23 Kasım 2020 Pazartesi / 7 RebiülAhir 1442
Gece modu

Köşe Yazarları ve Köşe Yazıları

Özay ŞENDİR
osendir@stargazete.com
Yazarın Sayfası

Yayıncılıkta aklı kullanmak...

05 Şubat 2016 Cuma

Okullar sömestre tatilini girdiğinde sinema salonlarında da çocuk filmleri vizyona girer. 

Çarşamba gününü reyting listesine baktım sadece TRT Çocuk 23 program sokmuş ilk 100 
listesine. 

Tamam çok yukarılarda değil bu programlar ama tüm günde de heba olmuş 
bir sürü programın önünde gitmiş çizgi filmler.

Sömestre tatili iki hafta sürüyor. Ocak 2016’da reyting yarışı nefes nefese bitti, kanallar çok küçük farklarla sıralandılar. 

Demek ki şu 2 haftalık tatilde içeriği biraz çocuklara döndürmek ciddi avantajlar sağlayabilirdi kanallara.

***

TRT Diriliş Ertuğrul ile oldukça fark yarattı çarşamba akşamları.

Bu hafta özet bile bir sürü dizinin yeni bölümünün üzerine çıktı. Şu özet meselesi aslında en çok haber bültenlerine zarar veriyor.

Eğer özet olmasa ve direkt yeni bölüme gidilse TRT 1 Ana Haber beklenti reytingini de 
alacak ortalamayı yükseltecek. 

Ancak özet alışkanlığı kazanan  seyirci artık beklenti reytingi yaratmıyor.

***

Acun’suz TV 8 tam 6 program sokmuş ilk yüz sıralamasına ama ilk program 17. sıradaki Recep İvedik 2 olmuş. Başarı mı başarısızlık mı diye farklı yorumlar yapılabilir. 

Bir noktaya dikkat çekmek için yazıyorum bu bölümü, onu anlatayım...

Bir televizyon kanalı zaman içerisinde seyircinin kafasında alışkanlık yaratır.

Zapping yaparken insanlar artık bir önce ya da sonraki kanala değil platformlarda numarasını ezberledikleri kanallara gidiyorlar.

O yüzden seyircinin hafızasında yer etmek her kanal için önemlidir.

TV 8 o çizgiye gelmiş gibi duruyor...

***

Yayıncılıkta akıl kullanmak ve elastikiyetini kaybetmemek önemlidir.

Nasıl Ramazan programlarına ve akışına aylar öncesinden hazırlık yapılıyorsa çocukların tatil dönemine de öyle hazırlık yapılabilir aslında.

Eskiden eğlence kanalı dediğimiz kanallar tüm seyirci kitlesini kapsama hedefiyle yola çıkarlardı.

Şimdi iş değişti, gündüz sadece kadınlar akşam da sadece dizilerle büyük seyirciler hedef kitle oldu.

Büyük kanallar çocukları atlayarak gündüz kuşağında hem reyting hem de reklam kaybediyorlar.

Her zaman söylerim kumanda çocukların elindedir ve bu kural asla değişmez...