28 Nisan 2024 Pazar / 20 Sevval 1445

KLM, Lelystad’a yapılacak olan ikinci havaalanına karşı çıkıyor.

KLM, Schiphol hava trafiğindeki yoğunluğu gidermek için Lelystad’a yapılacak olan ikinci bir havaalanına şimdilik ihtiyaç olmadığını düşünüyor.

1 Ağustos 2014 Cuma 07:00 - Güncelleme:
KLM, Lelystad’a yapılacak olan ikinci havaalanına karşı çıkıyor.

KLM CEO’su Camiel Eurlings, 2018 yılında açılması planlanan havaalanının çok erken olacağını savunuyor, çünkü ona göre büyüme rakamları aşağıya doğru bir eğilim içine girdi ve uçaklar da daha büyük ve sessiz hale getirildi. 

Bugün Telegraaf gazetesine konuşan Eurlings, firmaları yeni havaalanına çekmek için fiyatları Schiphol’e göre iki kat daha düşük tutmakla mümkün olacak.

Bu durumda Lelystad’ın kara geçmesi için en az yirmi yıl geçmesinin beklenmesi gerekeceğini söyledi.

KLM, Lelystad’ın masraflarını da Schiphol’ün sahibinin ödeyeceğini ve bunun da tekrar Schiphol’ün fiyatlarına yansıyacağını düşündüğünü belirterek, bu durumun KLM’in diğerleriyle olan rekabet gücünü azaltacağına inanıyor. 

Çarşamba ve Perşembe günleri Temsilciler Meclisi havaalanının faydaları ve gerekliliği konularını görüşecek. 

Schiphol eklemlerden patlayacak 

Hükümet, havaalanının genişletilmesinin gerçekten gerekli olup olmadığını yeniden araştıracak.

Yapılan piyasa araştırmalarına göre, Hollanda'daki havacılığın bu büyüme temposuna göre Schiphol birkaç yıl içinde kapasitesinin sınırlarını zorlayacak ve Lelystad’a ikinci bir havaalanı için yatırım yapılması zorunlu olacak. 

Ülkeyi yönetmek için vizyon sahibi olmak gerektiğini söyleyen başbakan Mark Rutte (VVD), er ya da geç Schiphol’ün büyümesinin bir gün sonuna gelineceğini ve bütün Hollanda havacılığının geleceğinin şimdiden düşünülmesi gerektiğini söyledi.