Bu Tarz Benim yarışması Show Tv’ye reyting anlamında çok şey kattı. Sonra skandal bir final gecesi yayınıyla program bitti, karşılıklı suçlamalar geldi. Show Tv, “Onlara şan verdik, bizim ekranımız sayesinde tuttular, yapılan her seyirciye hem de bize ayıp” tezini işledi, Bu Tarz Benim’in yapım şirketi, “Sözleşme şartlarını yerine getirmediniz, final gecesi yayınından da haberiniz vardı” dedi.
Sonuç mu, şimdi iki tane Bu Tarz Benim çıktı ortaya. Biri TV 8’de erkana gelecek olan orijinal Bu Tarz Benim diğeri kanalın isim hakkını kullanma avantajıyla oluşturduğu yeni kadronun ekranda olacağı Bu Tarz Benim...
***
Show Tv jüri üyelerinden önce sunucu olarak Ebru Akel’i açıkladı. Öykü Serter zaman zaman geri planda kalmayı bilerek iddialı olur, Ebru Akel sadece spiker gibi durmaz. Burada bir farklılık yaşanacağı kesin. Cemil İpekçi, Sibel Arna ve Umut Eker’den oluşan jüri oluşturmuş Show Tv.
Zayıf değil ama Eda Taşpınar gibi bir ismi de alıp İvana Sert’in karşısına bir başka plaj ünlüsü yerleştirmeleri mümkün olabilirdi. Her neyse isimler onların derdi burada televizyonculuk adına sıkıcı olan fikir kabızlığı...
***
Taklitler aslını yaşatır lafı doğrudur, Show Tv logosuna çok güveniyor ama unutmamak lazım ki TV 8’de geçen senenin TV 8’i değil, hatta prime-time gün birinciliklerinin sayısı Show Tv’den az değildir.
Şimdi tahminen aynı saatte, iki ayrı kanalda, aynı tarz programı izleyeceğiz, ne saçma değil mi? Üstelik Show Tv’de tutundurma sürecinde daha gergin programlar yapılacağı da kesin.Buna karşın TV8 ekibi transfer edilmiş program olma güveni ve iştahıyla yayına asılacak, tahminen onlar da en az ilki kadar sert programlara imza atacaklar.
Fikir üretmeyen televizyonculuğumuz birbirinin hemen hemen aynı olan programlar üreterek reyting savaşı yapacak. Oysa seyirciyi tanımak, onların ilgisini çekecek formatlar bulmak hatta formatlar satın almak mümkün.
Bu sene de Nice’teki televizyonculuk fuarına uçak dolusu adam gitti, yediler-içtiler geri döndüler. Karbon kopya programlarla hem seyirciye yazık ediliyor hem kanal logolarına hem de reklam saniyelerine ve bütçelerine.
Halimizin özeti budur...