3 Mayıs 2024 Cuma / 25 Sevval 1445

Yaani arama motoru nedir? Yeni arama motoru yaani özellikleri, kimin?

Yaani arama motoru Turkcell tarafından vatandaşlara duyuruluyor. Yaani yeni arama motoru özellikleri nedir? Yerli arama motoru Yaani, Turcell tarafından düzenlenen basın toplantısı ile vatandaşlara duyuruldu. Geçtiğimiz ocak ayında Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Türkiye’nin kendi ulusal arama motorunu geliştirdiğini açıklamıştı. Yaani, ilk Türk arama motoru olma özelliğine sahip. Rakipleri ile arasında gerçekleşecek olan rekabetin ise nasıl olacağı merak konusu. Yerli arama motoru, kullanıcılara diğer arama motorlarına rakip olacak bir performans sunmayı vaat ediyor. Ana dili Türkçe olarak kurgulanan ve App Store ve Google Play uygulamaları ile hizmet verecek arama motoru, tanıtım toplantısıyla kullanıma açıldı. Detaylar haberimizde sizlerle.

25 Ekim 2017 Çarşamba 07:00 - Güncelleme:
Yaani arama motoru nedir? Yeni arama motoru yaani özellikleri, kimin?

Yaani arama motoru özellikleri merak ediliyor. Yaani arama motoru Turkcell tarafından vatandaşlarla buluşturuluyor. Geçtiğimiz ocak ayında Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Türkiye’nin kendi ulusal arama motorunu geliştirdiğini açıklamıştı. Turkcell Genel Müdür Kaan Terzioğlu, üzerinde 2,5 yıl çalışılan Türkiye'nin mobil arama motoru 'Yaani'yi düzenlediği basın toplantısıyla tanıttı. Ana dili Türkçe olarak kurgulanan ve App Store ve Google Play uygulamaları ile hizmet verecek arama motoru, tanıtım toplantısıyla kullanıma açıldı. Terzioğlu, Yaani’nin özellikle Türkiye’deki kullanıcıların verilerinin yurt içinde tutulacağının altını çizdi ve reklam hizmeti sunacaklarını da belirtti. Ülke olarak verilerin yüde 96’sının yurtdışında tutulduğuna işaret eden Terzioğlu, "Türkiye'nin datası artık Türkiye'de kalacak.

Nasıl Çin'de ve Rusya'da kendi dijital servisleri oluyorsa bizim de kendi yerli dijital servislerimiz olmak zorunda" diye konuştu. Detaylar haberimiz içerisinde yer alıyor.

Turkcell Genel Müdür Kaan Terzioğlu, üzerinde 2,5 yıl çalışılan Türkiye'nin mobil arama motoru 'Yaani'yi düzenlediği basın toplantısıyla tanıttı.

Ana dili Türkçe olarak kurgulanan ve App Store ve Google Play uygulamaları ile hizmet verecek arama motoru, tanıtım toplantısıyla kullanıma açıldı.

Kaan Terzioğlu, "Yerli arama motoru Yaani'nin anadili Türkçe. O yüzden Türkçe karakterlere alışık. Yaani'den arama yaptığınızda konumunuza göre size en yakın yerdeki sonuçları göreceksiniz, böylece vakit kazanacaksınız. "

Terzioğlu, Yaani’nin özellikle Türkiye’deki kullanıcıların verilerinin yurt içinde tutulacağının altını çizdi ve reklam hizmeti sunacaklarını da belirtti.

"Türkiye'nin datası artık Türkiye'de kalacak"

Ülke olarak verilerin yüde 96’sının yurtdışında tutulduğuna işaret eden Terzioğlu, "Türkiye'nin datası artık Türkiye'de kalacak. Nasıl Çin'de ve Rusya'da kendi dijital servisleri oluyorsa bizim de kendi yerli dijital servislerimiz olmak zorunda" diye konuştu.

 

YAANİ ARAMA MOTORU ÖZELLİKLERİ

33 bin fiber altyapı

120 dakika boyunca sürecek yangına ve 9 şiddetinde depreme dayanıklı

6400 kontrol sensörü

10 bin metrekarelik kullanım alanı ve 210 termal kamera

Leed Gold ve Tier III sertifikası

Anında bulunduğunuz lokasyondaki hava durumunu öğrenebilirsiniz

Size yakın restoranları bulabileceksiniz

En yakın sinemada oynayan filmleri ve seanslar öğrenilebilecek

Aradığınız müziği Fizy ile dinlenebilecek

Favori siteleriniz kaydedilebilecek

 

YERLİ ARAMA MOTORU YAANİ

Turkcell ile Rus arama motoru Yandex, tamamen Türkçe içerikli bir arama motoru üzerinde çalışıyor. Hedef Google ile rekabet etmek. Testlerine başlanan arama motorunun adı Yaani...

Rusya’nın pazar payı bakımından en büyük arama motorunun sahibi Yandex, Türkiye’deki atılımlarına bir yenisini daha ekledi. Daha önceki atılımlarında küresel arama motoru Google’ı tahtından etmeyi kendine hedef seçen Rus teknoloji firması, şimdi de Türkiye’nin en büyük GSM operatörü Turkcell ile işbirliğine giderek tamamen yerli bir arama motoru kurdu.

Rus Izvestia gazetesi, iki şirketin geliştirdiği yeni arama motorunun adının ‘Yaani’ olduğunu ve firmaların şu anda sistemi test ettiğini yazdı.

Gazetenin haberine göre, sitenin adresi geçtiğimiz ocak ayında alındı. Sitenin tasarımında geleneksel kırmızı, sarı ve siyah Yandex çizgileri yerine Turkcell’in renklerine daha yakın olan lacivert ve mavi renkleri seçildi.

Arama motorunda hava durumu, fotoğraf, video, harita ve döviz kurları gibi hizmetler sunulmuyor. Ancak bu tür aramalarda kullanıcılar Yandex ve Turkcell’in sitelerine yönlendiriliyor.

Yandex küresel arama motorları arasında ilk 30 sırada yer alıyor. Türkiye pazarına 2011 yılında giren Rus arama motoru, yüzde 2’lik pazar payını artırmak için Google’e karşı 2015 yılında dev bir kampanya başlatmıştı. Ancak tüm çabalara rağmen pazar payını artıramamıştı. Digital.tools isimli teknoloji ajansının CEO’su Alexei Volkov, bu durumun Yandex’in Türkiye pazarı için yeni bir başlangıca ihtiyacı olduğunu gösterdiğini dile getirdi. Ayrıca Rus uzmanlar yerel pazarın lideri konumudaki bir GSM operatörüyle işbirliğinin de çok avantajlı olduğuna dikkat çektiler.

Artık bilgisayardan ziyade akıllı cep telefonlarının revaçta olduğu ve birçok kullanıcının da akıllı telefonlar üzerinden internette arama yaptıklarına dikkat çeken uzmanlar, Turkcell’in de sitede arama yapmak için gerekli müşteriyi sağlayabileceğine dikkat çekti.

Izvestia gazetesi, Turkcell ve Yandex’in yeni arama motoru haberiyle ilgili yorumda bulunmadığını da yazdı.

Geçtiğimiz ocak ayında Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Türkiye’nin kendi ulusal arama motorunu geliştirdiğini açıklamıştı.

İzvestia gazetesinin bakanlık yetkililerinden edindiği bilgilere göre “Geliyoo” isimli arama motoru da şu anda test aşamasında ve Google ile Yahoo’ya rakip olarak gösteriliyor.