BERSHKA
TÜRKİYE'DE BLACK FRİDAY
Son yıllarda e-ticaretin gelişmesi ile Black Friday indirimleri sadece Amerika Birleşik Devletleri, Kanada ve İngiltere’deki mağazalara değil, tüm dünyaya yayıldı. İnsanlar bu sayede kargaşasından uzak kalıp yine de Black Friday indirimlerinden yaralanabilir, hatta ihtiyaçlarını çok daha uygun fiyatlarla karşılayabilir hale geldi. Fakat yine kısıtlı stok sebebiyle bilgisayar başında sabahlayan bir kitle yok değil. Black Friday indirimleri Türkiye’de de aktif olarak uygulanıyor. Mağazaların günler süren indirimlerinin yanı sıra internette de akıl almaz kampanyalar oluyor. Black Friday günü ve indirimleri Türk kullanıcıların alışverişlerinde normal bir güne oranla çok büyük bir sıçramanın kaynağı oldu. Türkiye’deki ortalamalar göz önünde bulundurulduğunda bu dönemdeki alışverişlerin neredeyse iki kat daha indirimli olduğu görülmektedir. Buradan da anlayabileceğimiz gibi Türkiye’deki tüketici, Black Friday gününde bir hayli aktif.
Bershka indirimi 22.11.2018 Perşembe 22.00'da başladı.
Trendyol ise Yılın En Büyük İndirimleri dediği Efsane Günler'i bu yıl tam 6 gün yapıyor. 20-25 Kasım tarihlerinde cep telefonundan bilgisayara, beyaz eşyadan kozmetiğe, giyimden ayakkabıya, süpermarket ürünlerinden aklınıza gelebilecek yüz binlerce üründe %90’a varan indirimler sadece Trendyol.com’da. Sevdiğiniz markaların başka hiçbir yerde bulamayacağınız indirimleri ve kampanyaları ile aklınızı başınızdan alacak bir alışveriş deneyimi Efsane Günler ile 20 Kasım 00:00’da sizi bekliyor. Size ise bu fırsatları kaçırmamak için Trendyol Efsane Günler sayfasına girip, favori ürünlerinizi şimdiden sepetinize eklemek kalıyor!
BLACK FRIDAY NEDİR?
1932‘den bu yana yılbaşı alışverişleri sezonunun başlangıcı olarak da kabul edilen ‘Black Friday’, önce ABD’de başladı. Daha sonra Kanada ve İngiltere’nin ardından tüm dünyaya yayılan alışveriş festivalinde indirim oranları bazen yüzde 90’ların üzerine çıkabiliyor. Cuma’ya özel ABD’de mağazalar kapılarını saat 05:00’te açıyor, geç saatlere kadar açık tutuyorlar. E-ticaret şirketlerinin perakende sektöründe söz sahibi olmasıyla Black Friday satışları da internet üzerine taşındı.
Black Friday (Kara Cuma) ABD'de Şükran Günü'nünden sonraki ilk Cuma (Kasım ayının dördüncü Cuma günü) gününe denk gelen güne verilen addır. Black Friday, 1952'den bu yana ABD'de Noel alışveriş sezonunun başlangıcı olarak kabul edilir ve birçok ünlü marka ürünlerinde ciddi indirimler ve fırsatlar düzenler. Black Friday resmi bir tatil günü olmasa da Kaliforniya ve diğer bazı eyaletlerde hükümet çalışanlarına 'Şükran Günü'nden sonra' adı altında bir tatil günüdür. Black Friday, ABD'de 2005 yılından bu yana en yoğun şekilde alışveriş yapılan gündür. Black Friday günü birçok marka ciddi oranlarda indirimler yapar ve stoklar neredeyse sıfıra iner.
Pull & Bear
Pull&Bear 1991 yılında açık bir uluslararası misyon ve çevrelerine bağlı, toplum içinde yaşayan ve birbirleriyle ilgili genç insanları giydirme niyetiyle kurulmuştur. Rahat giysi anlayışına sahip, klişelerden uzak duran ve ne giyerlerse giysinler giysilerinin içinde iyi hissetmek isteyen genç insanlar. Bu insanların gereksinimlerini karşılamak üzere Pull&Bear en son uluslararası trendleri alıp, bunları sokaklarda ve en revaçta kulüplerde görülenlere birleştirip, onların tarzlarına göre yeniden işler, yani daima en iyi fiyata sahip, rahat ve giyimi kolay giysilere dönüştürür.
Pull&Bear yeni teknolojileri, sosyal hareketleri ve en son sanat ve müzik trendlerini daima takip ederek müşterisiyle aynı tempoda gelişmektedir. Bunların hepsinin sadece tasarımlarına değil aynı zamanda mağazalarına da yansıtıldığı görülebilmektedir. Efsanevi Kaliforniya şehri Palm Spring'de ilham alan ürün serisi sürekli olarak güncellenmektedir. Dünya çapındaki tüm mağazalar haftada iki kez yeni ürün alır.
Inditex Grup'a (Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home ve Uterqüe) ait olan Pull&Bear 76 pazarda 970'den fazla mağaza ve online mağaza ile varlık göstermektedir.