07 Mart 2021 Pazar / 23 Recep 1442
Gece modu

Öne çıkacak turizm trendleri

Yapılan araştırmaya göre yeni yılda tatil anneleri, millennial kuşağı, glampingler, otel odalarının günübirlik ofise dönüşmesi, nehir turu ve kişiye özel rehberlik kavramları öne çıkacak.

27 Aralık 2013 Cuma 07:00 - Güncelleme: 27 Aralık 2013 Cuma 17:06

Turizm Yazarları ve Gazeteci Derneği’nin (TUYED), araştırmalarına göre, 2014’ün 12 temel turizm trendlerinde ‘tatil anneleri, millennial kuşağı, glampingler, otel odalarının günübirlik ofise dönüşmesi, nehir turu ve kişiye özel rehberlik’ kavramları öne çıkacak. Derneğin araştırmasına göre 2014 dünya turizminde bir toparlanma olacak. Turizmde yaşları 18-30 arasında değişen gençlerin yanı sıra, yaşlılara yönelik ürün ve hizmetlere de tanık olacağız. Türkiye’yi, iklimiyle fiyat/kalite dengesini önemseyen turist, İstanbul’u ise iki kıta arasında denizaltından yolculuk deneyimi yaşatan Marmaray’ı merak eden gezginler tercih edecek. Seyahat danışmanlığının yerini Twitter, Facebook alacak, sosyal medya kanaat önderi olacak. Tüketici herşeyi, anında ve en ucuza yapabildiği ürünleri isteyecek. Klasik pazarlama yerini mobil pazarlamaya bırakacak.Avrupa yerine Afirika’ya gitmek moda olacak. Ayrıca eko hosteller de rağbet görecek. 2014’ün başlıca 12 turizm trendi şöyle olacak:

Kişiye özel rehberlikler yaygınlaşacak: Özel gezi rehberleri piyasası internette giderek canlanıyor ve klasik gezi rehberlerine alternatif olarak gelişiyor. Bunlar, Ruh ikizlerini buluşturup birbiriyle öneri alışverişinde bulunmasını sağlıyor. Restorandan mağazalara, kulüpten özel yerlere kadar yaklaşık 30 öneriyi içeren klasörler hazırlayıp iletişimlerini internet ve cep telefonları aracılığıyla yapıyorlar.

Millennial kuşak gezecek: 1980- 2000 yılları arasında doğan, günümüzde yaşları 18 ila 30 arasında değişen kesim “Millennialler” olarak tanımlanıyor. Arkadaşları veya organize turlarla, şehir şehir konser ve benzer etkinliklere katılmaya can atıyor. Bunlara yönelik hazırlanacak turlar rağbet görecek.

Yaşlılara yönelik tesisler artacak: ‘Dur-durak bilmez’ olarak kabul edilen yaşlıların dünya çapındaki sayısı 1,5 milyar kişi olarak tahmin ediliyor. Müşteri ilişkileri konusundason derece hassas olan bu kesim, kötü hizmete asla tahammül etmiyor. Kalabalıktan hoşlanmayan ve iyi para harcayan yaşlılara yönelik tesislerin sayısı artacak.

‘Yaratıcı turizm’ büyüyecek: Özgünlük, otantik ve deneyimleri buluşturan seyahatler ‘yaratıcı turizm’ olarak anılıyor. ‘Yaratıcı turizm’ deneyimine katılan aktif gezginler, gittikleri yerin halkıyla etkileşime girip, kültür alışverişte bulunuyor.

‘Tatil anneleri’ yeğenlerini tatile çıkaracak: Profesyonel bir işi olan ama çocuğu olmayan hala ve teyzeler yeğenlerini alıp tatile götürecek. Harcama gücü yüksek olan, yeğenlerinin bir anlamda ‘tatil annesi’ olmayı göze alan bu kesime yönelik özel turlar düzenlenecek.

Oteller günübirlik ofislere dönüşecek: İş dünyasının yoğun insanları arasında, otel odalarını günübirlik ihtiyaçlar için kullanma eğilimi hız kazanacak. Otel odalarını yüzde 70’e varan cazip fiyatlardan günübirlik kullanacak olan iş dünyasının insanları, burada dinlendikten sonra yoğun tempolarına başlayacaklar.

Şehir turizminin yıldızı parlayacak: İstanbul mevcut turistik değerlerinin yanı sıra, iki kıta arasında deniz altından yolculuk deneyimi sunan Marmaray sayesinde daha da cazip hale gelecek. Dünyada ise ağırlıklı olarak 15 ila 40 yaşındaki kesime hitap eden temalı kentler geliştirilecek.

Yeni bloklar çok konuşulacak: Dünyada tek kutupluluğa karşı gelişen yeni bloklar turizmde de belirleyici olacak. Önceki yıllarda sıkça duyduğumuz BRICS bloğuna Sri Lanka, Endonezya, Malezya, Meksika ve Arjantin’den oluşan SLIMMA ile yine Meksika, Malezya, Endonezya, Nijerya ve Tayvan’ın oluşturduğu MMENT bloğunu çok konuşacağız. 

Teknoloji belirleyici olacak: Bilgi teknolojilerindeki hızlı değişim turizmde hem işletmeler hem de tatilci cephesindeki tüm gelişmelerde belirleyici bir rol oynayacak. Sosyal medyadan her alanda yararlanılacak. Seyahat danışmanlığının yerini Twitter, Facebook alacak ve sosyal medya baş köşeye oturacak. Klasik pazarlama yerini mobil pazarlamaya bırakacak.

Molalarda masaj rağbet görecek: Otel veya bir kongre merkezinde toplantıya katılanlar, toplantılara ara verilen molalarda sağlıklarını iyileştirip rahatlamak istiyor. Bu eğilim toplantı aralarında hem de havalimanlarında kısa süreli masaj hizmetlerini yaygınlaştıracak. 8Glamping’ler daha da öne çıkacak: Glamping, İngilizce ‘Glamourous’ (göz kamaştırıcı) ile ‘Camping’ (kamp) kelimelerinin bileştirilmesiyle ortaya çıktı. Lüks otel odasını aratmayan bu özel çadırlar, harcama gücü yüksek, açık hava konseri ve diğer etkinlikleri seven kesimin ihtiyaçları dikkate alınarak hazırlanıyor.

Nehir turları gözde olacak: Gemideyken suyla yakın temasta olmak, karadayken ise birbirinden güzel manzaraları yerleri gezmek isteyenler nehir turlarına katılacak. Volga, Ren, Seine, Tuna, Mekong, Yangtze, Amazon, Kwai ve Duoro en gözde nehirler olarak karşımıza çıkacak.