Samsung Electronics, tüketici elektroniği segmentinde Türkiye pazarına sunduğu ürünlerle pazardaki konumunu gün geçtikçe sağlamlaştırıyor. Samsung Electronics Türkiye Tüketici Elektroniği Satış ve Pazarlama Direktörü Hüseyin Erel, Samsung’un televizyon ve beyaz eşya kategorilerindeki faaliyetlerini ve 2015 yılı beklentilerini paylaştı. Samsung’un 2014’ün ilk çeyreğinde pazara sunduğu Curved TV serisi, tüketicilerden tam not aldı. Global pazarda ve Türkiye’de bu dönem için hedeflenen satış grafiğini yakalayan Samsung Curved TV’ler, farklı özellik ve boyutlara sahip ürünlerle kullanıcılara en uygun alternatifleri sunuyor. Hüseyin Erel, 2014 yılında Samsung’un geniş ekran TV ürün portföyünde, Curved TV oranının yüzde 25 olduğunu ve bu rakamın 2015’te yüzde 75’e yükseleceğini öngördüklerini belirtti. Erel, 2014 yılı içindeki kavisli TV satışlarını değerlendirirken, Türkiye’de en fazla tercih edilen Curved TV boyutunun yüzde 66’lık bir oranla 55 inç olduğunu açıkladı.
Tüm TV’ler kavisli olacak
Yeni nesil TV ürün grubuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Hüseyin Erel “Tanıtıldığı günden bu yana hepimizde heyecan uyandıran Curved TV serisi, daha önce de öngördüğümüz üzere, kullanıcıların beğenisini kazanan ve TV’ye bakış açımızı kökten değiştiren bir ürün olarak hayatımıza girdi. Yakın bir gelecekte tüm Samsung TV’lerin, farklı boyut seçenekleriyle, kavisli formda olacağını öngörüyoruz. Dünyada kavisli televizyonlar piyasaya sunulduktan sonra, ilk 700 satışımızın yüzde 97’si bu modellerden oluştu. Bu oran, gelecekteki kavisli ekran satışlarıyla ilgili önemli ipuçları veriyor. Gelecekte Curved TV ile büyüyen bir jenerasyon oluşacak. Bu televizyonlarla büyüyen çocuklar artık televizyonları düz yerine kavisli çizecek” dedi. Beyaz eşya kategorisinde de 2014 yılında adından sıkça söz ettiren Samsung, beyaz eşyada Türk tüketicisinin beklentilerine özel ürettiği ürünlerle rekabette öne çıkıyor.
Bize özel buzdolabı
Hüseyin Erel, şunları söyledi: “Türkiye’de işe, tüketiciye özel ürettiğimiz buzdolabı modellerimizle başladık. Bu yıl ankastre modellerimizi Türk tüketicisinin beğenisine sunduk. Ankastre 2015’te odaklanacağımız alanların başında geliyor. Beyaz eşya segmentinde yeni ürünlerle pazar payımızı yüzde 10’un üzerine çıkaracağız. 3 yıl içindeki hedefimiz ise pazar lideri olmak. Sadece Türkiye’ye özel bir buzdolabı serimiz var. 2015 itibariyle beyaz eşya satışlarımız, toplam satışlarımızın çok önemli kısmını karşılayacak.”
DÜNYADA BİR İLK
SAMSUNG’UN WaterWall teknolojisini yılın son çeyreğinde pazara sunarak, bulaşık makinesinde yeni bir dönem başlattıklarını belirten Erel, şunları söyledi: “WaterWall modelimiz, şu ana kadar sunulmuş bulaşık makinelerinden çok daha farklı bir teknolojiye sahip. Öne ve arkaya hareket edebilen yeni su duvarı teknolojisi ile dünyada bir ilke imza atıyor. WaterWall’un sahip olduğu lineer mekanizma makinenin alt kısmı boyunca hareket ederek, dikey su jetleriyle her köşeye düzenli olarak yüksek su basıncı sağlıyor.”