29 Nisan 2024 Pazartesi / 21 Sevval 1445

Marka güç ve refah getirir

Türkiye’nin dünya ekonomisinde söz sahibi olması için küresel markalara ihtiyacı olduğunu söyleyen ATO Başkanı Baran, “Pırıl pırıl beyinlerin altın değerinde işler çıkarması için uygun ortamı hazırlıyoruz” dedi.

16 Aralık 2017 Cumartesi 07:00 - Güncelleme:
Marka güç ve refah getirir

Ankara Ticaret Odası’nın (ATO) bu yıl üçüncüsünü düzenlediği Marka Festivali’nde (AMF), ekonominin güçlenmesinde markalaşmanın önemine dikkat çekildi. Festivalin açılışına katılan Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Türkiye’nin milli gelirinin 19 marka değerinde olduğunu belirterek, “Dünyada bugün marifet artık üretmek değil marifet artık farklı üretmektir. Marifet patentine, lisansına, markasına, tasarımına sahip olmaktır” dedi. 

GENÇ BEYİNLERİMİZ VAR 

Topyekün markalaşmak gerektiğine dikkati çeken Zeybekci, “Önce her alanda marka olmamız lazım. Bir ülke topyekün marka olduktan sonra, yaptığınız her şey marka olur. Marka ve tasarımla ilgili kendimize inanacağız, güveneceğiz. Allah’ın izniyle oraya doğru gidiyoruz. Bu ülkeden Aziz Sancar’lar çıkıyor” diye konuştu. 

ATO Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran da, Türkiye’nin dünya ekonomisinde söz sahibi olabilmesi için güçlü küresel markalara ihtiyacı olduğunu söyledi. Baran, “Bugün ülkeler markaları kadar dünya ticaretinde söz sahibi olabiliyor, ekonomik olarak güçleniyor” dedi. Marka Festivali’ni, markalaşma bilinci oluşturmak ve Ankara’dan küresel markalar çıkmasını teşvik etmek amacıyla düzenlediklerini belirten Baran, “Bizim pırıl pırıl genç beyinlerimiz var. Bu beyinlerin altın değerinde işler çıkarması için uygun ortamı sağlamak bizim elimizde, bizim sorumluluğumuzda. Marka Festivali ile bunu yapmaya çalışıyoruz” ifadelerini kullandı. 

YERLİ OTO UMUT OLDU

Yerli ve milli otomobil üretimi için atılan adımın herkesi umutlandırdığını dile getiren Baran, “Bu salonlarda yerini alan, marka serüveninin cesur yürekleri gençlerimizin, kardeşlerimizin her birinin birer babayiğit olduğunu görmek istiyoruz. Hayalimiz, hedefimiz budur. Ankara’nın dünya ölçeğinde markaları olsun diye çalışıyoruz. Kudüs ile dertleniyorsak, bölgemizde barış istiyorsak, bize saygı gösterilmesini bekliyorsak, hakkı tesis etmek için güçlü olmak zorundayız. Marka güç getirir. Marka refah getirir. Bugünün dünyasında ekonomiler markaları kadar zengin, markaları kadar güçlü” diye konuştu. 

MARKALAŞMA ÖNEMLİ 

ATO Meclis Başkanı Nuri Gürgür ise konuşmasında küreselleşme ile birlikte yoğunlaşan rekabet ortamında markalaşmanın önemine değindi. Gürgür, “Bütün dünyada baş döndürücü hızla gelişen bir sanayileşme ve teknoloji atılımı yaşanıyor” dedi. ATO Reklam Marka ve Pazar Geliştirme Özel İhtisas Komisyonu Başkanı Zafer Hacıosmanoğlu da en büyük hedeflerinin küresel markalar çıkarmak ve Ankara’yı markalar vadisi haline getirmek olduğunu söyledi. 

İCAT ÇIKARMAMIZ LAZIM

Açılışa katılan Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tuna da, küresel ekonomide markalaşmanın önemli olduğunu belirterek, festivali düzenleyen Ticaret Odası’na teşekkür etti. Tuna, “Bir zamanlar ‘icat çıkarmayın’ diye bir deyim geliştirmişlerdi. Hâlbuki bizim icat çıkarmamız lazım. Türk insanı araştırmaya meraklı ve cesurdur” dedi.