Türkiye’de çağrı merkezlerinde ses teknolojisi kullanımı şu anda dünya ortalamalarının altında. Bunun sebeplerinden biri de geliştirilen ses teknolojilerinde Türkçe dil desteği sağlanması için geçen zaman, Türkiye’de ses teknolojisi kullanımının ve potansiyelinin artması ancak bu konuda çalışan firmaların teknoloji gelişim trendine Türkçe dil desteğini daha erken periyotta eklemesiyle gerçekleşecek gibi gözüküyor. Ses teknolojileri alanında Türkiye’deki çağrı merkezi sektöründe öncelikli adımları atan ve yüzde yüz yerli üretimlerle önemli başarılara imza atan firmaların başında da Turkcell Global Bilgi geliyor.
Bu konuda donanımlıyız
2010 yılında hayata geçirdiği ‘Ses Tanıma’ ve 2011 yılında da kullanımına sunduğu ‘Laftan Anlayan Sesli Yanıt Sistemi’yle sektöre ses teknolojileri konusunda yön veren Turkcell Global Bilgi şimdi de ‘Uçtan Uca Laftan Anlayan Sesli Yanıt Sistemi’ ile yüzde yüz iç kaynaklarıyla üretimini gerçekleştirdiği yeni ses teknolojisiyle devrim niteliğinde bir yeniliğe daha imza attı. Turkcell Global Bilgi Bilgi Teknolojiler Genel Müdür Yardımcısı Fahri Arkan “Turkcell Global Bilgi olarak gerek iş ortağı firmalarımızla olan proje çalışmalarımız sırasında edindiğimiz deneyim, gerekse şirket içi araştırma faaliyetlerimiz sayesinde bu konuda oldukça donanımlı durumdayız. İş geliştirme ve teknik ekiplerimiz ses teknolojisi uygulama tasarımı, geliştirmesi ve yönetimi konusunda gerekli her türlü donanıma sahip. İş ihtiyaçlarını ve teknolojiyi doğru konumlandırmayı da iyi bildiğimiz için, teknik bilgi birikimimizi, yapacağımız Ar-Ge çalışmalarıyla birleştirerek kendi ses teknolojilerimizi oluşturabiliyoruz” diye konuştu.
24 bin farklı söylemi anlıyor
Uçtan Uca Laftan Anlayan Sesli Yanıt Sistemi, tüm çağrı boyunca tuşlama yapmadan, müşteri temsilcisiyle konuşuyormuş gibi ilerleyebileceğiniz, rahat ve doğal bir deneyim sunan yeni bir sesli yanıt sistemi. Bu çalışmasıyla yakın bir zamanda Turkcell Global Bilgi çağrı merkezi sektörünün dünya çapındaki en büyük organizasyonu ‘Contact Center World.com’un Londra’da gerçekleştirdiği EMEA (Avrupa- Orta Doğu ve Afrika) bölge finallerinde ‘En İyi Self Servis’ kategorisinde birincilik aldı ve kasım ayında Las Vegas’ta düzenlenecek dünya finallerine katılmaya hak kazandı. Uçtan Uca Laftan Anlayan Sesli Yanıt Sistemi’nin ses teknolojileri evrim sürecinin en yeni üyesi olduğunu belirten Arkan, bu sistemin şu an yaklaşık 24 bin farklı söylemi anlayabildiğini ve arayanlara 570 farklı şekilde cevap verip, doğru yönlendirme yapabildiğini, 250 farklı işlem seçeneği barındırdığını söyledi.
Şiveleri de anlayacak gramer yapısı
Bu yeni ses teknolojisi, Türkiye’de ve Türkçe dilinde ilk uçtan uca doğal konuşma-anlama teknolojisi olmasıyla büyük önem taşıyor. Bu proje boyunca User Experience çalışmalarını paralel olarak ilerleten Turkcell Global Bilgi birebir görüşmeler, kullanıcı testleri, derinlemesine görüşmeler ile müşterilerini de bir nevi çalışmalarına dahil etti. Bu çalışmalar, diyalogların oluşturulmasını, doğru jargonun kullanılmasını ve müşterilerle başarılı bir temasın kurulmasını sağladı. Sistem, şiveleri de anlayabilecek bir gramer altyapısıyla donatıldı.