kolay ve etkin bir şekilde çözülmesini amaçlıyoruz. Kurul kararı uyarınca, işletmecilerin  internet sitelerinin ana sayfasında 'tüketici şikayetleri' başlığı altında abonelerinin şikayetlerini kolayca ve ücretsiz olarak iletebileceği ve işletmeci tarafından verilen cevapları görebileceği bir bölüm oluşturmaları gerekiyor. Böylece aldıkları hizmetle ilgili herhangi bir sorun yaşayan ya da şikayeti olan vatandaşlar,internet üzerinden bu sisteme girerek başvurularını yapabilecek. İşletmeciler de 10 iş günü içinde bu şikayetleri çözerek vatandaşları bilgilendirecek. İşletmeciler,  sundukları hizmetler hakkındaki şikayetlerin çözümü ve önlenmesi amacıyla gerekli tedbirleri almakla yükümlü olacak. Ayrıca şikayetlere ilişkin mağduriyetlerin giderilmesi ve benzer durumda olan ancak şikayetçi olmayan diğer abonelerin sorunlarının çözülmesi için de benzer önlemlerin alınması gerekiyor."