06 Mart 2021 Cumartesi / 22 Recep 1442
Gece modu

Yabancı turizmciler için Türkiye’nin cazibesi arttı

Turizmin dünyadaki büyük oyuncuları pazara girmek için yarışıyor. Türkiye’nin cazibesini artırdığını söyleyen er yatırım Genelmüdürü Çelikkanat “avrupa piyasaları, çok uygun kredilerle turizm yatırımcılarına kaynak sağlayarak Türkiye’ye giriyor” dedi.

27 Aralık 2013 Cuma 07:00 - Güncelleme: 27 Aralık 2013 Cuma 16:30

Türkiye dünya turizm pazarında büyüyor. Dünyadaki büyük oyuncular pazara girmek için birbiriyle yarışıyor. Yerli ve uluslararası otel zincirleri bir yandan bünyelerindeki otel sayılarını arttırıp yaygınlaşırken diğer yandan müşteri profilinin değişen yapısına paralel yeni alt markalar geliştirerek Anadolu’daki otel yatırımlarına hız veriyor. Yaşanan global ve politik olayların artık Türk turizm sektörünü etkilemediğini söyleyen Er Yatırım ve Turizm Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat, “Turizmdeki çeşitlilik Avrupalı yatırımcının gözünde Türkiye’nin cazibesini arttırdı. Turizm yatırımları 2013’de dünyadaki krizlere rağmen hız kesmeden devam etti. Aynı zamanda gelen kişi sayısı oranları da artış gösterdi. Özellikle güvenli müşteri arayan Avrupa piyasaları iç piyasanın da altında çok uygun krediler ile turizm yatırımcılarına kaynak sağladı” dedi. iş seyahatleri arttı Son bir yıl içinde dünya genelinde iş seyahatlerinin toplam seyahatler içerisindeki payının yüzde 15 oranında arttığını vurgulayan Çelikkanat, 2012’de ticari amaçlı seyahat harcamalarının 1.7 trilyon dolara ulaştığını vurguladı. Dünya turizm gelirlerinin yüzde 30’unun iş amaçlı seyahatlerden elde edildiğini hatırlatan Çelikkanat, şu bilgileri verdi: “Türkiye artık turizmde deniz, kum, güneş üçlemesinden ve her şey dahil sisteminden uzaklaştı. İş amaçlı seyahatlerin, alternatifkültür ve kongre turizmi gibi diğer faaliyetlerin de yükselen trendi ile doğru orantılı olarak dünya turizm pazarında büyüyor. 2012’de 4.5 milyon turist, kongre ve etkinlik için İstanbul’a geldi. Diğer illeri de kattığımızda bu rakam 6.5 milyon kişiye çıkıyor. Bu sirkülasyondan Türkiye’nin sağladığı net gelir ise 2.5 milyar dolar ve bu rakamın 5 milyar dolara çıkması hedefleniyor. Türkiye’nin turizmdeki yeni trendi ve otel yatırımları da bu yöne doğru kayıyor.” 12 ay katma değer Turizm sektöründeki yükseliş ile şehir içi otelciliğinin ülke ekonomisine sezonluk değil 12 aylık katma değer yarattığına işaret eden Çelikkanat, konuşmasına şöyle devam etti: “Şehir otelciliğindeki gelişim Türkiye ekonomisinin kazandığı ivmeyi gösteriyor. İstikrarlı büyümeyle İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya gibi büyük şehirlerin yanında Anadolu’daki şehirler de gelişiyor ve buralara otel yatırımları yapılıyor. 2013 yılının ilk yarısına baktığımızda Anadolu’nun 47 ilinde 161 proje için 1,8 milyar liralık teşvik sağlandığını görüyoruz. Bu projelerden 131 tanesi komple yeni yatırım ve yatak kapasitesi 30 bin adet. Bu yatırımlar içinde yüzde 34’lük pay ile birinci sırayı alırkenonu yüzde 16 ile İstanbul, yüzde 5 ile Muğla ve Mersin izliyor. Yatırımlarda Hatay, İzmir, Gaziantep, Kocaeli ve Konya gibi illerin de ilk yüzde 10’luk dilimde yer alıyor. Yerli ve uluslararası otel zincirleri de bir yandan bünyelerindeki otel sayılarını arttırıp yaygınlaşırken diğer yandan müşteri profilinin değişen yapısına paralel yeni alt markalar geliştiriyorlar. Otel zincirleri artık Türkiye’nin tüm bölgelerinde sadece üst segment markaları ile değil, 3-4 yıldızlı ve budget markalarıyla da yer alıyor.” yabancılar iştahlı Er Yatırım olarak geliştirdikleri otel projelerinde, uluslararası çok büyük otel zincirlerinden ciddi ortaklıklar, equity fonlar ve joint-venture’lar gibi işbirlikleri teklifleri aldıklarını söyleyen Çelikkanat, “Bu da uluslararası zincirlerin kendi uluslararası müşteri portföyüne de güvenerek ne kadar iştahlı olduğunu gösteriyor. Markalar ellerindeki tüm alt markalarıyla birlikte pazara girme konusunda çok istekli; Hilton’dan Marriot’a, Sheraton’dan Accor’a kadar turizmin global oyuncuları ile birlikte pazara henüz girmemiş yeni markalar da Anadolu’ya geliyorlar” dedi.

3 ve 4 yıldıza talep var

Devam eden ve yeni başlayacak olan yatırımlarla birlikte 2016 yılına kadar 3 ve 4 yıldızlı otellerin sayısında artış olacağını ve özellikle de otel yatırımlarının Anadolu’da artış göstereceğine işaret eden Ferzan Çelikkanat, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Yeni açılan havaalanları, şehirlerarası ulaşım imkânlarının kolaylaşması, uçak şirketlerinin uygun ve ekonomik maliyetleri insanların seyahat ivmelerini hızlandırdı. Bunun yanında son dönemlerde arazi fiyatlarının artması ve inşaat maliyetlerinin yükselmesi, yapılan işlerin ölçeklerinin küçülmesi zorunluluğunu getirdi. Yatırımcı az maliyetli yatırımlara doğru yöneldi.”

Turizmde butikprivate dönemi

Ferzan Çelikkanat, bakanlığın ana stratejik hedefinin; her şey dahil sistemde konaklayan yüzde 80’deki büyük çoğunlukla, gelir düzeyi ve kişisel harcama seviyesi çok yüksek olan yüzde 20’lik dilimin yer değiştirilmesi olmalıdır. Böylelikle gelir düzeyi yüksek, bilinçli ve diğer sektörlere de yüksek katma değer sunabilen bir kitleyi kazanmış oluruz. Turizm politikalarımızı kitle turizmden, butik-private turizme dönüştürmemiz gerekmekte” dedi.

Rixos dünyanın en iyi resortu seçildi

Türk misafirperverliğini Körfez’e taşıyan Rixos The Palm Dubai, World Travel Awards (WTA) tarafından verilen prestijli ödülün sahibi oldu. Dünya turizmine yön veren tüm sektörleri değerlendirerek ödüllendirmek amacıyla 1993 yılından beri faaliyet gösteren World Travel Awards (WTA) global ödül töreni Katar’ın başkenti Doha’da gerçekleştirildi. La Cigale Hotel’de gerçekleştirilen görkemli ödül törenine turizm sektörün önde gelen otoriteleri, acenta CEO’ları, farklı ülkelerin bakanları, turizm odaları başkanları ile üst düzey yöneticiler katıldı. Açıldığı günden bu yana, etkin misafirperverliği ile ön plana çıkan Rixos The Palm Dubai adına ‘World’s Leading Lifestyle Resort- Dünyanın En İyi Resort Oteli’ ödülünü otel müdürü Mouhamad Hadla aldı. Ödülü alırken yaptığı konuşmada Hadla “Türk misafirperverliğini seçkin misafirlerimize ulaştırmak için çalışan tüm ekibimizin başarısı olan bu ödülü gurur ve heyecanla kabul ediyoruz” dedi. Geçtiğimiz Ağustos ayında açıklanan WTA Ödülleri Avrupa’nın en iyi otelleri kategorisinde de Rixos Premium Bodrum ‘Avrupa’nın En İyi Lifestyle Oteli’ seçilmişti. Bu arada ‘Top Hotels’ ödüllerinde Türkiye’den 60 otelin 6 farklı kategoride dereceye girdiği listede, Rixos Hotels 2 farklı kategoride ödülün sahibi oldu.