Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından 2011 yılında açıklanan ve "çılgın proje" olarak bilinen Kanal İstanbul Projesi'nde güzergahı açıkladı. Arslan'ın verdiği bilgiye göre 45 kilometrelik Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu koridroru Kanal İstanbul projesinin yolu olarak tespit edildi.
AVRUPA YAKASI ADA OLACAK
2023 yılına kadar yapılması planlanan Kanal İstanbul’un güzergâhı ile ilgili oluşturulan haritalara bakıldığında ilginç bir detay da göze çarpıyor.
Küçükçekmece’den başlayıp Durusu üzerinden Karadeniz’e bağlanan kanal ile İstanbul’a dünyanın en büyük adalarından biri de kazandırılacak. İstanbul’un Avrupa yakasının çok sayıda ilçesi dört tarafı sularla çevrili kara parçasında yer almış olacak.
6 İLÇE ADA DIŞINDA KALACAK
Kanal İstanbul’un ikiye ayıracağı Avrupa yakasında ada tarafında 19 ilçe yer alacak. 6 ilçe ise ada dışında kalacak. İstanbul'un Avrupa yakasında yer alan Çatalca, Silivri, Büyükçekmece, Esenyurt, Avcılar ve Beylükdüzü ilçeleri ada içerisinde yer almazken, Arnavutköy, Küçükçekmece, Bahçelievler, Başakşehir, Bağcılar, Güngören, Zeytinburnu, Fatih, Bayrampaşa, Esenler, Gaziosmanpaşa, Sultangazi, Eyüp, Bakırköy, Beyoğlu, Beşiktaş, Kağıthane, Şişli ve Sarıyer ise ada içerisinde kalmış olacak.
1000 KM2’LİK ALANI KAPSAYACAK
Çılgın proje ile ikiye bölünecek Avrupa yakasında ada dışında kalan 6 ilçenin yüzölçümleri hesaplandığında 3 bin 562 km2 alan içinde yer alan Avrupa yakasının yaklaşık 1000 km2’sinin ada içinde kaldığı görülüyor.
İstanbulun 19 ilçesi adalı olacak 6 köprü ile birbirine bağlanacak
Kanal üzerinden geçişler ücretsiz 6 köprü ile sağlanacak.
SONDAJ YIL SONU TAMAMLANDI
Kanal İstanbul projesinde tsunami ile parametreler belirlenirken, kayıtlı tüm veriler çerçevesinde detaylı çalışmalar yapılmış ve olumsuz etkisinin olmayacağı da tespit edilmiştir. Dalgaların seviyesi en olumsuz senaryolara göre düzenlenmiştir. 10 bin metre sondaja ilave olarak 7 bin metre daha sondaj yani toplam 17 bin metre sondaj 2017 sonunda tamamlanmış, göl ve deniz tabanından çıkacak kazı malzemeleri, dolguda kullanılması dahil tüm hususlar değerlendirmiştir.
YER ALTI SULARI BULUNMADI
Kanal güzergahı boyunca tek bir yer altı sularının bulunmadığı tespit edildi.
6 KÖPRÜ İLE ÜCRETSİZ GEÇİŞ SAĞLANACAK
Kanalın ayıracağı ilçeler ile bağlantının 6 farklı güzergâha konumlandırılacak köprüler ile sağlanması planlanıyor. Toplam maliyetinin 5 milyar lirayı bulması beklenen köprülerden geçiş ise ücretsiz olacak. Köprülerin tam olarak hangi noktalara yapılacağı ise henüz belli değil.
İstanbulun 19 ilçesi adalı olacak 6 köprü ile birbirine bağlanacak