2019 yılı sonlarına  doğru 7194 sayılı Kanunla vergi mevzuatına ilişkin çok önemli düzenlemeler  yapıldı. Getirilen düzenlemelerden birisi de dijital hizmet vergisi idi. Geçtiğimiz  aylarda çok konuştuğumuz dijital hizmet vergisi ile ilgili Hazine ve Maliye  Bakanlığı alt yapısını oluşturarak uygulama başladı.
Mükellefiyet,  Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Başkanlığı nezdinde elektronik ortamda tesis  ettirilecektir. Dijital hizmet sağlayıcılarının, ilk kez verecekleri dijital  hizmet vergisi beyannamesini vermeden önce, Gelir İdaresi Başkanlığı’nın www.digitalservice.gib.gov.tr  adresinde yer alan formu doldurmaları gerekmektedir.
Yapılan düzenlemeye aşağıdaki hizmetlerden elde edilen gelirler dijital  hizmet vergisine tabidir:
a)  Dijital ortamda sunulan her türlü reklam hizmetleri (reklam kontrol ve  performans ölçüm hizmetleri, kullanıcılarla ilgili veri iletimi ve yönetimi  gibi hizmetler ile reklamın sunulmasına ilişkin teknik hizmetler dâhil) “Google, Facebook, Twitter,  Instagram, Yandex, Linkedin”
b)  Sesli, görsel veya dijital herhangi bir içeriğin (bilgisayar programları,  uygulamalar, müzik, video, oyunlar, oyun içi uygulamalar ve benzerleri dâhil)  dijital ortamda satışı ile bu içeriklerin dijital ortamda dinlenmesine,  izlenmesine, oynanmasına veya elektronik cihazlara kaydedilmesine veya bu  cihazlarda kullanılmasına yönelik dijital ortamda sunulan hizmetler, Google Play, App Store,  Spotify, PlayStation, Apple Music, YouTube Music, Steam, PS Store, MS Store,  Xbox Store”
c)  Kullanıcıların birbirleriyle etkileşime geçebilecekleri dijital ortamların  sağlanması ve işletilmesi hizmetleri (kullanıcılar arasında bir mal veya  hizmetin satılmasına veya satılmasının kolaylaştırılmasına yönelik sunulan hizmetler  dâhil) “Sosyal  ağlar, anlık mesajlaşma uygulamaları, Airbnb, Letgo, Sahibinden.com”
Bu  hizmetlere yönelik dijital ortamda dijital hizmet sağlayıcıları tarafından  verilen aracılık hizmetlerinden elde edilen hasılat da dijital hizmet  vergisine tabidir.
***MÜKELLEF  VE VERGİ SORUMLUSU
Dijital  hizmet vergisinin mükellefi, facebook, Google, instagram, Yandex, Linkedin twitter, Google Play, App Store, Spotify,  Play Satation, Apple Music, YouTube, Airbnb, Letgo, Sahibinden.com gibi dijital hizmet  sağlayıcılarıdır. 
***MUAFİYET  VE İSTİSNALAR
İlgili  hesap döneminden önceki hesap döneminde, bu kapsamdaki hizmetlere ilişkin,  Türkiye’de elde edilen hasılatı 20 milyon Türk lirasından veya dünya  genelinde elde edilen hasılatı 750 milyon avrodan veya muadili yabancı para  karşılığı Türk lirasından az olanlar dijital hizmet vergisinden muaf  tutulmuştur.
İlgili  hesap dönemi içerisinde yukarıda yer alan hadlerin her ikisinin de aşılması  hâlinde muafiyet sona erer ve haddin aşıldığı vergilendirme dönemini takip eden  dördüncü vergilendirme döneminden itibaren dijital hizmet vergisi mükellefiyeti  başlar. Söz konusu hadlerin aşılıp aşılmadığının tespitinde, hesap döneminin  üçer aylık dönemlerinin sonu itibarıyla ilgili hesap dönemi içinde elde  edilen kümülatif hasılat dikkate alınır.
***VERGİNİN  ORANI
Dijital  hizmet vergisinin matrahı, ilgili vergilendirme döneminde verginin konusuna  giren hizmetler nedeniyle elde edilen hasılattır.  Verginin  matrahından gider, maliyet ve vergi adı altında indirim yapılmaz. Dijital  hizmet vergisi, fatura ve fatura yerine geçen belgelerde ayrıca gösterilmez. Dijital  hizmet vergisi oranı %7,5’tir.