15 Aralık 2024 Pazar / 14 CemaziyelAhir 1446

Bursa'nın markaları 'Menşei Bursa'ile tescilleniyor

BURSA Valiliği AB ve Dış İlişkiler Koordinasyon Merkezi tarafından Bursa Bilecik ve Eskişehir Kalkınma Ajansı (BEBKA) desteği ile başlatılacak olan 'Menşei Bursa' projesi, Bursa'nın marka ürünlerini tescilleyecek. Turizm ve tanıtım için Türkiye genelinde yapılan ilk coğrafi işaretleme çalışması ile 50'nin üzerinde ürün dünyaya tanıtılacak.

DHA13 Eylül 2013 Cuma 07:00 - Güncelleme:
Bursa'nın markaları 'Menşei Bursa'ile tescilleniyor
Bursa Valiliği AB ve Dış İlişkiler Koordinasyon Merkezi, kentin bilinen fakat coğrafi işaretlemesi yapılmayan tarım ve gıdaya dayalı ürünlerini belirlemek için 'Menşei Bursa' projesi hazırladı. BEBKA tarafından 198 bin TL bütçe ile başlatılan proje Bursa Ticaret ve Sanayi Odası ve Bursa Esnaf ve Sanatkarlar Birliği'nin işbirliği ile yürütülecek. Yaklaşık 7 ay sürecek olan çalışmaya Bursa Aşçılar Derneği, Uludağ İhracatçılar Birliği, Ziraat Odaları, Ülker, Kafkas, Alara, İnoksan TÜYAP gibi kuruluşlarda sponsor olacak. Turizm ve tanıtım için Türkiye genelinde yapılan ilk coğrafi işaret projesi olan 'Menşei Bursa'nın tanıtımını yapan Bursa Vali Yardımcısı ve İl AB Daimi Temsilcisi Ahmet Hamdi Usta, amaçlarının coğrafi işaret almak ve Bursa'ya gelen turist sayısını arttırmak olduğunu söyledi.


'COĞRAFİ İŞARET ALMAYI BEKLEYEN MARKALARIMIZ VAR'


Bursa'nın bir çok ürünün Türkiye geneli ve yurtdışında tanınmadığını belirten Vali Yardımcısı Usta, turistlerin sadece tarih görmek için gelmediğini, şehirlerin gelenek, yemek ve kültürlerini görmek de istediklerini kaydetti. Üreticileri, çiftçileri, işletme sahiplerini ve kamu kurum ve kuruluşlarını coğrafi işaretlendirme ve Bursa'nın değerlerini tanıtma konusunda bilgilendireceklerini dile getiren Usta, "Bursa'da menşei ve mahreç işareti alınan 6 ürün var. Bunlar Bursa Siyah İnciri, Gemlik Atı, Kemalpaşa Tatlısı, İnegöl Köfte, Gemlik Zeytini ve İznik Çinisi. Bunun dışında da Keles Bebeği ve Yenişehir Çerezlik Ayçiçeği coğrafi işaret almayı bekliyor. Bizim sahip olduğumuz her şeyin menşeini ve mahrecini almamız gerekli. 50'nin üzerinde Bursa'da tespit ettiğimiz ve coğrafi işaret alabilecek ürün var. Bunları teşvik edeceğiz. Bursa'nın altını ne kadar çok doldurabilirsek turizmi ön plana çıkartabiliriz" dedi.


Usta, Bursa'yı uluslararası alanda tanıtabilmek için proje kapsamında, coğrafi işareti teşvik etmek ve farkındalık yaratmaya yönelik çalışmalar, tanıtım faaliyetleri, Coğrafi İşaretler ve Gastro Turizm Paneli, Yöresel ürünlerle Gastronomi Festivali, 1'nci Uluslar arası Aşçılar Zirvesi gerçekleştirileceğini vurguladı.


Bursa'nın hazırladığı AB Bakanlığı Ulusal Ajans Leonardo da Vinci Yenilik Transferi Programı kapsamında ‘Yerel Üreticiler Eğitim Platformu' projesinin de 33 bin proje arasında kabul edildiğini ifade eden Usta, yöresel ürünlerin tanıtımının ve inovasyon gelişiminin sağlayacağını sözlerine ekledi.